Gå til innhold

Globalconnect over Telenors fiberkabel - erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Ralphern skrev (På 27.9.2023 den 12:26 PM):

Hei, hadde nedetid på min via_fiber linje i forrige uke. I følge GC var det Telenor som hadde noe vedlikehold.

Er ikke mye hjelp å få fra 1. linje hos GC.. fikk en mailadresse til en på 2. linje, men han har nok mye på tallerken så har ikke fått noen tilbakemelding enda.

Har nå nedetid på 10 sekunder ca. hvert 10. minutt.

Linja har vært stabil med mitt eget utstyr 1. års tid da jeg ble kunde hos GC i fjor høst.

Jeg kjører eget utstyr rett i mediakonverter. Med Zyxel ruter fra GC er linja stabil.

Har funnet ut etter litt feilsøking med en windowsklient og wireshark at det er relatert til DHCP fornyelse som ikke får tilbake noen ACK pakke slik at interfacet mister IP etter 10 minutter og deretter må kjøre en ny DHCP discover som da forårsaker 10 sekunder nedetid hvert 10. minutt.

Er det noen andre som opplever dette?

 

 

Nøyaktig samme problem jeg hadde. GC løste problemet relativt raskt men ba om at jeg koblet opp modem under feilsøking.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...
TheKims skrev (På 12.2.2024 den 12:01 PM):

Har kun hatt god erfaring med GC. 100% oppetid og prisen er det ingen andre aktører som kan tilby. 398kr pr mnd for 1000/1000 linje mot at jeg bindet meg i 24 mnd.

Hvordan fikk du den prisen?

Jeg tok kontakt med GC og fikk "tilbud" på epost av Axel Tjemsland. Jeg sendte svar med noen spørsmål og om det er enda billigere hvis jeg binder meg for mer enn 12 mnd. Venter fortsatt på svar etter en uke.

Er det noen annen måte å få svar på spørsmål og event svar på om det blir billigere å binde seg for lengre tid? Må jeg ringe noen for å få svar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...