Elgen-Hansi Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Olsenhower skrev (22 timer siden): Jeg var komplett idiot på fredag. Det var 40-årsdag i en nabohytte og vi var invitert. Jeg spiste tre smørbrød og var overmett. Tvang i meg et fjerde. Litt senere på kvelden ble det kaker, og jeg forsynte meg grådig. Allerede den kvelden fikk jeg diaré. Våknet grytidlig med vannaktig diaré og oppkast. Diaréen fortsatte omtrent 2-3 ganger i timen utover formiddagen med magesmerter og utslitthet. Jeg kom meg utover dagen i den forstand at jeg kunne drikke vann og spise toast uten å bli kvalm eller at det omgående skulle ut bak, så sønnen min og jeg kjørte til en kompis sin hytte fordi sønnen min har lyst på Hasle Summer fun og ville prøve kompisen min sin. Så der ble det naturligvis grilling, og is, og snop.... Merket ikke noe spesielt ubehag før kl 4 om natten. Enda en omgang med vannaktig diaré og oppkast. Herregud, aldri mer. Det må ha vært mengdene på fredagen, og med mengdene mener jeg i wegovy-sammenheng. Har tålt en kroneis og slikt tidligere i sommer, men kanskje ikke en halv isboks. Veide meg tilfeldigvis på fredagen før selskapet, var 119 kg. På søndag var jeg 115,9. Nå er jeg 117 kg, vekttap på 18 kg. Er tålelig grei i formen nå, så det blir bare toast og annen tarmvennlig mat ut sommeren. Ja, dette er i min erfaring normalt. Hvis man overspiser feil type mat, eller småspiser for ofte/mye, så blir man uvel. Enten eggerap og sure oppstøt, osv eller løs mage. Magen er dog langt mer følsom for dette når man ikke har gått på semaglutid så lenge. Etterhvert som kroppen blir mer vant til det, skal det også mer til for å ende opp her (på godt og vondt). Men wegovy skal brukes som et hjelpemiddel ved siden av slanking/diett. Så overspiser man gjør man jo ikke det man skal, og sånn sett har man kanskje godt av litt smekk på pungen 1 1
vidor Skrevet 25. juli Skrevet 25. juli (endret) Dette er sikkert et overraskende innlegg fra meg, men jeg får også med med positive ting ang Semaglutid. Her er det snakk om ting som mikrodosering og positiv virkning på nevrologi og mikrobiom. Er en relativt lang video, men synes den er verdt å se. Endret 26. juli av vidor 1
Woff Skrevet 26. juli Skrevet 26. juli vidor skrev (14 timer siden): men synes den er verdt å se Absolutt helt enig, denne gir mye god informasjon og svarer også på mange viktige spørsmål. blant annet om man skal fortsette med Semaglutid.Det er jo en sak jeg må vurdere nå selv! Men jeg har jo et nødlager som uansett blir en overgangsbuffer. Nå har jeg sett og hørt omtrent to timer og har jo opplevd MYE av det denne dama har ramset opp av punkter. Nesten så Novo Nordisk burde tipses om videoen også! 🙂
kittycat Skrevet 27. juli Skrevet 27. juli Jeg gikk ned litt når jeg gikk på den, skulle helst vært litt mer 1
Woff Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli kittycat skrev (11 timer siden): Jeg gikk ned litt når jeg gikk på den, skulle helst vært litt mer Hvor mye er litt? Hvis du brukte Wegovy / Ozzempic så burde du gått ned MYE ja.. 🙂 (Egen erfaring..) Men det er jo LITT avhengig av egeninnsatsen også, ikke tro at vekta går ned BARE med legemidlet. 😊
kittycat Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli Woff skrev (4 minutter siden): Hvor mye er litt? Hvis du brukte Wegovy / Ozzempic så burde du gått ned MYE ja.. 🙂 (Egen erfaring..) Men det er jo LITT avhengig av egeninnsatsen også, ikke tro at vekta går ned BARE med legemidlet. 😊 jeg gikk på wegovy den andre er jo for dem med deiabets . jeg gikk ned ca 10kg med trening og sunn mat men kunne ikke gå på den lenger siden jeg ble gravid
Woff Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli Bivirkninger med Wegovy sies at du lettere blir gravid.. 😊 Men 10 kilo er bra det da? Selvsagt kan du klare mer, du kan jo prøve deg igjen? Uansett, hver kilo teller! Gratulerer!
kittycat Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli (endret) Woff skrev (23 minutter siden): Bivirkninger med Wegovy sies at du lettere blir gravid.. 😊 Men 10 kilo er bra det da? Selvsagt kan du klare mer, du kan jo prøve deg igjen? Uansett, hver kilo teller! Gratulerer! jeg kan ikke gå på den nå siden vi må prøve på nytt, så da må jeg prøve å gå ned i vekt uten noen hjelpemidler Endret 28. juli av kittycat 1
Woff Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli kittycat skrev (30 minutter siden): jeg kan ikke gå på den nå siden vi må prøve på nytt Som nevnt, det var seriøst dette med bivirkningen! Flere som har blitt gravide grunnet akkurat Semaglutid! Sjekk linken til @vidor rett over her, der blir det nevnt mener jeg å huske! Uansett ramses det opp så mye positivt der at de fleste burde bruke dette! 😊 Men klarer du å gå ned uten noe annet så har du en utrolig viljestyrke! Jeg klarte det aldri og kan takke Ozempic for at jeg lever nå (tror jeg faktisk).
kittycat Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli Woff skrev (2 minutter siden): Som nevnt, det var seriøst dette med bivirkningen! Flere som har blitt gravide grunnet akkurat Semaglutid! Sjekk linken til @vidor rett over her, der blir det nevnt mener jeg å huske! Uansett ramses det opp så mye positivt der at de fleste burde bruke dette! 😊 Men klarer du å gå ned uten noe annet så har du en utrolig viljestyrke! Jeg klarte det aldri og kan takke Ozempic for at jeg lever nå (tror jeg faktisk). det kan være en bivirking eller det er fordi man har gått ned i vekt, jeg tør uansett ikke ta sjansen på det etter det som skjedde å legen sier også at man helst ikke skal gå på den når man prøver å bli gravid
Woff Skrevet 28. juli Skrevet 28. juli kittycat skrev (15 minutter siden): legen sier også at man helst ikke skal gå på den Legene vi har har stort sett rett i det de sier, så hold deg til det! Selvsagt er dette grunnet vektnedgang, men KANSKJE Semaglutid har noe med graviditet å gjøre også. Jeg har lest om flere tilfeller så at det skjer NOE er jeg sikker på. Jeg har jo nærmest blitt tørrlagt fra alkohol, det VET jeg skyldes Semaglutid! (Ikke nødvendigvis positivt da jeg har stående mange fine flasker!) Og har jo fått kontroll på vekta, 60 kilo lettere.. Og har nye klær! 🙂
Olsenhower Skrevet onsdag kl 13:32 Skrevet onsdag kl 13:32 Drakk litt over en halv Monster i går, og bittelitt sjokolade. I dag er fanden løs i magen og tarmen igjen. Jaja, min egen feil. 😅 1
Woff Skrevet onsdag kl 14:48 Skrevet onsdag kl 14:48 Olsenhower skrev (1 time siden): litt over en halv Monster i går, og bittelitt sjokolade Du liker å plage deg selv ja! 😁 Bare deg det går ut over! Men det er absolutt mest fornuftig å moderere inntak av alt så lenge du går på stoffet! Skal IKKE dra historien jeg hadde der, men 'uhellet' til Biden som gikk verden rundt var vel bare 'peanuts'.. 🤢 I morgen skal jeg til lege for å vurdere framdrift av medisineringen.. Redd lege foreslår en nedtrapping av Ozempic siden jeg ikke skal mer ned i vekt...🤯🧐 Vi får se hva lege mener.. 1
Olsenhower Skrevet onsdag kl 19:56 Skrevet onsdag kl 19:56 Woff skrev (5 timer siden): Du liker å plage deg selv ja! 😁 Bare deg det går ut over! Men det er absolutt mest fornuftig å moderere inntak av alt så lenge du går på stoffet! Skal IKKE dra historien jeg hadde der, men 'uhellet' til Biden som gikk verden rundt var vel bare 'peanuts'.. 🤢 I morgen skal jeg til lege for å vurdere framdrift av medisineringen.. Redd lege foreslår en nedtrapping av Ozempic siden jeg ikke skal mer ned i vekt...🤯🧐 Vi får se hva lege mener.. Du får holde oss oppdatert! 1
Woff Skrevet torsdag kl 10:26 Skrevet torsdag kl 10:26 Olsenhower skrev (14 timer siden): Du får holde oss oppdatert! Takker for den, jeg liker å oppdatere her i tråden! (Litt for egen bruk også.) Det er nok en relativt fornuftig fastlege jeg går til, fikk en søknad på ett år til med Ozempic innnvilget i dag og lege mente at jeg heller burde redusere Insulinforbruket, trappe ned på det! Noe som sikkert er riktig. ☺️ 1
Olsenhower Skrevet torsdag kl 12:59 Skrevet torsdag kl 12:59 Så bra 😊 Jeg håper jeg får stå på en lavere vedlikeholdsdose når jeg en gang når målet mitt. 1
Woff Skrevet torsdag kl 13:23 Skrevet torsdag kl 13:23 Olsenhower skrev (16 minutter siden): Jeg håper jeg får stå på en lavere vedlikeholdsdose når jeg en gang når målet mitt. Nå har jeg full forståelse fra fastlege til å styre dette selv da jeg vet best hvordan Semaglutid virker på min kropp, jeg har allerede trikset og prøvd forskjellige doser fra 2 mg og ned til 0,5 mg i uka, men står nå på 1 mg og vil nok bruke den mengden til jeg mener at jeg har full kontroll. Det skal bli litt gøy å prøve å kutte ut Insulin helt da, og se hvordan verdiene da blir. Det neste nå er å få svar på blodprøvene jeg tok og se om kolestrol og vitamin-nivåene er innenfor det JEG foretrekker! ☺️ Vet ikke om det er nevnt ofte nok, men PASS PÅ at du gjerne er i toppen av hva som anbefales av vitamin D og de nivåene du BØR ha! D vitamin er sterkt undervurdert av alt for mange norske leger! 🙂 1
Woff Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Woff skrev (På 31.7.2025 den 15.23): Nå har jeg full forståelse fra fastlege til å styre dette selv da jeg vet best hvordan Semaglutid virker på min kropp, Og der kom det svar på blodprøvene som gjør fastlegen meget fornøyd! Og som kanskje gjør at jeg må endre litt ut over høsten.. Jeg hadde perfekte prøver, nesten for gode mot kolestrol, vitamin B (hele rekka) , vitamin D (litt over, som jeg vet er positivt) og en blodsukkerverdi på 4,8. Så lave verdier betyr at lege anbefaler en ukentlig medtrapping av 10 enheter Insulin daglig til dette er i null, selvsagt under kontroll. Fungerer det uten Insulin så mener fastlege at jeg kan VURDERE å trappe ned og kanskje kutte Ozempic på sikt! Statiner kunne kuttes 100% noe jeg allerede gjorde da siste eske gikk tom.. 😜 (Har jo fulgt med LITT da..) Så lege gratulerte meg med en fantastisk endring! 😊 Endret 1 time siden av Woff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå