Gå til innhold

oppgradere fra knust samsung galaxy s10+


Anbefalte innlegg

spetter skrev (3 timer siden):

Ikke kjent med pulsklokker overhodet. Tja, pulsmåler ? Gps? grei batteritid ? Budsjett tja .. 1500-3000 ?

Edit: Garmin Venu Sq ser helt greit  ut til forbruket her. Trenger ikke noe svært avanserte greier.  KAn ta den som utgangspunkt når prøver å sammenligne andre.

Noen ting du bør tenke på:

  1. Ønsker du rund eller firkantet skjerm? Hvis smartklokkefunksjonalitet er viktig, er firkantet skjerm IMO best, da får du lest info som vises på klokken bedre enn på en rund. Personlig foretrekker jeg firkantet.
  2. Ønsker du MFT eller (AM)OLED? MFT er "always on", og er mer lesbar jo lysere det er, men krever backlight når det er mørkt. OLED er lett lesbar under alle forhold, men bruker litt mer strøm hvis du har aktivert Always on. Personlig foretrekker jeg OLED, og bruker ikke always on annet enn under treningsaktiviteter.
  3. Ønsker du touchskjerm eller knapper (eller begge deler). Touch er fint for smartklokkefunksjonalitet, men knapper funker best på treningsklokke, da svette fingre eller regnvær gjør at touch funker dårlig. Personlig foretrekker jeg touch, men med knapper for å starte, pause og stoppe aktiviteter.

Andre funksjoner? Alle har GPS og puls-, aktivitets- og søvnmåling. Noen har SpO2 (blodoksygenmåling) og HRV-funksjonalitet (Body Battery hos Garmin). Er det noen spesielle treningsaktiviteter du trenger? De enkleste klokkene mangler mange funksjoner som de dyrere har (surprise!). Betaling med klokken er behagelig, men krever at de kortene du ønsker å bruke støtter Garmin Pay (eller at du har Curve e.l.). 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...