Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp chrysler 300c


Anbefalte innlegg

Hei. Kan noen hjelpe meg?

Jeg har en chrysler 300c 2005. V6 , 2,7 bensin, 193hk, automat. Jeg har brukt så mye penger på bilen, og der virker som at verkstedet finner ikke ut av det. Verksted sier at det er ikke noe feil med bilen.  Når jeg starter min bil eller kjører lav fart ,så lukter det eksos inni bilen. Og det andre er at , noen ganger når jeg starter bilen ,så går det ikke å trykke på gass pedalen , hvis ieg tråkker på gass rolig , så rister hele motoren , og det høres ut som at noe skal knekke. Det var en gang hvor dette skjedde i et p hus, hvor jeg skulle kjøre ut, og det var oppoverbakke,  da måtte jeg tråkke litt på gass ,men da hørte jeg et kraftig knekk lyd. Hva kan dette være? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ingen feil når man leser av med diagnoseapparat?

Går ut fra at du har fått skiftet servicedeler som plugger, filtre (inkl. drivstoffilter), oljer etc.?

Hvor langt har den gått?

Har du søkt på nett (antar det)? Ser når jeg søker på chrysler 300c 2005 engine sputters at det kommer mange svar.

Er det noen forskjell på kald og varm motor? Starte med varm motor og sp problem?

Ser noen skriver at hvis man har fylt tanken full, eventuelt har (hatt) nærmest tom tank så kan bilen slite.

Her er en side som beskriver mulige årsaker og løsninger;

Sitat

If your Chrysler 300 has a sputter, it is most likely going to be caused by bad fuel system, ignition system, MAF sensor, or bad catalytic converter. 

 

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar. Skal sjekke ut de tingene.  Jeg vet at jeg har byttet egr, ac compressor og dynamo nylig.  Diagnose viser 0 problemer.  Tennplugger ble skiftet 4 år siden.  Men er veldig usikker angående girkasse olje. Problemet oppstår når bilen er kald.  Mens eksos lukt er der konstant uansett om bilen er varm eller kald. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...