Gå til innhold

Macbook pro 14" vs 16" deres erfaringer?


RaymondK

Anbefalte innlegg

Planlegger å oppgradere fra macbook air til MBP denne måneden. Har lest tester, men har fortsatt litt vanskelig for å bestemme meg. Vært interessangt om noen av dere som har slike maskiner kunne delt litt erfaringer.
Blir 16 tommeren litt for stor å dra med seg på reise?
Angrer du som har 14" på at du ikke la noen ekstra lapper i det og gikk for den større?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 16 tommeren og syns den er akkurat passelig størrelse, var usikker selv så dro til Eplehuset og sammenlignet litt og sjekket om sekken min og slikt var stor nok, noe den var. Veldig behagelig laptop å jobbe på og kommer nok ikke til å gå tilbake til noe mindre med det første. Om du er usikker anbefaler jeg at du drar til en butikk som har begge inne og sjekker litt selv :) 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er ikke bare skjermen som gjør at den blir 7000 kroner dyrere, 16" kommer standard med 12-kjerners CPU og
19-kjerners GPU, 14" kommer som standard med 10-kjerners CPU og 16-kjerners GPU. Så er mer fair å sammeligne 14 og 16 tommers modellene med samme CPU/GPU og da blir prisforskjellen 2500,- :)

Edit: 16" modellen har og større batteri som gir en batteritid på 22 timer mot 14" 18 timer som og kanskje kan være en faktor å ta hensyn til.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...