Gå til innhold

Banken har sagt opp lånet, 1,5 million i inkasso


Gjest 6c027...639

Anbefalte innlegg

Gjest 6c027...639

Hei, har slitt litt økonomisk ifra midten av 2023 noe som har gjort at jeg har vært hengende bak 1 mnd på huslånet, var i møte med min rådgiver i bank i slutten av oktober og prøvde og forklare grunnen til at det var blitt slik det var blitt og om det var noen mulighet og prøve og finne en løsning slik at jeg kom på rett vei igjenn, eneste hun kunne hjelpe meg med var 3 mnd avdragsfrihet ,jeg betalte inn den mnd som jeg hang bakom da jeg var der slik at det skulle bli ok, rådgiver sa da at jeg kom til og fortsette og være 1 mnd bak fram til jeg hadde nokk til og betale 2 innbetalinger på rappen noe jeg bare har forsonet meg med at slik var det. Nå den 2/1-24 kom det regning fra inkasso på 1,5 milioner noe jeg ikke helt skjønte hvordan gikk ann men viser seg etter jeg logget inn i nettbank at lån ikke var blitt trekkt helt siden jeg var i møte og null beskjeder i nettbank at det ikke ble trekkt, tok kontakt med kreditor om det var noe mulighet og finne en løsning for og komme på rett kjør og fikk da til svar at jeg kunne betale litt over 50.000 i ajourbetaling innen den 1/2 noe jeg ihvertfall ikke har noe sjangs til.... e det noen som har noen tips hva jeg kan gjøre ? Kjenner man får angst av dette...

 

Anonymous poster hash: 6c027...639

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har merket at lånet ikke har blitt trekt har du jo åpenbart ikke kontroll på økonomien, så det første du må gjøre er jo å få kontroll. Ta ut nok kontanter så du har til mat fram til neste lønning og sperr kortet. Så får du finne ut hva du har i faste utgifter og få dette på autotrekk. Når kortet er sperret får du ikke sløst like enkelt, og unødvendige abonnementer stoppes av seg selv.

Nå er det nytt år så hør med arbeidsgiver om du kan få ut feriepengene nå, så betaler du kanskje av det du er skyldig. 

Får du stålkontroll på økonomien har du kanskje råd til å legge noen kroner av til ferien likevel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Planlegger for salg av hus/leilighet så det ikke havner på tvangssalg. Tar grep om økonomien. Slutt å være surrehue og ta ansvar for eget liv. Om du ikke har merket at det ikke er trukket lån siden oktober så er det jo åpenbart hvorfor du sliter økonomisk, for du har ikke noen kontroll på penger eller forpliktelser.

Du har driti deg ut og må ta konsekvensene. Hva de blir er ikke så lett for oss å si men det kan bli stygt. Jeg ville på det sterkeste forsøkt å få banken i tale, evt forsøke å bytte bank.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • aklla endret tittelen til Banken har sagt opp lånet, 1,5 million i inkasso

Hva skjedde med pengene som skulle ha gått med til å betale boliglånet?
Boliglånet er jo gjerne en betydelig utgift pr måned, en utgift man bør legge stor merke til, kanskje spesielt om man har problemer med å betale den.

Men som nevnt her, dialog med banken, kreditor og andre banker kan være veien din ut. 
I verste fall må du selge boligen helst selv, tvangssalg går ut over prisen.

Endret også tittel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...