Gå til innhold

Plutselig ny IP gateway adresse?? hmm


Anbefalte innlegg

Jeg bruker kamera overvåkings program Blue Iris.

Jeg bruker både en WEB grensesnitt (UI3) og selve blueiris.exe fil-programvaren for å kunne se live fra kameraene.

Først så oppdaget jeg at UI3 for WEB live kasting ikke fungerte, server ikke tilgjengelig. Jeg sjekket opp ip adressen i nettverkskortet og ser at jeg plutselig nå har nettverkskort ip adresse 10.0.0.1 mot tidligere 10.0.0.87. Gateway er nå gått fra å være 10.0.0.138 til 10.0.0.150. Jeg bruker statiske IP adresser i ruteren til tilkoblete enheter. Jeg synes dette er ok, da enhetene alltid vil få tildelt samme IP adresse til sine unike MAC adresser.  Når det gjaldt UI3 skjønte jeg nå at jeg måtte bruke den nye ip adressen til nettverkskortet for vellykket pålogging (det er jo under den nye ip adressen serveren for WEB UI3 at jeg vil nå denne).

 

Min ruter, og bare den er satt opp som DHCP administrator, betyr da denne endringen i mitt system noe? Siden den gang når kameraene ble konfigurert  ble DHCP satt til AV, mens Gateway ble satt til IP 10.0.0.138, sub-net 255.255.255.0. Til tross for dette så virker alle kameraene live, så er dette noe å bry seg om, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...