Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

3D tegning av hus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9 hours ago, Poelse said:

Ser at det korte spørsmålet mitt ble problematisk for noen her. Kan informere om at det ser ut til at jeg fant alt jeg trengte i svar nr. 2, altså sketchup.

Anbefaler at du heller tar lærdom av tilbakemeldingene

  • Gjør et minimum av research før du spør i forumet så det ikke likner på noen som prøver å lure andre til å ta hjemmeleksene for seg.
    • Et absolutt minimum kunne vært noe sånn som "jeg har sett på flere 3D-programmer, men klarer ikke finne ut hva som egner seg mest til å tegne 3D representasjon av et et hus samtidig som det er noenlunde lett å sette seg inn i for en nybegynner". Da viser du iallefall at du har gjort noe.
  • Du MÅ ha mer kjøtt på benet på denne type spørsmål. Tenk om det nå var sånn at du skulle "kjøpe hus" istedet for tegne hus. Bevare meg vel hvilke feller som ligger å minelegger veien foran om du ikke gjør et minimum av research i forkant.
  • Du må forvente reaksjoner på vagt formulerte spørsmålsformuleringer.

 

9 hours ago, Poelse said:

Til alle som synes at denne posten også er for kort og mangler viktig informasjon vil jeg på forhånd beklage. 

Ingen vits, det er ingen som tar noe av dette personlig - ikke som jeg kan tenke meg iallefall 😅

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Twinmotion 2023 Community Edition har integrert nedlasting av 3d modeller fra Sketchfab pluss mye annet.

Import av terrreng er det også mange muligeter for - mener det finnes addon i Sketchup bl.a. men bruker det ikke selv.  Ned på hage-nivå (høyoppløst) er det nok enklest å modellere så det ligner.

Uansett import av "Abandoned house" (men kunne like gjerne vært import av en 3d modell du har laget) direkte i programmet, velge en bil og droppe inn i scenen, velge landskap med fjell i bakgrunnen og "male" inn noen trær, velge HDRI og sol/årstid, justere eksponering litt ned og eksportere.  En halvtime (eller raskere om man er dreven)

 

Image2.jpg

Lenke til kommentar
geir__hk skrev (12 timer siden):

Anbefaler at du heller tar lærdom av tilbakemeldingene

  • Gjør et minimum av research før du spør i forumet så det ikke likner på noen som prøver å lure andre til å ta hjemmeleksene for seg.
    • Et absolutt minimum kunne vært noe sånn som "jeg har sett på flere 3D-programmer, men klarer ikke finne ut hva som egner seg mest til å tegne 3D representasjon av et et hus samtidig som det er noenlunde lett å sette seg inn i for en nybegynner". Da viser du iallefall at du har gjort noe.
  • Du MÅ ha mer kjøtt på benet på denne type spørsmål. Tenk om det nå var sånn at du skulle "kjøpe hus" istedet for tegne hus. Bevare meg vel hvilke feller som ligger å minelegger veien foran om du ikke gjør et minimum av research i forkant.
  • Du må forvente reaksjoner på vagt formulerte spørsmålsformuleringer.

 

Ingen vits, det er ingen som tar noe av dette personlig - ikke som jeg kan tenke meg iallefall 😅

 

 

 

Hvorfor i det hele tatt svare i en post der spørsmålet er så kort at du finner det provoserende?

 

Jeg kunne sikkert gjort alt det du nevner, og skrevet et innlegg på en side. Men jeg fikk et par gode svar ellerede i de to første postene, så det hadde strengt tatt ikke vært nødvendig.
 

Ser for meg ut som at du har funnet et problem som ikke eksisterte. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Poelse said:

Hvorfor i det hele tatt svare i en post der spørsmålet er så kort at du finner det provoserende?

For å si ifra om at det var lav kvalitet på tråden, kan du skjønne. Litt som å si ifra til noen forsøpler naturen. Det er en helt naturlig reaksjon.
 

8 hours ago, Poelse said:

Jeg kunne sikkert gjort alt det du nevner, og skrevet et innlegg på en side. Men jeg fikk et par gode svar allerede i de to første postene, så det hadde strengt tatt ikke vært nødvendig.

Jeg blir ikke urimelig bare fordi du overdriver på den måten. 🤣 To setninger er alt du hadde trengt. 



 

Lenke til kommentar
14 hours ago, Poelse said:

Hvorfor i det hele tatt svare i en post der spørsmålet er så kort at du finner det provoserende?

Fordi innleggene leses av ikke bare av meg og deg. Du kan fordømme svar du ikke liker så mye du vil, og står fritt til tilegne andre forumdeltakere negative egenskaper for å fremstille deg selv i bedre lys også.

Husk på at det finnes andre som leser slike tråder som kan lære av andre sine feil, uten å faktisk skrive noe selv. Da vil jeg mene at det beste for alle er at kunnskapen på dette feltet spres (ja, du bidrar her) sånn at det blir flere som skriver bedre førsteinnlegg uten å skape masse støy.

Jeg tror innerst inne du er enig i dette, selv om du ikke uttrykker det helt sånn.

 

14 hours ago, Poelse said:

Ser for meg ut som at du har funnet et problem som ikke eksisterte. 

Jeg er tydeligvis ikke alene om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
geir__hk skrev (19 timer siden):

Fordi innleggene leses av ikke bare av meg og deg. Du kan fordømme svar du ikke liker så mye du vil, og står fritt til tilegne andre forumdeltakere negative egenskaper for å fremstille deg selv i bedre lys også.

Husk på at det finnes andre som leser slike tråder som kan lære av andre sine feil, uten å faktisk skrive noe selv. Da vil jeg mene at det beste for alle er at kunnskapen på dette feltet spres (ja, du bidrar her) sånn at det blir flere som skriver bedre førsteinnlegg uten å skape masse støy.

Jeg tror innerst inne du er enig i dette, selv om du ikke uttrykker det helt sånn.

 

Jeg er tydeligvis ikke alene om det.


Jeg klarer ikke helt å se hvorfor jeg skal ha påtatt meg et ansvar for å informere andre på forumet om temaet utover det jeg spurte om. Dersom det er sånn dette forumet fungerer vil jeg anta at noen moderatorer ville sagt ifra. Anbefaler at du skriver en artikkel eller lager en tråd på forumet der du får med all informasjonen du mener alle andre trenger, som de kan søke opp. 
 

Ser du også prøver å påstå at jeg er enig med deg, men da kan jeg fortelle at jeg sjeldent er mer uenig med noen. 

Heldigvis jeg jeg istand til å både uttrykke meg om det jeg vil, og å ta til meg informasjon uten å nødvendigvis skrive en hel stil. Men sånn fungerer det ikke for alle. 

Lenke til kommentar
26 minutes ago, Poelse said:

Anbefaler at du skriver en artikkel eller lager en tråd på forumet der du får med all informasjonen du mener alle andre trenger, som de kan søke opp.

Jeg tor du vet like godt som meg at det slettes ikke er alle som er like selvstendige når det kommer til å søke opp åpen informasjon på nettet.

 

28 minutes ago, Poelse said:

Ser du også prøver å påstå at jeg er enig med deg, men da kan jeg fortelle at jeg sjeldent er mer uenig med noen.

Mener du som i betingelsesløst i alt jeg skriver? Eller bare punktet om å bidra til felleskapet du tenkte på ?

 

31 minutes ago, Poelse said:

Dersom det er sånn dette forumet fungerer vil jeg anta at noen moderatorer ville sagt ifra.

Jeg tror det er på tide at @moderator kommer sklidende inn fra sidelinjen og stenger tråden, jeg har vanskelig for å se at det kan tilføres noe mer kunnskap til denne tråden.

Lenke til kommentar
geir__hk skrev (19 minutter siden):

Jeg tor du vet like godt som meg at det slettes ikke er alle som er like selvstendige når det kommer til å søke opp åpen informasjon på nettet.

 

Mener du som i betingelsesløst i alt jeg skriver? Eller bare punktet om å bidra til felleskapet du tenkte på ?

 

Jeg tror det er på tide at @moderator kommer sklidende inn fra sidelinjen og stenger tråden, jeg har vanskelig for å se at det kan tilføres noe mer kunnskap til denne tråden.

Dette blir bare barnslig. Bruk heller tiden din på noe fornuftig. Det gjør hvertfall jeg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...