Gå til innhold

oppgradere fra knust samsung galaxy s10+


Anbefalte innlegg

tenkte bytte mobil når feriepenga tikker inn på konto

skjemen på gamle mobilen samsung galaxy s10plus er knust. trenger derfor ny.

ønsker ikke iphone. foretrekker android.

ny mobil trenger ikke være mye raskere enn s10+ da jeg er fornøyd med ytelsen

foretrekker at mobilen har innebygs pulsmåler spm det s10+ har via samsung health appen.

kan ikke være kinesisk mobilnda disse er sperret\nektet tilgang i jobbsammenheng.

 

noen forslag?

 

Endret av spetter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det begrenser seg jo veldig ettersom du ikke kan ha Kinesisk. Da er det egentlig bare Samsung, Blackberry, Sony og eventuelt Nothing Phone som er igjen. Stort sett alt annet er kinesisk.

Blackberry har vel ikke laget noe spesielt de siste årene, så da er det vel Nothing Phone eller en nyere Samsung som gjelder. Sony vil jeg dessverre ikke anbefale. Har du vurdert en Samsung Galaxy S21 f.eks? 

Lenke til kommentar
spetter skrev (8 timer siden):

kan ikke være kinesisk mobilnda disse er sperret\nektet tilgang i jobbsammenheng.

noen forslag?

Hva er budsjettet? Hvor mye lagring trenger du? Hvilken størrelse på skjermen ønsker du? 

Hva er "kinesisk mobil" i denne sammenheng? Et kinesisk mobilmerke (Huawei, Xiaomi etc), eller en mobil av et ikke-kinesisk merke som er produsert i Kina (de fleste andre, med noen unntak)?

Lenke til kommentar
zanta skrev (2 minutter siden):

Hva er budsjettet? Hvor mye lagring trenger du? Hvilken størrelse på skjermen ønsker du? 

Hva er "kinesisk mobil" i denne sammenheng? Et kinesisk mobilmerke (Huawei, Xiaomi etc), eller en mobil av et ikke-kinesisk merke som er produsert i Kina (de fleste andre, med noen unntak)?

Kinesiske merker som Huawei er sperret i jobbsammenheng. Ønsker firmaportal installert slik at kan få jobbepost osv på mobilen. 

I og med at jeg har S10+ fra før. Skjermen på den er passe. Ønsker nærmest mulig lik skjerm. 

S10+ har bøy på sidene på skjermen. Vil helst ha flat skjerm om mulig. Men, flat/bøy på skjermen har ikke stor betydning for valg. 

 

Lenke til kommentar
spetter skrev (9 timer siden):

 

foretrekker at mobilen har innebygs pulsmåler spm det s10+ har via samsung health appen.

 

 

Nyere Samsung-telefoner har ikke denne muligheten. Må bruke en smartklokke for dette. Tenkte bare nevne dette. Forsåvidt tilbud på det denne uken på Komplett. 

Kanskje gå for en Google Nexus Pixel i din prisklasse pluss smartklokke?

 

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sharpings skrev (23 timer siden):

Det begrenser seg jo veldig ettersom du ikke kan ha Kinesisk. Da er det egentlig bare Samsung, Blackberry, Sony og eventuelt Nothing Phone som er igjen. Stort sett alt annet er kinesisk.

Jeg kjøpte en ny Samsung for noen dager siden, denne var merket med "Made in China". Spørsmålet blir om TS med "kinesisk" mener et kinesisk merke, eller en mobil som er produsert i Kina.

Lenke til kommentar
zanta skrev (7 timer siden):

Jeg kjøpte en ny Samsung for noen dager siden, denne var merket med "Made in China". Spørsmålet blir om TS med "kinesisk" mener et kinesisk merke, eller en mobil som er produsert i Kina.

Huawei er hvertfall blokkert. Antar det er "merket"

Lenke til kommentar

Jeg byttet ut min s10+ i fjor grunnet dårlig batteri. Leitet og funderte lenge og endte opp med s21+ som jeg har pr.idag. 

Følte den var på samme nivå ytelsesmessig og størrelse som s10+.. Er vel kanskje bedre prosessor i s10+ men jeg merker ikke noe forskjell på mitt bruk! 

Jeg mistet aux inngang og mulighet for minnekort, men gikk for 256gb så har nok lagring. 

Lenke til kommentar
spetter skrev (Akkurat nå):

Så får jeg se etter pulsklokker. Kom gjerne med anbefalling pulsklokker og.

Hvilke funksjoner trenger du? Jeg anbefaler Garmin, men modellen kommer an på ditt behov. Jeg har Venu SQ, men det finnes nye modller som har flere funksjoner. Budsjett for pulsklokke?

Lenke til kommentar
zanta skrev (21 minutter siden):

Hvilke funksjoner trenger du? Jeg anbefaler Garmin, men modellen kommer an på ditt behov. Jeg har Venu SQ, men det finnes nye modller som har flere funksjoner. Budsjett for pulsklokke?

Ikke kjent med pulsklokker overhodet. Tja, pulsmåler ? Gps? grei batteritid ? Budsjett tja .. 1500-3000 ?

Edit: Garmin Venu Sq ser helt greit  ut til forbruket her. Trenger ikke noe svært avanserte greier.  KAn ta den som utgangspunkt når prøver å sammenligne andre.

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med min Garmin Venu 2,som jeg tror du kan få til 3k på tilbud. Ikke for mye unødvendige funksjoner, samtidig som den har det jeg ønsker (puls, musikk, betaling, søvnkartlegging, ikke alt for stor). 

Edit: Batteriet holder en 10-12 dager mener jeg, så lenge man ikke har Bluetooth på om hele tiden. 

Endret av Aldrack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...