Gå til innhold

Trenger hjelp angående en strømadapter


Anbefalte innlegg

Nå vet vi vel ikke hvordan disse lysene er noen av oss tror jeg, men det mest vanlige er vel at led lysene kan byttes ut vil jeg tro. 

Men ja, det er mulig å få til å få lus i de lysene han har. Men ut fra hvordan jeg har forstått kunnskapsnivået til TS så langt så ville jeg droppet det. 

Så kan man jo velge om man vil dra treet gjennom en døråpning med spissen først eller slenge på nye ledlys og bare klippe av den gamle ledningen samt evt. lysene. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
25 minutes ago, Bjerknez said:

Nå vet vi vel ikke hvordan disse lysene er noen av oss tror jeg, men det mest vanlige er vel at led lysene kan byttes ut vil jeg tro. 

Men ja, det er mulig å få til å få lus i de lysene han har. Men ut fra hvordan jeg har forstått kunnskapsnivået til TS så langt så ville jeg droppet det. 

Så kan man jo velge om man vil dra treet gjennom en døråpning med spissen først eller slenge på nye ledlys og bare klippe av den gamle ledningen samt evt. lysene. 

Jeg har forstått det (implisitt) at det er et vanlig plastjuletre og der er det så å si umulig å skille lyssystemet fra 'grankvistene'. Jeg greide såvidt å løsne 10..20 cm fra toppen til mitt tre for å ha noe lysende å stappe i toppstjernen. Om du prøver å bygge om treet er det ødelagt IMHO

Endret av trikola
Lenke til kommentar
On 14.11.2023 at 1:31 AM, Gjest MKII said:

OP/TS skriver "juletre med LED lys", ikke lyslenke-LED-slynge... Tviler på at LED-lysene på juletreet er utbyttbare.

 

1 hour ago, trikola said:

Han har ikke noen LED-lys. Han har et helt juletre sikkert med integrerte LED-lys. Og det er amerikansk og dermed kanskje av spesiell interesse, amerikansk stil, gamle minner, ... hva vet jeg.

Derfor vil han bare erstatte strømforsyningen, ikke hele amerikanske juletre med  amerikansk stil, gamle minner osv.

Slik forstår jeg det i alle fall.

Har forsøkt å forklare det samme, men...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
NoBo skrev (På 17.11.2023 den 0.40):

Tipper treet er denne typen, hvor LED og tre er støpt sammen;

image.thumb.png.a96381e4c6a0c406864e6d5dce49171b.png

image.thumb.png.e864eac24e7b393e4f5a50b33970c2a6.png


Polariteten er for øvrig angitt på adapteret han har;

image.png.00c5da0846af052f45645ece534a81d0.png

og pluggtypen er nok denne;

image.png.d37fba0a580b9d43d9d5fa15c3ad039e.png
selvfølgelig ikke noe problem å bytte ved behov.

HELT Riktig!

Lysene kan IKKE tas av treet uten å ødelegge det!

Lenke til kommentar
trikola skrev (På 16.11.2023 den 16.42):

Han har ikke noen LED-lys. Han har et helt juletre sikkert med integrerte LED-lys. Og det er amerikansk og dermed kanskje av spesiell interesse, amerikansk stil, gamle minner, ... hva vet jeg.

Derfor vil han bare erstatte strømforsyningen, ikke hele amerikanske juletre med  amerikansk stil, gamle minner osv.

Slik forstår jeg det i alle fall.

Helt riktig! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...