Gå til innhold

Falsk McAfee virusvarsel nå Google åpnes


Anbefalte innlegg

Når Chrome åpnes, dekkes 1/3 av skjermen av virusvarsel som utgir seg for å være fra McAfee, stadig ny kommer når jeg krysser ut.

Antivirusprogram og brannmur var av en eller annen grunn inaktivert. Nå er antivirusprogrammet aktivert men søk finner intet. Bruker jeg Edge kommer dette varselet ikke. Nytter det å prøve Malwarebytes? Kan jeg det når Norton er installert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mal/Nagware som Norton fungerer mest som vektor for reklame, mas, og opptrening i å klikke "ok" i tredjepartsdialoger.

Bruk Windows Defender, og hold alt påskrudd der. Avinstaller resten og venn deg til å avvise alt som kommer fra, eller utgir seg for å komme fra, en av disse.

Lenke til kommentar

Hei!

Dette er mest sannsynelig nettsider som har tillatelse til å sender varsler.

Klikk på de tre prikkene øverst i høyre hjørne, innstillinger, personvern og varsler - fjern nettsider som er tillatt til å sende dem eller blokker varsler totalt. (Jeg bruker Firefox så husker ikke direkte hvor innstillingen lå, men fjerner dette omtrent daglig for kunder.)

https://support.google.com/chrome/answer/3220216?hl=en&co=GENIE.Platform%3DDesktop

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...