Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Erfaringstråden for Ozempic og Wegovy

Gjest 73c13...d0a

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tussi skrev (2 timer siden):

jeg tar 2.4 hver 14 dag

Det er jo det samme som du har brukt før (omtrent) og er jo et vanlig forbruk, men hvor lenge planlegger du pause da?

(Jeg går ut fra at du ikke mener at 14 dager er noe pause?)
At det ANBEFALES å ha en ukes intervaller mellom hver injeksjon betyr ikke mye så lenge nivået ditt av Semaglutid er konstant. Du kan selvsagt halvere dosen du tar og ta en halv dose i uka hvis du ønsker det. Det eneste som koster litt er da ekstra sprøytespiss og prisen der er ubetydelig..  🙂

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Woff skrev (Akkurat nå):

Det er jo det samme som du har brukt før (omtrent) og er jo et vanlig forbruk, men hvor lenge planlegger du pause da?

(Jeg går ut fra at du ikke mener at 14 dager er noe pause?)
At det ANBEFALES å ha en ukes intervaller mellom hver injeksjon betyr ikke mye så lenge nivået ditt av Semaglutid er konstant. Du kan selvsagt halvere dosen du tar og ta en halv dose i uka hvis du ønsker det. Det eneste som koster litt er da ekstra sprøytespiss og prisen der er ubetydelig..  🙂

Ja, jeg har ekstra spisser.... jeg vurderer kanskje 6-7 uker,  med mindre jeg ender opp med ulvehunger. Og deretter starte med 1mg per uke igjen...

• Hjerte 1
Skrevet
Tussi skrev (Akkurat nå):

ulvehunger

Jeg er redd for at du nok kan oppleve det.. Men kanskje ikke! Jeg ville prøvd det, enkelt og greit.
Merker du at du ikke fungerer godt nok uten etter så mange uker så er det jo bare å starte opp igjen.
Da er det bare å gå på 1mg i uka eller 2,4 hver annen uke. Altså ingen grunn til å endre dosen etter denne pausen / forsøket. Hvordan kroppen din reagerer kan ingen forutsi, vi fungerer så veldig forskjellig. Det var mange som ufrivillig måtte ta pauser i forbindelse med leveringsproblemene som oppstod.
Jeg hadde en forsøks-pause for et par år siden og innbilte meg at jeg hadde besøk av denne ulvehungeren FØR det hadde gått to uker, noe du vet er rimelig usannsynlig! 😄 Lett å innbille seg mye rart.
Det mest sannsynlige er at det går helt greit, farlig er det IKKE!  😊

• Hjerte 1
Skrevet
Woff skrev (11 minutter siden):

Jeg er redd for at du nok kan oppleve det.. Men kanskje ikke! Jeg ville prøvd det, enkelt og greit.
Merker du at du ikke fungerer godt nok uten etter så mange uker så er det jo bare å starte opp igjen.
Da er det bare å gå på 1mg i uka eller 2,4 hver annen uke. Altså ingen grunn til å endre dosen etter denne pausen / forsøket. Hvordan kroppen din reagerer kan ingen forutsi, vi fungerer så veldig forskjellig. Det var mange som ufrivillig måtte ta pauser i forbindelse med leveringsproblemene som oppstod.
Jeg hadde en forsøks-pause for et par år siden og innbilte meg at jeg hadde besøk av denne ulvehungeren FØR det hadde gått to uker, noe du vet er rimelig usannsynlig! 😄 Lett å innbille seg mye rart.
Det mest sannsynlige er at det går helt greit, farlig er det IKKE!  😊

Takk 😊❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har nå gått ned nesten 25 kg, noe som tilsvarer ca 23% av kroppsvekten da jeg startet med Wegovy, og vektnedgangen har begynt å flate ut. Jeg er et kilo eller tre over det jeg mener er passelig idealvekt, så det passer fint.

Jeg vet mange må belage seg på å bruke Semaglutid resten av livet, men jeg vil helst ikke det, og har derfor begynt å trappe ned dosen mens jeg holder nøye øye med vekten. Dosen har vært 1 mg i noen måneder nå, men de siste to ukene har jeg gått ned til 0,75. Ambisjonen er som sagt å slutte helt, men forsiktig og gradvis. Heldigvis har jeg aldri hatt det "matmaset" i hodet som andre har beskrevet, så akkurat det problemet tror jeg at jeg unngår.

• Hjerte 1
Skrevet
Aetius skrev (1 time siden):

Jeg har nå gått ned nesten 25 kg

Gratulerer! Og godt nytt år! 
Greit å kunne følge deg da, dette er jo noe de fleste må vurdere før eller siden. Jeg har nå bestemt meg for å begynne MIN nedtrapping i begynnelsen av mars måned da jeg må bruke opp det jeg har på lager av 1mg. 😜
Du er heldig som ikke har det matmaset å grue deg til, det er nok der jeg har mitt problem. Jeg har jo gått ned litt mer enn deg med 70 kg og 50% kroppsvekt, men jeg må jo bli kvitt dette da det jo koster.. Som sagt før koster det nok ikke så mye som kostnadene av matmengden det har spart meg for de siste tre årene.. Men det er godt å vite at du ligger litt foran meg på dette forsøket, hold oss informert! Og lykke til! 😊

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...