Gå til innhold

Gravøl for GSM (2G)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 8/10/2023 at 8:31 PM, Valmeth said:

Hvor mange visste at GSM er en norsk oppfinnelse? Rart denne tråden kom opp nå, mannen bak GSM-nettet døde for en snau måned siden.

Kan legge til at Norge var langt framme på telekom før i tida.

Nja, å kalle det en norsk oppfinnelse er å dra det langt. Men ja, det var nordmenn som bidro inn med sentrale elementer for en del av moduleringsteknologien. Maseng var sentral her, men i praksis et internasjonalt arbeid med folk fra en rekke parter som var involvert.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Finnsenderen.no laster kontinuerlig ned info om senderne, og hvis du kan tolke datastrømmen tror jeg det er mulig å lage en fullstendig oversikt over senderne. Finnsenderen er klar over at det er mulig å lage sin egen oversikt bare ved å gå rundt i byen, som jeg gjorde på nittitallet, men valgte likevel å skru av. Forstå det, den som kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder eldre med eldre telefoner som ikke støtter 4G, tilhører det et svært lite fåtall. Jeg jobber i helse i hjemmetjenesten og ser at de aller fleste har nyere smarttelefon med 4G tale, Doro med 4G tale eller en iphone.

 

Fordelen med eldre og telefon er at de er så klossete at de ødelegger telefonene sine så ofte at utstyr skiftes ut naturlig le ge før kravet til nyere utstyr gjør, og om de telefonene med 2g/3g overlever, gjør ikke eierne det.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • NorsknRev endret tittelen til Gravøl for GSM (2G)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...