Gå til innhold

Mobilkranfører


Gjest ac7a8...fad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (2 minutter siden):

Skal ikke være noe problem så lenge du er eneste sjåfør på bilen, og eier/firma tillater det. 

Får belter for hunder sånn at de sitter sikret, og ikke kan forstyrre sjåføren. 

Se der, var det enda en mulighet.

Saa paa hundebur, som dyrelageri.

Saa skulle jeg passe en liten hund, for en kompis, en uke, mens de var paa ferie.

Den maatte ha buret, baade inne og i bilen.

Uten ei myk pute eller teppe inni, bare kalde, harde gulvet.

Ellers ble den veldig usikker.

Buret, var tryggheten, liksom?

Lenke til kommentar
Gjest ac7a8...fad

Trådstarter her, bare for å informere så er jeg verken mobilkranfører eller har hund, det var rett og slett kun et spørsmål om det var en mulighet hvis jeg ender opp i yrket og skaffer meg hund. 
 

At jeg holder på med dyremishandling er virkelig en overdrivelse hahaha

Anonymous poster hash: ac7a8...fad

Lenke til kommentar
Hansien skrev (39 minutter siden):

Fordi jeg har et inntrykk av at det er normalt blant hundeeiere å la dyret være 8 timer + hjemme alene mens man er på jobb.

Så nei jeg leste ikke dette i innlegget ditt, men jeg synes det fortjener en sammenligning av det som fremstår som normalen blant hundeeiere med 8-16 jobb og en som ønsker å ta med dyret på jobb.

For ordens skyld: Ingen av de to alternativene høres ideelt ut for hunden. Hunden fortjener mer oppmerksomhet enn det, lufting og kameratskap på en helt annen måte. Det jeg mente med innlegget var at eieren kanskje ikke er i en livssituasjon som er godt egnet for å ha hund. Jeg understreker kanskje, for jeg har ikke mer info enn det TS kom med. Men på helt generell basis, (ikke relatert til TS), så er det en del hundeeiere som ikke burde vært det. Man bør tenke seg godt om før man anskaffer hund, og når man har anskaffet en, så bør man vurdere fortløpende om livssituasjonen til eieren er egnet for å beholde hunden, eller om den vil få et bedre liv som omplassert. Folks livssituasjon endres, ofte uten at man kunne spå det på forhånd, derfor bør vurderingen gjøres fortløpende. Her er det fort gjort at man lar følelser (vennskapet) styre over fornuften.

Lenke til kommentar

det er vell ingen regler mot det, jeg ser ofte lastebil sjåfører har med seg hund i bilen, men jeg kan ikke huske og ha sett en mobil kran fører ha dette, men det blir nok opp til arbeidsgiver og eventuelt hvilke begrensinger det er på plassene du skal utføre oppdrag på , enkelte industri områder vil ha regler mot dyr så om arbeidsgiver tilater dette så må du vurdere hver dag ut fra oppdrag om det passer eller ikke. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...