Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpt bruktbil..Hva nå?


DIYDari

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en ford transit connect 2016 modell med 170.000km på løperen.

Leverandøren som solgte den til meg sa at registerreim og service er nylig tatt.

Og nå svarer de ikke når jeg spør om dokumentasjon på dette ettersom det ikke er noe i serviceboka.
Jeg regner med at det er gjort og ting lagret elektronisk..men vil bare ha det bekreftet med faktura.

Anyways..mens den saken løper, så tenker jeg at det kanskje er lurt å sjekke / gjøre noe som kanskje er lurt ved kjøp av slike biler som begynner å bli litt eldre og har noen km på bok ?
jeg er ingen bilmekaniker og vet ikke hvor jeg skal se eller starte, men klarer å lese meg frem til hvordan ting skal gjøres så lenge noen vet hva som bør gjøres.

 

Så ja..noen der ute som vet om det er noe bør se etter og evt gjøre som en enkelt kan gjøre selv? 

takker for evt tips og råd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DIYDari skrev (På 11.10.2023 den 20.23):

Har kjøpt en ford transit connect 2016 modell med 170.000km på løperen.

Leverandøren som solgte den til meg sa at registerreim og service er nylig tatt.

Og nå svarer de ikke når jeg spør om dokumentasjon på dette ettersom det ikke er noe i serviceboka.
Jeg regner med at det er gjort og ting lagret elektronisk..men vil bare ha det bekreftet med faktura.

Anyways..mens den saken løper, så tenker jeg at det kanskje er lurt å sjekke / gjøre noe som kanskje er lurt ved kjøp av slike biler som begynner å bli litt eldre og har noen km på bok ?
jeg er ingen bilmekaniker og vet ikke hvor jeg skal se eller starte, men klarer å lese meg frem til hvordan ting skal gjøres så lenge noen vet hva som bør gjøres.

 

Så ja..noen der ute som vet om det er noe bør se etter og evt gjøre som en enkelt kan gjøre selv? 

takker for evt tips og råd

Du bør egentlig få tatt en tilstandsrapport av bilen. Da får du oversikt over alt som er delvis slitt og feil og mangler som kan være godt gjemt. Er stort sett kun merkeverksteder som har digitalt servicehefte. Du kan jo ringe nærmeste merkeforhandler og få de til å sjekke historikken på bilen. Du bør være meget skeptisk alt som kun fremlegges muntlig av reparasjoner. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...