Gå til innhold

Phil Spencer om den omfattende Xbox-lekkasjen: – Skuffende


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra lanseringsdagen til PS5.

 

"It is now evident that xbox is the clear next generation technology leader, both in performance and next generation features"

- Liz hamren. Tidligere xbox styremedlem. 

 

"We have a better product than Sony does, not just on hardware but equally important on the software platform and services on top of the hardware. We have the ingredients of a winning plan. I get the need to be humbly confident but today was a good day for us. This was a good day for xbox."

- Phil Spencer. 

 

Vel, vi ser hvordan det gikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev:

Fra lanseringsdagen til PS5.

 

"It is now evident that xbox is the clear next generation technology leader, both in performance and next generation features"

- Liz hamren. Tidligere xbox styremedlem. 

 

"We have a better product than Sony does, not just on hardware but equally important on the software platform and services on top of the hardware. We have the ingredients of a winning plan. I get the need to be humbly confident but today was a good day for us. This was a good day for xbox."

- Phil Spencer. 

 

Vel, vi ser hvordan det gikk.

La de nå ha litt sunn konkurranse. Personlig bruker jeg min Series X langt mer enn min PS5. Bruker bare min PS5 på ekslusive spill (fikk bare tak i PS4 All Digital-utgaven på lanseringsdagen) så min Series X kjøper jeg spill på disk til nesten halve prisen enn hva Sony forlanger på PS Store :P Knallmaskiner begge to uansett, bare synd prisene på digitale spill er helt latterlige..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
phraze skrev (29 minutter siden):
Iki skrev (2 timer siden):

Fra lanseringsdagen til PS5.

 

"It is now evident that xbox is the clear next generation technology leader, both in performance and next generation features"

- Liz hamren. Tidligere xbox styremedlem. 

 

"We have a better product than Sony does, not just on hardware but equally important on the software platform and services on top of the hardware. We have the ingredients of a winning plan. I get the need to be humbly confident but today was a good day for us. This was a good day for xbox."

- Phil Spencer. 

 

Vel, vi ser hvordan det gikk.

Ekspander  

La de nå ha litt sunn konkurranse. 

Ja selvfølgelig.

Konkurranse er bra, men her hørtes det nesten ut som de trodde de hadde noe bedre.

Som er gøy når de i ettertid har prøvd å være forsiktige med å nevne slikt.

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Ja selvfølgelig.

Konkurranse er bra, men her hørtes det nesten ut som de trodde de hadde noe bedre.

Som er gøy når de i ettertid har prøvd å være forsiktige med å nevne slikt.

Har du innsikt i de nyere interne e-mailene til Microsoft siden du sier de har vært forsiktige med å nevne slikt i ettertid?

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 minutt siden):

Jeg har innsikt i intervju og uttalelser fra Phil og Co. 

Men uttalelsene du referer til i denne tråden var konfidensielle så vidt jeg har forstått? Det er jo forskjell på hvordan en ordlegger seg i det offentlige og bak lukkede dører. Det er godt mulig at Phil Spencer i intern kommunikasjon snakker opp virksomheten på samme måte i 2023 også. Akkurat det vet vi ikke.

Lenke til kommentar
Mr. Pants skrev (1 minutt siden):

Det er godt mulig at Phil Spencer i intern kommunikasjon snakker opp virksomheten på samme måte i 2023 også.

Jeg tviler sterkt på at han snakker slikt internt nå, ettersom sony selger bedre og det ikke har vært noen ytelsesfordel for xbox.

Da mister han iallefall tilliten til de andre innen Microsoft. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (Akkurat nå):

Jeg tviler sterkt på at han snakker slikt internt nå, ettersom sony selger bedre og det ikke har vært noen ytelsesfordel for xbox.

Da mister han iallefall tilliten til de andre innen Microsoft. 

Så skal de sies at de sitatene du postet ikke nødvendigvis sier at han trodde at de ville selge bedre enn PS5, men at han hadde tro på eget produkt. Det er jo noe av hensikten med disse mailene: Å snakke opp visjonen og ambisjonen for produktet. Det vil jeg tro at han og andre Xbox-ansatte gjør enda.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr. Pants skrev (6 minutter siden):

Så skal de sies at de sitatene du postet ikke nødvendigvis sier at han trodde at de ville selge bedre enn PS5, men at han hadde tro på eget produkt. Det er jo noe av hensikten med disse mailene: Å snakke opp visjonen og ambisjonen for produktet. Det vil jeg tro at han og andre Xbox-ansatte gjør enda.

Dette var som sagt på lanseringsdagen til playstation 5.

Hvor han da påstår at de har bedre ytelse, bedre software, og bedre tjenester enn playstation. 

 

I en annen lekket email fra nyere tid kommer han med følgende:

"It feels like we are likely to go through a gap of almost 16 months between big exclusive launches on our platform. This is really a disaster situation for us.

If we need to delay launches to create more regular beats for us we need to do that.

Our next big new game launch is redfall. "

Lenke til kommentar
Iki skrev (16 minutter siden):

Dette var som sagt på lanseringsdagen til playstation 5.

Hvor han da påstår at de har bedre ytelse, bedre software, og bedre tjenester enn playstation. 

 

I en annen lekket email fra nyere tid kommer han med følgende:

"It feels like we are likely to go through a gap of almost 16 months between big exclusive launches on our platform. This is really a disaster situation for us.

If we need to delay launches to create more regular beats for us we need to do that.

Our next big new game launch is redfall. "

Du tror ikke det har noe å si hvem disse mailene ble sendt til? Den første ble sendt til Nadella og Hood, som er sjefene til Phil Spencer. 

Den andre ble sendt til Matt Booty, Sarah Bond, etc. som jobber for Phil Spencer. 

Den første var ment å snakke opp produktet. Den andre var ment å virke selvransakende for å unngå at det skjer igjen.

Tror du Phil Spencer er like dyster i talen når han snakker om Xbox sine spill i 2023 og 2024? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
48 minutes ago, Iki said:

Dette var som sagt på lanseringsdagen til playstation 5.

Hvor han da påstår at de har bedre ytelse, bedre software, og bedre tjenester enn playstation. 

 

I en annen lekket email fra nyere tid kommer han med følgende:

"It feels like we are likely to go through a gap of almost 16 months between big exclusive launches on our platform. This is really a disaster situation for us.

If we need to delay launches to create more regular beats for us we need to do that.

Our next big new game launch is redfall. "

Det var jo ikke helt feil at de på papiret hadde bedre hardware, software(OS) og tjenester enn Playstation, særlig ikke på det tidspunktet.

Det andre sitatet du viser til handler om utgivelse av eksklusive spill, som ikke ugyldiggjør påstandene om hardware, os og tjenester i første e-post du viser til. 

Begge påstandene kan være sanne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne lekkasjen har egentlig vist at grunnlaget som CMA i Storbritannia har mot at Activision Blizzard blir kjøpt opp, nemlig det at Microsoft er i en helt annen størrelse innenfor cloud gaming og vertikalitet enn Sony og Nintendo og at oppkjøp av Activision Blizzard kan føre til veldig mye lavere konkurranse i framtiden, er veldig reel. Det står jo rett fram i emailen at en av Microsofts hovedplaner er å lene seg mye kraftigere på cloud gaming i framtiden og bruke vertikaliteten sin (som Activision Blizzard da ville vært en del av) til å dominere markedet.

CMA i UK har hatt rett hele tiden og det har vært rett å blokkere oppkjøpet.

Endret av shockorshot
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (11 minutter siden):

Denne lekkasjen har egentlig vist at grunnlaget som CMA i Storbritannia har mot at Activision Blizzard blir kjøpt opp, nemlig det at Microsoft er i en helt annen størrelse innenfor cloud gaming og vertikalitet enn Sony og Nintendo og at oppkjøp av Activision Blizzard kan føre til veldig mye lavere konkurranse i framtiden, er veldig reel. Det står jo rett fram i emailen at en av Microsofts hovedplaner er å lene seg mye kraftigere på cloud gaming i framtiden og bruke vertikaliteten sin (som Activision Blizzard da ville vært en del av) til å dominere markedet.

CMA i UK har hatt rett hele tiden og det har vært rett å blokkere oppkjøpet.

Hvordan har den vist det? Genuint nysgjerrig.

Det eneste jeg har lest om cloud i forbindelse med lekkasjene er at Xcloud fortsatt sliter med å slå gjennom. Fortnite på Xcloud ble ingen suksess og Microsoft har siden justert ned investeringene i Xcloud.

microsoft-reduced-investment-in-xcloud-t

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (3 timer siden):

Det var jo ikke helt feil at de på papiret hadde bedre hardware, software(OS) og tjenester enn Playstation, særlig ikke på det tidspunktet.

Selv på papiret er det snakk om styrker og svakheter, XBSX har ikke jevnt over bedre hardware enn PS5. PS5 har høyere klokkehastighet på GPU’en som gir den høyere ROP (render output), geometri og texture ytelse. PS5 har også dobbelt så mange ROP’er, XBSX sine RDNA2 ROP’er kan riktignok dual pumpe, men ikke i alle situasjoner. Samt har PS5 en raskere SSD/IO løsning som kanskje ikke bare vil gi en fordel i lastetider over XBSX.

Nå skal det også sies at PS5 er nok ofte “lead platform” hos spillutviklerne med den fordelen det har med optimalisering, den har en tynnere og mer effektiv grafikk API og ikke minst er de fleste spillene i dag fortsatt kryss-plattform spill. Spill har en tendens til å bli mer shader intensivt med tiden slik at styrkene til PS5 vs XBSX blir nok noe mindre relevant og når eller hvis mesh shading blir en stor ting mister PS5 overtaket i geometri ytelse da det heller blir kjørt i shadere, så sånn sett har likevel kanskje Phil Spencer rett når det gjelder hardware. Men når det er sagt så tviler jeg på at det vil flytte nåla nevneverdig, ihvertfall ikke i form av synlige forskjeller.

Endret av MistaPi
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MistaPi skrev:
Grimbeorn skrev (3 timer siden):

Det var jo ikke helt feil at de på papiret hadde bedre hardware, software(OS) og tjenester enn Playstation, særlig ikke på det tidspunktet.

Selv på papiret er det snakk om styrker og svakheter, XBSX har ikke jevnt over bedre hardware enn PS5. PS5 har høyere klokkehastighet på GPU’en som gir den høyere ROP (render output), geometri og texture ytelse. PS5 har også dobbelt så mange ROP’er, XBSX sine RDNA2 ROP’er kan riktignok dual pumpe, men ikke i alle situasjoner. Samt har PS5 en raskere SSD/IO løsning som kanskje ikke bare vil gi en fordel i lastetider over XBSX.

Nå skal det også sies at PS5 er nok ofte “lead platform” hos spillutviklerne med den fordelen det har med optimalisering, den har en tynnere og mer effektiv grafikk API og ikke minst er de fleste spillene i dag fortsatt kryss-plattform spill. Spill har en tendens til å bli mer shader intensivt med tiden slik at styrkene til PS5 vs XBSX blir nok noe mindre relevant og når eller hvis mesh shading blir en stor ting mister PS5 overtaket i geometri ytelse da det heller blir kjørt i shadere, så sånn sett har likevel kanskje Phil Spencer rett når det gjelder hardware. Men når det er sagt så tviler jeg på at det vil flytte nåla nevneverdig, ihvertfall ikke i form av synlige forskjeller.

Helt enig i at det ikke er store synlige forskjeller og heller ikke kommer til å være det i framtiden mellom XSX og PS5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
McShortFuse skrev (12 timer siden):

Denne lekasjen fra Xbox, den må vel komme fra den massive Azure Blob-lekasjen Microsoft nettopp hadde?

https://www.bleepingcomputer.com/news/microsoft/microsoft-leaks-38tb-of-private-data-via-unsecured-azure-storage/

Tross alt snakk om 38TB med data som lå ute på GitHub.

Hvis de ikke har noen sammenheng må vel Microsoft lekke værre enn Titanic før hun sank.

Jeg forstår det sånn at det er to separate lekkasjer.

Her er det snakk om dokumenter i forbindelse med ABK-saken som ved en feil har blitt gjort tilgjengelig for offentligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...