Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Xenon-pærer, erfaring er med kvalitet og levetid?


Anbefalte innlegg

Nærlys til en Audi, såvidt jeg kan forstå skal det være en D3S med temperatur rundt 4400K.

Ser det er store forskjeller i pris rundtforbi, men selv de billigste er jo noen hundrelapper, så kan være greit å kjøpe riktig første gangen.

Noen som har reel erfaring/anbefalinger om kvalitet og holdbarhet? Er det verdt å bruke 1000-1200,- på en merkepære, eller en vil en noname til 400 fungere greit?

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står ofte tekniske data. F.eks 2500 timer er ofte oppgitt som levetid.

For Osram Xenarc Original, er det oppgitt slik:

Lifespan
Lifespan B3 2000 h
Lifespan Tc 3000 h
Guarantee 4 years

Osram XENARC NIGHT BREAKER LASER D3S har de samme tallene for B3 og Tc.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
9 minutes ago, sedsberg said:

Godt lys er gull verdt. Jeg kjøpte Osram Nighbreaker II fra England for ca. 2000,- for et par. Men redd for at det blir mye durere i dag pga. infalsjon og svak krone. De varer veldig lenge. SPesielt hvis du kjører med tåke+parklys om dagene.

Sånne?

Bilen har LED kjørelys i dagslys, men det stoppet ikke orginalæren fra å ryke da.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Kjøpte 3-pack lignende hos thansen, ser 2-pack RAZE for D3S ligger på 700,-

https://www.thansen.no/bil/bildeler/paerer-og-lykter/xenon/d3s/xenon-paeresett-d3s-35w-raze/n980508/pn1273192

Pærene har holdt greit 1 år+ nå på dårlig norsk vei med mange fartshumper... kjøpte 3-pakk for å ha en i reserve, men ser ikke noen 3-pakk i nettbutikken nå.  Har heller ikke fått bruk for reservepære.

Lyste hakket bedre enn originalpærene.

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar

Er forsåvidt moderat-vanskelighetsgrad å bytte. Lykten må ut, men det 3 skruer og en plugg. Evt om man har et ekstra ledd på fingrene og kan se i vinkel, så klarer man det muligens uten.

Forsøker meg på et par Osram Nighbreaker. Prisen på 850,- per stykk er omtrent akkurat midt på skalaen blandt alternativene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...