Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forandre passord på ruter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er ikke en lokal gateway ip "hemmelig", da de fleste har en av ganske få variasjoner. Mest vanlige er:
192.168.0.1 / 192.168.1.1
10.0.0.1 / 10.0.0.138
172.16.0.1

Nå kjenner ikke jeg Homebox, men en start er jo å sjekke på PC-en hva gateway-adressen er. Sjekk f.eks: https://www.noip.com/support/knowledgebase/finding-your-default-gateway

På en del nyere rutere fra internettleverandører, og for så vidt også enkelte andre rutere, er lokalt administrasjonsgrensesnitt tatt bort. Administrasjon skjer da via websidene til leverandøren eller en app.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hei. Du kan sjekke om du fikk med noen manualer til routeren for å se om det står noe der om hvordan du kommer inn på Routeren din. Eller så kan det være så enkelt som at internettlevrandøren din ikke vil at brukerne skal ha tilgang til Routerkonfigurasjonen. Hva trenger du forøvrig og gjøre på Routeren?

Lenke til kommentar
wil skrev (2 minutter siden):

Hei. Du kan sjekke om du fikk med noen manualer til routeren for å se om det står noe der om hvordan du kommer inn på Routeren din. Eller så kan det være så enkelt som at internettlevrandøren din ikke vil at brukerne skal ha tilgang til Routerkonfigurasjonen. Hva trenger du forøvrig og gjøre på Routeren?

Jeg har funnet ut av det nå, de hadde forandret det til en annen side jeg måtte logge meg inn på. Ønsket å forandre det lange passordet som fulgte med til et som er enkelt å huske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...