Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

har slike tennplugger noe for seg?


Mr.M

Anbefalte innlegg

eksempel/illustrasjon

OrMAzXN.png

ser etter nye plugger, og lagt merke til med ulike biler opp gjennom at den typen plugg gjerne dukker opp, som ett av flere alternativ.

aldri prøvd det patentet, liksom holdt meg til "vanlige" plugger "for sikkerhetsskyld"

hva er virkemåten/tanken bak? blir det flere gnister, større gnist ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Opsat500 skrev (9 minutter siden):

Jeg ville brukt den typen som motorprodusenten spesifiserer. Det er risikofritt og virker.

men man får jo gjerne flere alternativ, Denso, NGK, Bosh, etc. beregnet til bilen/motor man søker på. (med reg.nr) og alle skal være godkjent til "den" bilen.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, nebrewfoz said:

Det blir tre gnister istedenfor én (hvis gnist-gapene er like store), men det er ikke sikkert at den totale "gnist-energien" blir noe større. Kjøp det du har tro på. (Placebo-effekten er reell.)

Nei. Du får kun én gnist av gangen, men som andre nevner så har du 3 elektroder å slite ut i stedet for én.

Av andre typer så har man jo f.eks. iridium-tennplugger som er standard i mange BMW-er bl.a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (27 minutter siden):

Kjøp det du har tro på. (Placebo-effekten er reell.)

hehe :grin2:

må innrømme jeg for egen del ikke har særlig dragning mot den type plugg, har vel nærmest sett på de som litt "billig" bling-bling (mulig det er "urettferdig" tankegang og at de faktisk har noe for seg)

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (14 minutter siden):

kke så ille pris hvis man ikke kjøper i Norge.

apropos pris,

samme NGK plugg på Skruvat vs Mekonomen/Bilxtra

kr.135 vs. 325 /stykkpris.

helt sykt de kan ta slike priser, ikke noe rart det er kostbart å bytte på verksted.

(nb. eksemplet var var ikke iridium, men annen plugg. Men mulig differansen er typisk på alle plugger for alt vi vet)

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...