Gå til innhold

Tydelig skilting på parkeringsplass?


Poelse

Anbefalte innlegg

Jeg var på besøk i en annen by og parkerte på en parkeringsplass før sommeren og stod parkert der kveld og natt i to dager. Da stod dette skiltet der:

IMG_6568.thumb.jpeg.235ad6561e0fea5e9126088af2b883ae.jpeg
 

for kort tid siden var jeg der igjen, stod parkert der kveld og natt i to dager akkurat som sist, men fikk bot. Da stod dette skiltet der:

IMG_6564.thumb.jpeg.7285eee0c271798a2c9f5663e87c24c7.jpeg

Grunnen til at jeg fikk bot er at jeg har en liten varebil jeg bruker som privatbil. Ser i ettertid at jeg ikke har vært klar over hva skiltet betyr, men må jo også si at jeg synes denne skiltingen er helt på kanten, og det er lett å tenke at det kan være en baktanke med dette mtp å skrive ut flere bøter. 
 

Hva tenker dere? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (5 minutter siden):

Skiltet er tydelig ment å forby lastebiler og bobiler. 

Er det oppmerket så er det mer hensiktsmessig å skrive at det kun er lov å parkere i feltene. 


Det trodde jeg også, men det er feil. Bildet av lastebilen inkluderer også varebiler som feks vw caddy og andre «pizzabiler»

Lenke til kommentar
49 minutes ago, Poelse said:


Det trodde jeg også, men det er feil. Bildet av lastebilen inkluderer også varebiler som feks vw caddy og andre «pizzabiler»

Det inkluderer alle som har varebil i vognkortet. Dersom du har en varebil klasse 1 så kan du i de fleste tilfeller bygge den om til personbil uten at det koster noe mer enn en visningstime på biltilsynet. Kan jo vurderes om du står dee ofte.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Marzo skrev (2 minutter siden):

Se der ja. Begge disse artiklene er faktisk fra parkeringsplassen der jeg fikk bot. Er jo vanskelig å ikke tenke at de spekulerer i at det blir flere bøter og mer penger ved å ikke gjøre noe med det. 

Lenke til kommentar

Får ikke lest sakene, men ser nå at dette muligens er fra den gamle skiltinga. Så da har de isåfall endra i ettertid. Men synes det er rart de ikke kan skrive «last- og varebil» med tekst under, så slipper mange å misforstå. Hadde jeg visst det hadde jeg jo selvfølgelig bare parkert et annet sted..

Lenke til kommentar

På det første bildet er det fritt frem for både bobiler og varebiler. Men etter endret skilting fikk du en korrekt bot, skiltet 807.2 omfatter varebil, lastebil og trekkbil. Det finnes en variant som angir at det kun gjelder for kjøretøy med tillatt totalvekt over 3,5 tonn. Dette er vel et såpass vanlig skilt at det burde man egentlig husket fra lesingen til teoriprøven?

image.thumb.jpeg.6d7bac624dd78ad4c6d2c73c1d6ca8c1.jpeg

Lenke til kommentar
^fmj skrev (8 minutter siden):

På det første bildet er det fritt frem for både bobiler og varebiler. Men etter endret skilting fikk du en korrekt bot, skiltet 807.2 omfatter varebil, lastebil og trekkbil. Det finnes en variant som angir at det kun gjelder for kjøretøy med tillatt totalvekt over 3,5 tonn. Dette er vel et såpass vanlig skilt at det burde man egentlig husket fra lesingen til teoriprøven?

image.thumb.jpeg.6d7bac624dd78ad4c6d2c73c1d6ca8c1.jpeg

Ja, som jeg skrev tidligere vet jeg nå hva skiltet betyr. 
 

mener du at du husker fra teoriprøven at det skiltet også omfatter varebiler? Tør påstå at dette er noe de aller fleste ikke vet om. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...