Gå til innhold

Ja, Guri (Melby) kan bli en god statminister-kandidat.


lada1

Anbefalte innlegg

Viser til dette innslaget: 

https://www.dn.no/politikk/erna-solberg/guri-melby/johan-h-andresen/milliardarer-lanserer-guri-melby-som-statsministerkandidat-etter-erna-solberg/2-1-1555434

Her ble jeg litt entusiastisk.

Guri utmerket seg som kunnskaps- og integrerings-minister i Solberg-regjeringen. Hun lot seg ikke styre helt av laug-vesenet innen skole-verket og bidro sannsynligvis til at flere enn ellers finner en vei inn til arbeidslivet. Om en 18-åring stryker i dikt-analyse på VGS, så trenger ikke dette lenger forstyrre hans/hennes vei resten av livet. Kanskje kunne hun også unngå å styres av NAV sine interesser slik at flere kunne ta mer styring på sin egen vei inn i arbeidslivet. 

Usaklig argument: jeg tror Guri ha litt "herre-tekke" 🙂

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nitrist sorti som stiller til valg, så av alle alternativene kan hun vise seg å være det minst dårlige. Venstre ønsker å skru igjen oljekrana, gjør de ikke?

Erna har svin på skogen på grunn av aksjehandlene og virker ikke å ta selvkritikk. Hadde ikke AP vært så svake som de er nå og alternativene så få for høyre, hadde hun blitt kastet av sine egne for lenge siden.

AP trenger ingen redegjørelse. Man skal være ganske godt oppdratt etter partiboka for å ønske fire nye år med disse .

SV, Rødt og SP elsker å bruke penger, men har ingen gode planer for hva de kan gjøre for å styrke økonomien i Norge. SV og Rødt ønsker å strupe oljekrana, og SP bruker altfor mye penger på en proteksjonistisk landbrukspolitikk som ikke funker, og litt ekstra på reverseringer av fylkessammenslåinger.

FRP kunne ha vært noe, med skattepolitikk og samferdselspolitikk som svinger, men Listhaug er bare uspiselig, og Israel-Palestina-politikken er helt forkastelig. Listhaug trenger et sympatikurs, så hun kan late som at hun har et snev av sympati i det minste når hun er på TV. Jeg skjønner jo at de gjør det litt for å holde KrF på avstand, men det er ikke der de store velgermassene kan hentes i disse tider.

Jeg tror Venstre kan gjøre et brukbart valg, ikke fordi politikken deres er så utrolig spennende, men fordi alle andre alternativer er verre. Tror Ane Breivik har en stor framtid i partiet.

Andre outsidere: Bent Høie eller Eriksen for Høyre, eller generasjonsskifte i AP med Brenna og Hoem i førersetet, inspirert av Makta på NRK, kanskje med drahjelp fra Barth Eide. Barth Eide får gråstein til å virke spennende, men virker ryddig og effektiv, og lar seg ikke manøvrere av populisme. Av sosialdemokraten tror nesten jeg ville ha sett ham som statsminister heller en Støre.

Lenke til kommentar
Cascada81 skrev (37 minutter siden):

Tror Ane Breivik har en stor framtid i partiet.

Anbefaler deg å se hvordan hun oppfører deg i sosiale medier. Sjeldent uspiselig menneske. 

Jeg tror nok hele klimakampen kollapser nå i møte med tøffere tider. Ingen vil stemme seg enda fattigere nå. 

Men ikke uenig i at Guri gjør en god figur, tror dog aldri hun blir statsminister. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Cascada81 skrev (43 minutter siden):

Det er nitrist sorti som stiller til valg, så av alle alternativene kan hun vise seg å være det minst dårlige. Venstre ønsker å skru igjen oljekrana, gjør de ikke?

Erna har svin på skogen på grunn av aksjehandlene og virker ikke å ta selvkritikk. Hadde ikke AP vært så svake som de er nå og alternativene så få for høyre, hadde hun blitt kastet av sine egne for lenge siden.

AP trenger ingen redegjørelse. Man skal være ganske godt oppdratt etter partiboka for å ønske fire nye år med disse .

SV, Rødt og SP elsker å bruke penger, men har ingen gode planer for hva de kan gjøre for å styrke økonomien i Norge. SV og Rødt ønsker å strupe oljekrana, og SP bruker altfor mye penger på en proteksjonistisk landbrukspolitikk som ikke funker, og litt ekstra på reverseringer av fylkessammenslåinger.

FRP kunne ha vært noe, med skattepolitikk og samferdselspolitikk som svinger, men Listhaug er bare uspiselig, og Israel-Palestina-politikken er helt forkastelig. Listhaug trenger et sympatikurs, så hun kan late som at hun har et snev av sympati i det minste når hun er på TV. Jeg skjønner jo at de gjør det litt for å holde KrF på avstand, men det er ikke der de store velgermassene kan hentes i disse tider.

Jeg tror Venstre kan gjøre et brukbart valg, ikke fordi politikken deres er så utrolig spennende, men fordi alle andre alternativer er verre. Tror Ane Breivik har en stor framtid i partiet.

Andre outsidere: Bent Høie eller Eriksen for Høyre, eller generasjonsskifte i AP med Brenna og Hoem i førersetet, inspirert av Makta på NRK, kanskje med drahjelp fra Barth Eide. Barth Eide får gråstein til å virke spennende, men virker ryddig og effektiv, og lar seg ikke manøvrere av populisme. Av sosialdemokraten tror nesten jeg ville ha sett ham som statsminister heller en Støre.

Barth Eide som statsminister!? Med Darth Eide som statsministerkandidat ville Ap bli historisk en gang for alle - som i, bare eksistere i historiebøkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...