Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Totalrenovering - Hva kan man gjøre selv?


Anbefalte innlegg

Hei! Skal kjøpe meg en leilighet som skal totalrenoveres innvendig. Skal gjøre det aller meste selv. 
 

Er interessert i å høre deres meninger om hva man burde/kan gjøre selv og hva som er lurt å sette bort til firma ift forsikringsansvar, garanti osv. 

I min situasjon er jeg Elektriker, så her kommer alt det elektriske til å bli gjort selv. Vil også si at selv om jeg ikke har pusset opp før, så lærer jeg veldig fort, og har i tillegg en god del erfaring innenfor håndverkerbransjen. 
 

Vil tro denne tråden kan være interessant for mange andre som er i lignende situasjoner :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utenom elektrisk, hvor det kreves samsvarserklæring for en del ting, så kan du gjøre alt selv, innenfor din egen leilighet.

Når det kommer til rørleggerarbeid, så kan du i utgangspunktet ikke jobbe med rør som går til naboleiligheter osv. men alt annet kan man lovlig gjøre selv. Vet man ikke hva man driver med, så kan det jo likevel være greit å kontakte fagfolk på enkelte områder.

Lenke til kommentar

Som nevnt er det elektriske lovregulert, men der har du god kontroll.

Har renovert en del boliger opp igjennom både for utleie og salg og vil anbefale å få lagt sveisemembran/sarnafil på våtrom.
Da har man dokumentert våtrom med garanti som gir trygget ved en forsikringssak og merverdi ved videresalg.
 

Ellers er det ofte på slutten av prosjektet man går lei og blir utålmodig, men samtidig det arbeidet som vises best igjen.
Liker derfor å få fagmann inn til å sparkle alt når det er klart og hvis bad skal helflises så gjør en fagmann det som regel mye kjappere og vesentlig bedre enn hva jeg klarer når tålmodigheten er tynnslitt.
Samtidig byr det gjerne på en ukes tid opphold fra prosjektet hvor man kommer tilbake til en stor forvandling som gir en god motivasjons boost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...