Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken girkasse produsent har denne logoen? (Mercedes fordelingskasse)


aandre-j

Anbefalte innlegg

  • aandre-j endret tittelen til Hvilken girkasse produsent har denne logoen? (Mercedes fordelingskasse)
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok uansett kontaktet noen som rett og slett er dyktige på kassene, og som trolig kan hjelpe deg med deler eller nyoverhalt kasse..

https://w-w-auto.de/mercedes-benz-verteilergetriebe/

Jeg brukte selv disse da jeg måtte ha ny fordelingskasse til en S211, E500 4Matic.. Kostet meg 2700 Euro ferdig byttet, ned dit er det en svipptur på ca 135 mil fra Oslo. Prisen på kassa har siden gått ned 500 euro mens prisen på montering har gått opp med 185 euro.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (4 timer siden):

Det er en 6392800200 fordelingskasse.

Er klar over det

Snylter skrev (1 time siden):

Jeg ville nok uansett kontaktet noen som rett og slett er dyktige på kassene, og som trolig kan hjelpe deg med deler eller nyoverhalt kasse..

https://w-w-auto.de/mercedes-benz-verteilergetriebe/

Jeg brukte selv disse da jeg måtte ha ny fordelingskasse til en S211, E500 4Matic.. Kostet meg 2700 Euro ferdig byttet, ned dit er det en svipptur på ca 135 mil fra Oslo. Prisen på kassa har siden gått ned 500 euro mens prisen på montering har gått opp med 185 euro.

Gjør jobben selv, selv Mercedes forhandlern finner ikke sprengskissa på fordelingskassen og sier den ikke er mulig å åpne. Det er bare tull, har selv åpnet/demontert den og funnet nummer på ett par lager som forøvrig er 6011 og 30306A. Altså standardlagere. Kjeden har 44 ledd. Har satt sammen igjen da bilen brukes. Men trenger ett delenummer på den kjeden

Lenke til kommentar

Da kontakter du w-w-auto da, de kan nok hjelpe med delenummer og eventuelt selve delene du trenger med tanke på at de driver med sånne fordelingskasser og lever av det.

Erfaringsmessig er også deleprisene der ca latterlig mye billigere enn BOS-priser..

Fordelingskassa til E-klassen jeg bytta på skulle BOS ha over 100k for å bytte. Pluss moms. 

Endret av Snylter
Lenke til kommentar
aandre-j skrev (På 11.8.2023 den 9.50):

Leter etter dele nummer på kjede og lagre men finner ingen delekataloger som viser innmat men kanskje om jeg kontakter produsent som er? (2008 vito W639)

Det er logoen til Oberaigner.

BorgWarner har kjede som passer, men min google-foo er ikke god nok til å finne betegnelsen på det. Jeg finner bare nettsider der noen skal selge kjedene til grov overpris.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (På 12.8.2023 den 12.35):

Det er logoen til Oberaigner.

BorgWarner har kjede som passer, men min google-foo er ikke god nok til å finne betegnelsen på det. Jeg finner bare nettsider der noen skal selge kjedene til grov overpris.

Fantastisk :) da har jeg litt mer kjøtt på beinet. Takker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...