Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan få en router til å koble seg til et eksisterende wifi nettverk, å få nett på lan portene?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Asus tuf ax3000 v2 router, som jeg vil koble til et eksisterende wifi for å forlenge det..

Dette får jeg til i "media bridge" mode.. men da får jeg ikke internet på lan kontaktene, går ikke an å koble kabel til routeren, den spyr bare ut ny wifi, så jeg er bare halveis i mål.. jeg har prøvd alt mulig å får det ikke til, har fagbrev i nettverk å prøvd alt mulig men det ser ut til at det ikke går med den routeren eller noen av de eldre jeg har..

Noen som vet hvordan dette kan gjøres? er jo ekstremt simpelt det jeg vil oppnå, så rart det skal være så sinnsykt mye styr å få til.

Må jeg eventuelt kjøpe en annen router som taler dette? å eventuelt hvilken? 

Takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Jeg har brukt "Media bridge" mode til dette formålet selv, men da med to Asus-rutere, og det fungerte fint. Burde ikke være vanskeligere med den du har.

Nå kjører jeg to Asus XT8 i AiMesh, hvor begge også har ethernetportene fulle, og det er stabilt og fint. Enkelte firmware-versjoner har vært trøblete, men har ikke merket noe på lange tider.

Lenke til kommentar

takk, akkurat det som er problemet, den andre enheten er ikke en asus, å ser ut som det bare fungerer om begge enhetene +er asus enheter..., da blir det noe mesh system vistnokk.. men jeg får ikke lov til å røre fysisk andre enden (wifi nettverket) bare koble meg på å spre det som allerede er der, så jeg må løse problemet i min ende 😛 lurte på om noen vet om en enhet jeg kan kjøpe nå å koble opp enkelt å få det til å fungere? :) takker for alle svar..

Lenke til kommentar
On 9/8/2023 at 11:55 AM, ticsyboy said:

ble kanskje litt for komplisert for enkelte, jeg har prøvd å kontakte asus support. men tar gjerne imot råd... eneste jeg skal er å få en enhet med ethernet til å koble til ett eksisterende wifi, å trenger en enhet til dette :)

Denne burde kunne gjøre jobben: https://www.komplett.no/product/1214947/datautstyr/nettverk/routere/tp-link-tl-wr802n-travel-nano-router

image.png.b9d0434123fc727e749640feb756d786.png

image.png.9d4c4d45d0866c50dddefad0066382a4.png

image.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...