Gå til innhold

ARV - Spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg treffer en  jeg ønsker å gifte meg med som har kroner null. Selv har jeg kr 100 000 000,- i formue. Jeg har også noen barn fra før, 3 stk. faktisk.

Jeg har nå funnet et skjema på nett hvor jeg kan krysse av for særeie, men oppheves ved død, da blir mitt særeie felleseie. Hva betyr det egentlig? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vinterro skrev (9 timer siden):

Hei, Jeg treffer en  jeg ønsker å gifte meg med som har kroner null. Selv har jeg kr 100 000 000,- i formue. Jeg har også noen barn fra før, 3 stk. faktisk.

Jeg har nå funnet et skjema på nett hvor jeg kan krysse av for særeie, men oppheves ved død, da blir mitt særeie felleseie. Hva betyr det egentlig? Noen som vet?

At særeie oppheves ved død betyr vel at fordelingen av penger skal være forskjellig ved skilsmisse vs hvis du dør og man skal fordele boet etterpå. 

 

Lenke til kommentar
Vinterro skrev (10 timer siden):

Jeg har nå funnet et skjema på nett hvor jeg kan krysse av for særeie, men oppheves ved død, da blir mitt særeie felleseie. Hva betyr det egentlig? Noen som vet?

Det betyr at din ektefelle får 50% av din formue dersom du dør og arver 25% av resten. Dette istedenfor 25% i arv av din totale formue.

I testament som din ektefelle har kunnskap om før din død kan ektefellens arverett i ditt tilfelle begrenses til 4G.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Her må det vere ein null og tre for mange, eller snakk om anna valuta. Ingen med 100 millionar på bok spør om hjelp til sånt på eit internettforum.

Det er fort gjort å trø feil når det er snakk om arv, skilsmisse og den slags, så sjølv folk flest (ikkje mangemillionærar) kan ha nytte av å bruke advokat. Er du organisert så kan fagforeininga ha avtale med eit advokatfirma for den slags.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...