Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Rett person,feil tid?


Gjest 7982e...d08

Anbefalte innlegg

Man risikerer å kjøre seg fast i et spor. Man lever hver dag, ikke sporadisk eller på etterskudd. Man bør lære seg å leve i nåtid, for det er det eneste man har.

Quote

The past is a memory. The future, an expectation. Neither past nor future actually exist. There is simply eternal now.

Selv foretrekker jeg single serving friends. Man får en god klikk for en kveld og snakkes bevisst aldri igjen. Man unngår ikke folkene, men utveksler ikke kontaktinformasjon selv om det er de kuleste folkene men noen gang har møtt og magisk stemning. Så kan det være at men er på samme event 5 år senere og tar en liten prat.

Mange ødelegger øyeblikket ved å ta bilder i stedet for å oppleve eller flytter energien mot å bli venner for alltid, slik at magien i nåtid kveles.

Jeg skal på et event de kommende dagene. For en kveld stilles klokka 30-40 år tilbake. Så er det fremdeles nåtid, men stemninga er annerledes.

Lev nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (6 minutter siden):

Mange ødelegger øyeblikket ved å ta bilder i stedet for å oppleve eller flytter energien mot å bli venner for alltid, slik at magien i nåtid kveles.

 

Går jeg glipp av noe her? For jeg ser ikke helt koblingen mellom disse to eksemplene.

At øyeblikket for det meste har gått i dass fordi du har plassert øyne og konsentrasjon utelukkende ned i et kamera kjøper jeg i høyeste grad. Men dette øyeblikket, eventuelle (magien) ved å treffe et nytt menneske du synes mye om kan vel ikke ha forsvunnet i løse lufta, forvitret via en tidsmaskin selv om dette møtet endte/fortsatte med et videre bekjentskap/vennskap..

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (33 minutter siden):

Man risikerer å kjøre seg fast i et spor. Man lever hver dag, ikke sporadisk eller på etterskudd. Man bør lære seg å leve i nåtid, for det er det eneste man har.

Selv foretrekker jeg single serving friends. Man får en god klikk for en kveld og snakkes bevisst aldri igjen. Man unngår ikke folkene, men utveksler ikke kontaktinformasjon selv om det er de kuleste folkene men noen gang har møtt og magisk stemning. Så kan det være at men er på samme event 5 år senere og tar en liten prat.

Mange ødelegger øyeblikket ved å ta bilder i stedet for å oppleve eller flytter energien mot å bli venner for alltid, slik at magien i nåtid kveles.

Jeg skal på et event de kommende dagene. For en kveld stilles klokka 30-40 år tilbake. Så er det fremdeles nåtid, men stemninga er annerledes.

Lev nå.

Både enig og uenig, egentlig.  Litt  uenig i det avsnittet jeg merka. Med mindre det er ONS, så klart da. Men spørs litt på klikken også selvfølgelig. Er jeg på ferie som nå, skal det litt mer til for å utveksle kontaktinformasjon.  Men er det de kuleste folkene noengang, ville jeg jo gjerne ha fått lagt de til på snap eller lignende. Når det gjelder bilder er jo det noe man  kan se tilbake på senere. Føler minner også er viktig jeg da, derfor liker jeg å ta en del bilder. For hva er sjansen for at du ser en person du virkelig har likt, enten som kompis evt som potensiell kjæreste, igjen? 

Endret av Iterion
Lenke til kommentar

Hvis man lærer seg å leve i nuet slipper man å tenke på om det skulle ha skjedd noe mer.

Noen tok grep mens andre fortsatte å prate om hva de kunne ha gjort eller hva de kan gjøre men aldri handler på.

Det er det samme som når folk sier at det er dyrtid nå i stedet for å få til noe akkurat nå.

Det kommer aldri riktig tid. Det er nå og det er det i morgen også eller om 10 år.

Snart kommer den store dansekvelden. Da kan man gå rett på sak eller man kan vente noen timer til det kommer "riktig låt" på PA-anlegget eller vente noen timer til man har drukket seg til mot.

— Der er hun jeg liker. Da skal jeg vente til hun har gått hjem eller til hun kliner med en fyr.

Ja, det høres innlysende ut at man må smi, men de fleste velger å koke kål i stedet.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 7982e...d08
Medlem skrev (2 timer siden):

Om 'timingen' ikke var rett der og da, vil den sikkert aldri bli rett

Jeg tipper den andre personen allerede har noe annet i kikkerten 

Når begge har vært single de nesten 2,5 årene man ikke har vært i kontakt.  Det står singel på den andres Facebook. 
Pga noen misforståelser mistet man kontakten. 

Anonymous poster hash: 7982e...d08

Lenke til kommentar
17 hours ago, Sovna said:

På kvinneguiden er det alltid feil timing hvis mannen er vesentlig eldre enn henne. Barnerov, pedofil osv. Mannen skulle vært bak lås og slå hvis disse treffes når jenta er tidlig i tyveårene, han kanskje noe som tredve. Altså, alltid er svaret mannsgris. 

Ottar har med andre ord funnet en ny plattform.

Lenke til kommentar
Gjest 552a1...5e7

At timingen ikke var rett der og da,men at man kan komme tilbake til hverandre på et senere tidspunkt og få det til å fungere da?

Ja det er godt mulig.

Anonymous poster hash: 552a1...5e7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...