Gå til innhold

Jensen/Airlink 29150 kobler ned


Anbefalte innlegg

Har en gammel Jensen trådløs ruter som kobler ned hver 3. time eller der omkring. Må da ta ut kontakten slik at den restarter, og slik holder det seg gående. Det er det trådløse nettet som bryter forbindelsen på alle tilkoblede enheter og mister internett-tilkoblingen. Har ikke prøvd med kabel.

Har selvsagt nullstilt den og satt opp på nytt men er ingen ekspert når det kommer til avanserte innstillinger som kanskje kan løse problemet.

Nå er det vel kanskje ti år siden disse var i salg og jeg finner ingen nettsider som lar meg laste ned noen nyere firmware. 

Endret av Trulss
tilleggsopplysninger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ruteren er så gammel som du tror, så kan det være på tide å se etter en ny. Kravene til en ruter har endret seg de siste ti årene, og i dag må de takle langt mer trafikk enn de måtte da. Tenk bare på hvor mange enheter som bruker trådløst nettverk i dag sammenlignet med for ti år siden.

Jeg fant ingen nettsider med nyere firmware selv, men jeg fant veldig mange like rutere på Finn, så jeg anbefaler at du enten kjøper en helt ny ruter eller en av de brukte på Finn (hvis du veldig gjerne vil ha den samme ruteren).

Lenke til kommentar
Runar skrev (6 minutter siden):

Hvis ruteren er så gammel som du tror, så kan det være på tide å se etter en ny. Kravene til en ruter har endret seg de siste ti årene, og i dag må de takle langt mer trafikk enn de måtte da. Tenk bare på hvor mange enheter som bruker trådløst nettverk i dag sammenlignet med for ti år siden.

Jeg fant ingen nettsider med nyere firmware selv, men jeg fant veldig mange like rutere på Finn, så jeg anbefaler at du enten kjøper en helt ny ruter eller en av de brukte på Finn (hvis du veldig gjerne vil ha den samme ruteren).

Jeg fant et nytt bruksområde til den gamle ruteren, og den oppførte seg på samme måte for ti år siden også. Jeg går med en følelse av det er noen innstillinger som kanskje kan endres. Når den først virker står den ikke noe tilbake for en helt ny ruter (for mitt bruk).

Lenke til kommentar
Runar skrev (1 time siden):

Her har du i hvert fall to manualer jeg fant, som kanskje kan hjelpe deg:

Det høres rart ut at den skal koble seg ned hver tredje time, men kanskje det er en skjult «Disconnect every X hour»-innstilling et sted.

Takk, manualene løste ikke problemet men ga fin oversikt over hvilke "Mode" man kan bruke en router til. Nyttig lesning for en amatør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...