Gå til innhold

Anmeldelse: Armored Core VI: Fires of Rubicon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Guybrush 3pwood skrev (8 timer siden):

Spillet får strålende kritikker, 87% på metacritic, gjennomsnitt av 53 anmeldelser til nå.  Men jeg tror jeg står over foreløpig selv selv om jeg er Fromsoft fan. Har aldri spilt et Armored Core før og vet ærlig talt ikke om jeg vil like det. Skulle ønske det var en demo 😕 

Du kan kjøpe på Steam og be om refusjon så lenge du ikkje ventar for lenge eller har spelt for mykje. Neppe nok tid til å bli godt nok kjent med spelet, men du får ein smakebit.

Universet, karakterane og historien er viktige punkt for meg i Soulsborne og Elden Ring, så der blir det noko anna med AC. Ikkje er eg så veldig gira på å bruke timevis på å lære bosser lengre heller. Det var ingen problem for nokre år tilbake, men no vil eg heller bruke tida til noko anna.

Kanskje om nokre år når prisen er gått ned, så får ein heller vente på Elden Ring DLC.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sliter litt med at grafikken ser litt datert ut og at settingen ikke virker spesielt engasjerende. Er alt for bortksjemt av Elden Ring, men tenkte å gi Bloodborne en sjangse, skjønner ikke hva jeg sier for jeg elsker jo Mechwarrior-aktige spill, klarer ikke helt å si hvorfor dette virker litt plain.

Lenke til kommentar
shad0th skrev:

Sliter litt med at grafikken ser litt datert ut og at settingen ikke virker spesielt engasjerende. Er alt for bortksjemt av Elden Ring, men tenkte å gi Bloodborne en sjangse, skjønner ikke hva jeg sier for jeg elsker jo Mechwarrior-aktige spill, klarer ikke helt å si hvorfor dette virker litt plain.

Er vel samme engine de bruker på begge spillene, men ac har justert grafikken for å få litt bedre ytelse.
Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:
7 hours ago, shad0th said:

Sliter litt med at grafikken ser litt datert ut og at settingen ikke virker spesielt engasjerende. Er alt for bortksjemt av Elden Ring, men tenkte å gi Bloodborne en sjangse, skjønner ikke hva jeg sier for jeg elsker jo Mechwarrior-aktige spill, klarer ikke helt å si hvorfor dette virker litt plain.

Er vel samme engine de bruker på begge spillene, men ac har justert grafikken for å få litt bedre ytelse.

Tror ikke det er engine det skorter på. Mer at det virker som veldig generiskt visuellt inntrykk. Det er ikke noe "mystikk". I ett sci-fi univers som funker for meg er det litt mer å feste øynene på. Tenker på settinger fra blade runner, alien, cyberpunk osv. Dette ser ut som man nærmest hopper fra metallbjelke til metallbjelke og det ikke er noen omgivelser å huske etterpå. 

Lenke til kommentar
Zeph skrev (På 25.8.2023 den 22.50):

Du kan kjøpe på Steam og be om refusjon så lenge du ikkje ventar for lenge eller har spelt for mykje. Neppe nok tid til å bli godt nok kjent med spelet, men du får ein smakebit.

Universet, karakterane og historien er viktige punkt for meg i Soulsborne og Elden Ring, så der blir det noko anna med AC. Ikkje er eg så veldig gira på å bruke timevis på å lære bosser lengre heller. Det var ingen problem for nokre år tilbake, men no vil eg heller bruke tida til noko anna.

Kanskje om nokre år når prisen er gått ned, så får ein heller vente på Elden Ring DLC.

Løp og kjøp! Spillet er fantastisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...