Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor er alle damene feite i Norge?


999999IQ

Anbefalte innlegg

nacario skrev (På 7.6.2023 den 10.41):

Og ikkeminst feil type mat og drikke som er vanskeligere å forbrenne og gir overflod, som bakeprodukter og brus

Folks jevne matkvalitet er generelt horribelt dårlig. Det er høyprosessert og sukker og/eller fett fjernet til fordel for ingredienser som knapt kvalifiserer til å kunne kalles mat - for at man skal kunne manipulere kaloritallet på innpakningen samt for å påvirke lysten på produktet.

Skal man ha noen sjanse på å holde vekten må man gi kroppen bra mat. Eller, man må gi kroppen mat i stedet for alle disse substituttene som er sagt å "være helt ok i små mengder", som jo er kredoet for slikt. Eksempelvis ble vi fortalt på helsesjekk for barna våre at de ikke skulle spise pølser mer enn én gang i uka. Da tenker jeg at - da burde de ikke spise pølser i det hele tatt. Tross alt, om målet ditt er mest mulig gift som ikke skader deg - hvorfor ikke heller bare kutte det helt ut?

I tillegg kommer jo dette med mengden inn i bildet, men det er slik at dersom man ikke spiser alle disse substituttene blir kroppen fornøyd og man slutter å spise. Selv spiser jeg nesten aldri burgere lengre, men her om dagen spise jeg to store burgere og var like sulten etterpå som da jeg begynte. I seg selv var dette altså like store mengder som jeg vanligvis spiser på en hel dag av bra mat.
Ikke rart folk blir feite da.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knutinh skrev (På 7.6.2023 den 10.43):

Kalori-balanse er et opplagt sted å starte på, fysikken er ikke feil og man skulle tro at det var pedagogisk. Nå har man prøvd det som virkemiddel i noen ti-år og det later ikke til å funke noe særlig.

Det er fordi de "glemmer" å gjøre noe med matlysten. Man hører det jo hele tiden at folk føler det som tortur å slanke seg. Grunnen er enkelt nok at de aldri tar tak i matlysten. Man skal liksom bare endre matinntaket uten å lære kroppen at matinntaket må endres. Som om vår vilje er sterkere enn våre drifter.

Hadde det vært slik hadde nok verden sett ganske anderledes ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (På 7.6.2023 den 12.29):

Grunnen til at folk er feite er kostholdet og mangel på aktivitet. Hva har vi sett tilbud på på butikken i ett halvt år nå? Sjokoladeplater. 5 store for 100, 4 store for 80. Folk kjøper som gale. Selv har jeg ikke kjøpt 1 eneste plate på flere år. 

Folk må begynne å ta ansvar for sin egen helse. Er du redd for at du skal bli feit uten å se det selv, gjør som de gjør i slankere asiatiske kulturer. Be venner og familie si ifra om de ser du legger på deg. De vil se det om ikke du gjør. 

De spiser også mye bedre mat enn vi gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mennesker er generelt sett ikke noe å se på.  De fleste kvinner ser ikke ut når sminken er av og ikke blir det bedre med årene. De fleste kvinner er falske og driver med bedrag med sitt ytre. Takk og pris for at det er kraftig belysning utenfor nattklubben, så kan man se om det er ekte vare.

Når man er på byen får man som mann kjenne på frykten om at den man flørter med ser grotesk ut under sminken. Ta de med til badeland på første date.

Litt mascara og øyenskygge er innenfor.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...