Gå til innhold

Pixel 8 og Pixel 8 pro tråden


Anbefalte innlegg

Da har endelig Pixel 8 og Pixel 8 pro blitt lansert! Begge telefonene blir tilgjengelig fra 12 oktober og kan forhåndsbestilles nå. Pixel 8 vil koste fra 9200 kr, 8 pro fra 12700 kr.  De lover visstnok 7(!) år med oppdateringer. Virkelig spent på ytelsen til Tensor 3 prosessoren i forhold til Iphones A17 prosessor. Her kan man se specsa på telefonen: https://www.gsmarena.com/google_pixel_8_pro-12545.php

Lysstyrken går helt opp 2400 nits, den har et eget termometer inkludert visstnok, og batteriet er på 5050 mAh. Vurderer denne telefonen, men avventer til det har blitt gjort tester. 

https://blog.google/products/pixel/google-pixel-8-pro/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
larris skrev (2 minutter siden):

Noen som har fått shippinginfo ? Har selv bestilt fra Telia. Ingen info så langt.

Gikk du for pro versjonen? Står mellom den og iphone 15 pro for min del men tror kanskje det blir sistnevnte. Har avventa litt mtp litt flere reviews på pixel 8 pro da, håper det kommer ila denne uka. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk min pixel 8 pro i går og virker som en super telefon, men har en sak jeg sliter med allerede. Sveip opp funksjonen virker ikke alltid, så kommer meg ikke ut av appen uten å slukke skjermen og på igjen. Noen som opplever det samme?

Rettelse: Virker rett og slett som skjermen er lite responsiv eller at telefonen låser seg litt. Har ikke så mye peiling på dette, men ganske irriterende.

 

Endret av JohnHolvik
Lenke til kommentar
JohnHolvik skrev (3 timer siden):

Rettelse: Virker rett og slett som skjermen er lite responsiv eller at telefonen låser seg litt. Har ikke så mye peiling på dette, men ganske irriterende.

 

Kan ikke si jeg har oppdaget det selv.

Har oppdatert alt som kan oppdateres.

 

Merker at telefonen er ganske nøye på hvor man drar fingeren fra, altså man må starte helt nederst på skjermen for at den skal gjøre noe.

Lenke til kommentar
JohnHolvik skrev (7 timer siden):

Fikk min pixel 8 pro i går og virker som en super telefon, men har en sak jeg sliter med allerede. Sveip opp funksjonen virker ikke alltid, så kommer meg ikke ut av appen uten å slukke skjermen og på igjen. Noen som opplever det samme?

Rettelse: Virker rett og slett som skjermen er lite responsiv eller at telefonen låser seg litt. Har ikke så mye peiling på dette, men ganske irriterende.

 

Mener æ hadde lignende problem på fjorårets pro, fikk tips her på forumet om å justere trykkrespons under skjerminnstillinger..  trur æ det var.  
 

Men kan også være bugs, hadde mye sånn skjerm låser seg, apper åpnet tregt osv..  etter 6 mnd med 7pro var ikke alle bugs fikset for min del ( men kan jo vært dårlig enhet æ haddd fått ) 

Lenke til kommentar

Hei
Jeg er den lykkelige eier av en Samsung Gal 23U og nå en Pix Pro 8. Dette er min første Pix tlf (har Pix Tab fra før) og må si jeg er fryktelig imponert over PixPro8. Har hatt den bare ca 1 uke, men har blitt kjent med den og hadde en veldig smooth erfaring med oppsett, den leste jo bare av absolutt alt fra Samsungen med unntak av noen passord og noe småplukk.

Jeg har ikke tenkt å vurdere de mot hverandre her, men har et spm til dere som sikker kjenner Pix tlf godt; Når man tar et bilde på den i landscape og aspect ratio 16:9 fyller ikke bildet hele skjermen hverken når man tar bildet eller når man skal se på det etterpå, blir sorte felter på begge sider. Det er selvfølgelig fordi skjermen har aspect ratio 20:9 altså mer bredde enn et 16:9 bilde.
Samsungen (19.3:9 aspect ratio) har en camera setting som heter "full screen" i tillegg til de vanlige 4:3/16:9 etc - da fyller motivet hele skjermen når bildet tas og når man ser på det etterpå. Når jeg ser på et slikt "fullscreen" tatt med Sam på PixP8 fylles også hele skjermen. De Sam "fullscreen" bildene har aspect ratio 2.14 (4000: 1868) mens et PixP8 bilde har 1.78 (4032:2268 = 16:9). 
Finnes det noen slik "fullscreen" camera setting på PixP8?  Har lett på de logiske stedene og satt skjermen på den høyeste oppløsningen, eksperimentert litt med magnifier etc men ikke funnet ut av det.

Lenke til kommentar
On 19.10.2023 at 12:58 PM, JohnHolvik said:

Fikk min pixel 8 pro i går og virker som en super telefon, men har en sak jeg sliter med allerede. Sveip opp funksjonen virker ikke alltid, så kommer meg ikke ut av appen uten å slukke skjermen og på igjen. Noen som opplever det samme?

Rettelse: Virker rett og slett som skjermen er lite responsiv eller at telefonen låser seg litt. Har ikke så mye peiling på dette, men ganske irriterende.

 

Det der kjenner jeg meg ikke igjen i - jeg synes skjermen er ekstremt responsive og lynrask. Har satt den på Gesture navigation istedet for 3-button navigation fordi den er så smooth. Har ikke gjort noe med touch sensitivity - ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
On 21.10.2023 at 9:19 AM, MisteRolf said:

Hei
Jeg er den lykkelige eier av en Samsung Gal 23U og nå en Pix Pro 8. Dette er min første Pix tlf (har Pix Tab fra før) og må si jeg er fryktelig imponert over PixPro8. Har hatt den bare ca 1 uke, men har blitt kjent med den og hadde en veldig smooth erfaring med oppsett, den leste jo bare av absolutt alt fra Samsungen med unntak av noen passord og noe småplukk.

Jeg har ikke tenkt å vurdere de mot hverandre her, men har et spm til dere som sikker kjenner Pix tlf godt; Når man tar et bilde på den i landscape og aspect ratio 16:9 fyller ikke bildet hele skjermen hverken når man tar bildet eller når man skal se på det etterpå, blir sorte felter på begge sider. Det er selvfølgelig fordi skjermen har aspect ratio 20:9 altså mer bredde enn et 16:9 bilde.
Samsungen (19.3:9 aspect ratio) har en camera setting som heter "full screen" i tillegg til de vanlige 4:3/16:9 etc - da fyller motivet hele skjermen når bildet tas og når man ser på det etterpå. Når jeg ser på et slikt "fullscreen" tatt med Sam på PixP8 fylles også hele skjermen. De Sam "fullscreen" bildene har aspect ratio 2.14 (4000: 1868) mens et PixP8 bilde har 1.78 (4032:2268 = 16:9). 
Finnes det noen slik "fullscreen" camera setting på PixP8?  Har lett på de logiske stedene og satt skjermen på den høyeste oppløsningen, eksperimentert litt med magnifier etc men ikke funnet ut av det.

Dere trenger ikke svare 😁 - jeg returnerte Pixelen likevel, den var bra, men ikke så bra jeg hadde håpet på

Endret av MisteRolf
Lenke til kommentar
JohnHolvik skrev (9 minutter siden):

...og sliter med fingeravtrykk innlogging. Legger det inn etter alle kunstens regler. Noen ganger logges jeg lett inn,men svært ofte bruker jeg opp sjansene mine og må legge inn koden. Noen andre?

Har du puttet på noen skjermbeskytter eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...