Gå til innhold

Erfaringer med OBOS-banken og Himla (Fana Sparebank)?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke brukt de til så mye til brukskonto, men begge nettbankene er greie og oversiktlige.

Himla bruker jeg til boliglån og sparing, og anbefales sterkt for det.

De har blant de aller beste betingelsene av alle banker og er seint ute med å sette opp rentene og: Mål om å alltid ha topp 3 rente på boliglån av alle banker, noe jeg ser de etterfølger - og ligger i toppen på sparekonto rente uten begrensinger. Ikke minst tatt i beregningen: solid utbytte hvert år, i fjor fikk jeg 4000 kr rett på konto for å være kunde. 

Endret av MrL
Lenke til kommentar
16 hours ago, MrL said:

Jeg har ikke brukt de til så mye til brukskonto, men begge nettbankene er greie og oversiktlige.

Himla bruker jeg til boliglån og sparing, og anbefales sterkt for det.

De har blant de aller beste betingelsene av alle banker og er seint ute med å sette opp rentene og: Mål om å alltid ha topp 3 rente på boliglån av alle banker, noe jeg ser de etterfølger - og ligger i toppen på sparekonto rente uten begrensinger. Ikke minst tatt i beregningen: solid utbytte hvert år, i fjor fikk jeg 4000 kr rett på konto for å være kunde. 

Høres bra ut. Takk for svar. Hva menes med utbytte? De gir deg penger bare fordi du er kunde hos dem? Du snakker ikke om renter nå? Er det basert på hvor mye du har brukt dem, hvor mye penger du har latt dem håndtere, da?

Endret av BlackBabyJesus
Lenke til kommentar
BlackBabyJesus skrev (3 minutter siden):

Høres bra ut. Takk for svar. Hva menes med utbytte? De gir deg penger bare fordi du er kunde hos dem? Du snakker ikke om renter nå? Er det basert på hvor mye du har brukt dem, hvor mye penger du har latt dem håndtere, da?

Stemmer at dette utbytte er penger du får på konto i tillegg til renter. Det gir en solid bonus, for rentebetingelsene er allerede blant markedets beste.

Må korrigere meg litt, det er ikke bare for å være kunde - det er basert på hva du har i boliglån og på sparekonto. Står mer her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 18.1.2024 at 12:12 PM, MrL said:

Stemmer at dette utbytte er penger du får på konto i tillegg til renter. Det gir en solid bonus, for rentebetingelsene er allerede blant markedets beste.

Må korrigere meg litt, det er ikke bare for å være kunde - det er basert på hva du har i boliglån og på sparekonto. Står mer her.

Har gått for Himla.

Nettbanken virker litt "bare bones", får nesten litt følelse av at den er midlertidig, men virker ok.

 

Også blir det nok Kron til fond.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har hatt Himla i fleire år og er veldig fornøgd, dei har som sagt over den lavaste renta på boliglån jevnt over om du ser vekk ifrå nybbyggerlån og lån med ekstra lav låneandel(ref finansportalen.no).

Nettbanken som du seier er enkel satt opp, men har aldri mangla noko der.

Har mottatt 7,500,- i utbytte kvar år, blir betalt ut i april.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...