Gå til innhold

Dårlig utvalg av spennende telefoner på det norske markedet


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så utrolig dårlig utvalg av spennende mobiler på det norske markedet? 

Kun Samsung Fold som brettbar. Som har helt forferdelig formfaktor synes jeg. 

Jeg skulle gjerne sjekket ut: 

Honor magic v2

Pixel Fold 

m.m

Noen som har erfaring med brettbare fra andre merker enn Samsung? 

 

https://youtu.be/Qv3a6aZ10RQ?si=8oZs_AsgX0wjhAdd

Endret av FB.804925758
Lenke til kommentar
  • FB.804925758 endret tittelen til Dårlig utvalg av spennende telefoner på det norske markedet
Videoannonse
Annonse
FB.804925758 skrev (20 timer siden):

Kun Samsung Fold som brettbar. Som har helt forferdelig formfaktor synes jeg.

Her er jeg ikke enig med deg på det med tanke på både min egen erfaring (har hatt Z Fold 3, 4 og har nå Z Fold5) og som fyren her forklarer godt hvorfor her.

Dessuten, ser man bort i fra Google Pixel Fold, så er de andre brettbare telefonene som kommer ut i Kina osv noe herk, fordi OS'ene / softwaren til de er svært dårlig satt opp.

Joda, de har fin hardware, men helt elendig software.

Endret av Dronekongen Fra Ålesund
Lenke til kommentar

Nordmenn er ikke så flinke til å kjøpe det som er litt annerledes.Vi kjøper en standard toppmodell fra Samsung eller Apple. Noe annet virker visst litt skummelt. Så derfor er det flere produsenter som ikke gidder å satse på det norske markedet i det hele tatt.

Jeg liker godt telefoner fra Sharp, Oppo eller Vivo, men disse har jeg aldri funnet i norske butikker med mindre det har vært veldig spesielle butikker med dertil spesielt høy pris. 

Lenke til kommentar

 

Utfordringen med Honor Magic V2 er at den kun er lansert i Kina og Midt-Østen og kan ikke fås offisielt i Europa i det hele tatt, så Honor må nesten lansere den på kontinentet vår før den blir aktuell for norske butikker.

Pixel Fold er kun lansert i USA, England, Japan og Tyskland så den er nok enklere å skaffe via grå-import siden den i det minste selges i Europa. Det er nok en vurdering fra Google å ikke lansere den i Norge eller de fleste europeiske land basert på lavt produksjonsvolum sammenlignet med resten av Pixel-serien, og at det er en form-faktor de tester ut. Om det blir en Fold 2 så kommer den kanskje hertil.

Det jeg tenker er at det ikke bare er snakk om dårlig utvalg av alternative brettbare mobiler i Norge, men generelt i Europa. Vil tro det endrer seg når flere produsenter kommer på banen med denne slags modeller, men Norge er blitt veldig Samsung- og Apple-sentrert da det er merkene nordmenn vil ha om man skal tro salgslistene.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler at Samsung og apple har 80% markedsandel her, og folk er ikke interessert i andre merker, så da er det lite interessent for andre merker å fokusere her, da markedet er lite i utgangspunktet.

Jeg har kjøpt mye telefoner fra aliexpress, spesielt xiaomi, men nå har prisene på xiaomi også blitt så høye at de ikke er interessante mer sammenlignet mot samsung. Har også kjøpt sharp, ulefone, poco, lenovo, meizu, umidigi og sikkert fler jeg har glemt opp gjennom åra.

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (20 timer siden):

Føler at Samsung og apple har 80% markedsandel her, og folk er ikke interessert i andre merker....

Enig i det, men må skyte inn at jeg har god erfaring med nyere telefoner fra Motorola. Hadde første Edge, lynrask med super OLED-skjerm, og nesten ren Android. Har hatt Edge 20, som med tykkelse på kun 7 mm likevel har god ytelse og skjerm. Har også satt opp forskjellige G-modeller for andre, og det som går igjen er det rene OSet, nesten ikke bloatware i det hele tatt. De enkleste modellene har dårlig ytelse, som man må forvente når man er i prisområdet rundt 2000 for en ny mobil. De nyere modellene (som G31) har OLED-skjerm, og selv om den ikke er spesielt lyssterk sammenlignet med dyrere modeller har den god fargemetning og er behagelig i bruk selv med 60 Hz.

Her er en enkel sammenligning av modellene jeg har nevnt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...