Gå til innhold

Mobil/data i USA - Trenger anbefalinger på cruiseskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I38ZDGBR skrev (10 minutter siden):

Data er vel dyrt i usa, skulle muligens kjøpt sim i usa?

Var dyrt før, billigere nå. Sjekk datapakker utenfor EU hos din mobiloperatør, det er store forskjeller.

Jeg hadde GE Verdensborger, da var data/ringe/melde inkludert i USA m.fl. som det er i EU. Synd at GE avviklet sin mobilsatsing. Jeg valgte nå den leverandøren som har lavest pris på datapakker i USA (siden jeg er der flere ganger i året).

Lenke til kommentar

Om du har en mobil som støtter E-sim vil jeg se litt på det. Ser T-mobile gir ubegrenset data for 40 dollar i mnd i USA..  Da kan du bruke vanlig sim for mobil og e-sim for data trafikk. Men jeg vil egentlig søke litt etter selv også for å se hva som passer deg best, muligens det finnes e-sim som bare gir data til en rimeligere pris også..

Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (3 minutter siden):

Man må vel passe seg for dyr satellitt-roaming når man ikke er nær fastland? 

Det er helt korrekt, ofte har cruiseskip egene telefonmaster som telefonen kobler seg til og hvor taksten er spesefikk for det skipet man er på.. Da kan data plutselig gå fra gratis til 10 kroner megabyten.. Sånn er det gjerne med Kiel Ferga blant annet mellom Oslo og Kiel..

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det beste er vel alltids å koble seg på Wifi på Cruiseskipet man er på, kjøpe en avtale med det, men det er som regel veldig tregt og kan koste litt, men nok til at mobilen klarer å sende meldinger og ringe med Wifi over tale..  Om man skal strime osv er det vel best og ha ett sim ekstra, altså e-sim for datatrafikk.. om man ikke er nær land og ikke ønsker å betale for wifi om bord skipet så er det viktig å skru av roaming osv.. :)

Lenke til kommentar
  • Krozmar endret tittelen til Mobil/data i USA - Trenger anbefalinger på cruiseskip

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...