Gå til innhold

Er det i enkelte yrker vanlig å jobbe "gratis" utenom ordinær arbeidstid? Merarbeid på kvelder og lignende.


Gjest a28f2...3d0

Anbefalte innlegg

Gjest a28f2...3d0

Samboer jobber som journalist og tar ofte med seg jobben hjem og det er ikke uvanlig med noen timer ekstra typisk tre kvelder i uka, men gjerne mer også. I starten var det enda mer og da tenkte jeg det var greit siden h*n var fersk og ønsket å imponere, samt lære seg jobben og rutinene, men når man etter hvert begynner å få litt mer erfaring tenker jeg at dette ikke er helt greit.

Men kanskje det er slik i enkelte type jobber?

I en tidligere stilling hadde de også fast morgenmøte og der var det en forventning om at alle hadde noe på blokken på morgenkvisten og dette var jo noe de ikke fikk gjort i ordinær arbeidstid, så da lå det jo litt i kortene at de måtte bedrive research på kveldstid. 

Selv har jeg gjort lignende når jeg har vært helt fersk i en jobb eller ønsker å lære noe i jobbsammenheng som jeg ikke mener selv jeg kan forvente at arbeidsgiver skal betale meg for. Hadde også vært innforstått med at dette kunne være aktuelt om jeg begynner i en ny jobb hvor det er en del nytt å lære. Men straks jeg er selvgående og kan jobben så jobber jeg i prinsipp ikke noe gratis for arbeidsgiver utover hva som står i kontrakten min. Har til gode å oppleve at arbeidsgiver kommer hjem til meg og jobber gratis for meg på sin tid :) 

Anonymous poster hash: a28f2...3d0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse