Gå til innhold

Termisk printer erfaringer?


Anbefalte innlegg

Noen som har forsøkt en termisk printer? Jeg har svært sjeldent bruk for en printer, men innimellom er det behov for å skrive ut dokumenter. Synes tidligere med blekk printere at for hver gang jeg skal bruke den så må jeg bytte patron fordi blekket størkner. Ser også ut til at termisk printere er vesentlig mindre, men krever eget type papir. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mephisto- skrev (På 30.7.2023 den 7.04):

Noen som har forsøkt en termisk printer? Jeg har svært sjeldent bruk for en printer, men innimellom er det behov for å skrive ut dokumenter. Synes tidligere med blekk printere at for hver gang jeg skal bruke den så må jeg bytte patron fordi blekket størkner. Ser også ut til at termisk printere er vesentlig mindre, men krever eget type papir. 

Hvorfor termisk printer og ikke en vanlig laserskriver?

Har ikke erfaring med termiske printere siden 90-tallet. Sikkert skjedd mye der. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
56 minutes ago, plankeby said:

Hvorfor termisk printer og ikke en vanlig laserskriver?

Har ikke erfaring med termiske printere siden 90-tallet. Sikkert skjedd mye der. 

Hovedsaklig størrelsen. Men har ikke noe god erfaring med verken laser eller blekk skrivere. Selv om jeg skal innrømme veldig gammel og utdatert erfaring. Tåler lasere i dag å stå lenge?

Lenke til kommentar

Termisk printer er vanlig på flyplasser til baggasje-tags og de brukes også av mange butikker i kvitteringsskriver fordi de krever minimalt med vedlikehold annet enn en rens i ny og ne samt nye papirruller.

Disse er dog uegnet for vanlig A4-print fordi papiret er tynt og varmefølsomt.

Som allerede nevnt er laser en glimrende løsning. Disse skriverne er billige, kjappe og koster lite i bruk og vedlikehold. Kan ikke sammenlignes med blekkskrivere som alltid ender opp med å bli noe herk å bruke.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mephisto- skrev (17 minutter siden):

Hovedsaklig størrelsen. Men har ikke noe god erfaring med verken laser eller blekk skrivere. Selv om jeg skal innrømme veldig gammel og utdatert erfaring. Tåler lasere i dag å stå lenge?

Ja, de tåler å stå lenge uten å brukes når de står i klima som spesifisert for laserskriver. Altså et normalt temperert rom med normal fuktighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mephisto- skrev (1 time siden):

Hovedsaklig størrelsen. Men har ikke noe god erfaring med verken laser eller blekk skrivere. Selv om jeg skal innrømme veldig gammel og utdatert erfaring. Tåler lasere i dag å stå lenge?

Har bare en sort hvitt laserskriver (mer kompakt enn farge). Tar ikke større plass enn omtrent en skoeske.

Bruker skriver så sjeldent at laser er perfekt her. Kan gå et halvt år mellom utskrifter. Aldri noe tull. 

Den står på et rom med veriabel temperatur i løpet av året. 

Har lik desegn som denne. Man åpner luke foran og legger i ark. 

https://www.clasohlson.com/no/HP-LaserJet-M110we-trådløs-laserskriver,-svarthvit/p/39-2304?gclid=EAIaIQobChMI8pzGydm5gAMVMjkGAB0xlg1AEAQYASABEgIBOfD_BwE

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...