Gå til innhold

Ghettofiseringen av Norge


Anbefalte innlegg

Trontron skrev (43 minutter siden):

Hvis en Amerikaner flytter til Norge blir han/hun en innvandrer.
Riktignok vil barna uten unntak bli 100% integrert i norsk kultur i motsetning til svært mange barn født av innvandrere fra Afrika og Midtøsten. Og det er ikke på grunn av hvordan de ser ut.
En i familien min ble innvandrer her i eget land fordi han vokste opp på Stovner; og dermed fikk den kulturen inn med morsmelken, det til tross for at moren er norsk og faren er fra Sør-Europa.

Du motsier deg selv.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trontron skrev (49 minutter siden):

Løftene har ikke gjort noen endring, nei. Men hun har heller ikke på noen måte frie tøyler.
Er det egentlig negativt at hun ble stemt inn for ca. et år siden og ikke enda har totalt vrengt om landet som en diktator?
Ting tar tid, spesielt i politikken. Og spesielt når de ikke er spesielt rike heller.
Hun har til og med forsøkt å fri til at NATO stopper den afrikanske invaderingen. Jeg hadde tippet at du ville vært negativ til den tanken dersom det fikk gjennomslag.

For å sette ting i perspektiv: Den mest effektive løsningen ville vært å skyte istykker båtene. Det betyr ikke at hun kommer til å gjøre det...

Ja, ting tar tid.

Men det er altså ikke EU sin feil at Lampedusa er full eller at illegale afrikanere "dirigerer biler" og selger juggel på italienske strender, som Retroman rapporterer om, det er Meloni og hennes regjering sitt ansvar. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (25 minutter siden):

Meloni kom opp fordi jeg lurte akkurat på det samme. Det er et langt lerret å bleke tydeligvis - jeg er ingen ekspert på Meloni som deg så dette har sikkert du klarere svar på.

Jeg tror at Melodi har innsett - som veldig mange andre populister innser så fort de kommer til makten - at problemene de hadde enkle løsninger på i opposisjon, faktisk er langt vanskeligere å løse i praksis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 hours ago, VifteKopp said:

Jeg tror at Melodi har innsett - som veldig mange andre populister innser så fort de kommer til makten - at problemene de hadde enkle løsninger på i opposisjon, faktisk er langt vanskeligere å løse i praksis. 

Kun hvis du ignorerer motstanden som eksisterer mot de enkle løsningene.

Hun kunne trolig fått mobilisert deler av militæret på en uke til å kjapt rydde opp, stue menneskene i skip og sende de tilbake der de kom fra. Det ville riktignok skapt enorme problemer i ettertid for store deler av verden er imot slike løsninger, og de har makt(penger) til å straffe.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trontron skrev (20 minutter siden):

Kun hvis du ignorerer motstanden som eksisterer mot de enkle løsningene.

Hun kunne trolig fått mobilisert deler av militæret på en uke til å kjapt rydde opp, stue menneskene i skip og sende de tilbake der de kom fra. Det ville riktignok skapt enorme problemer i ettertid for store deler av verden er imot slike løsninger, og de har makt(penger) til å straffe.

Meloni står fri til å mobilisere militæret i å rydde opp, hvis det er det hun vil. Men det er åpenbart ikke det hun vil. 

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (1 time siden):

Meloni står fri til å mobilisere militæret i å rydde opp, hvis det er det hun vil. Men det er åpenbart ikke det hun vil. 

Det hele er et spill hvor makt, egen befolkning, penger og sympati er i spill.
Hun vil først informere hele verden om problemene og deretter kreve aksept og hjelp utenfra, for å unngå å  isolere Italia fra det gode selskap.

Bedreviterne som slår seg på brystet og gjemmer seg bak idealistiske internasjonale forpliktelser, vil få en bratt læringskurve.
Desto lenger man lar situasjonen skure, desto hardere metoder må til for å redde velferdsstaten.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Inspector skrev (16 minutter siden):

Det hele er et spill hvor makt, egen befolkning, penger og sympati er i spill.
Hun vil først informere hele verden om problemene og deretter kreve aksept og hjelp utenfra, for å unngå å  isolere Italia fra det gode selskap.

Bedreviterne som slår seg på brystet og gjemmer seg bak idealistiske internasjonale forpliktelser, vil få en bratt læringskurve.
Desto lenger man lar situasjonen skure, desto hardere metoder må til for å redde velferdsstaten.

Meloni og hennes støttespillere må slutte å skylde på andre. Hun er valgt inn, blant annet, for å stoppe den irregulære migrasjonen til Italia og da må hun ta det ansvaret og bruke virkemidlene hun har tilgjengelig som statsminister av et suverent land. Ikke skylde på EU fordi Lampedusa er underbemannet og papirløse afrikanere selger juggel på italienske strender. 

Lenke til kommentar
3 hours ago, VifteKopp said:

Meloni står fri til å mobilisere militæret i å rydde opp, hvis det er det hun vil. Men det er åpenbart ikke det hun vil. 

Hvorfor tror du det?
Helt åpenbart noe jeg hadde ønsket om jeg var i hennes sko. Men jeg hadde samtidig skjønt at det ikke hadde vært glupt grunnet sanksjoner fra resten av verden.

Det ville mest sannsynlig også ført til rettsaker og trolig sendt henne bak lås og slå for å ikke følge internasjonale regler for håndtering av de som søker asyl. Det er da uviktig om de som søker til slutt uansett vil få et avslag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trontron skrev (3 minutter siden):

Hvorfor tror du det?
Helt åpenbart noe jeg hadde ønsket om jeg var i hennes sko. Men jeg hadde samtidig skjønt at det ikke hadde vært glupt grunnet sanksjoner fra resten av verden.

Det ville mest sannsynlig også ført til rettsaker og trolig sendt henne bak lås og slå for å ikke følge internasjonale regler for håndtering av de som søker asyl. Det er da uviktig om de som søker til slutt uansett vil få et avslag.

Så lenge Meloni ikke bryter italiensk lov, blir hun heller ikke slengt i fengsel.

Som statsminister av et suverent land har hun full mulighet til å ta en rekke grep for å sikre Italias grenser og sørge for at illegale migranter ikke løper rundt i landet. Slutt å skyld på EU og gjør jobben din, Meloni. 

Lenke til kommentar
Just now, VifteKopp said:

Så lenge Meloni ikke bryter italiensk lov, blir hun heller ikke slengt i fengsel.

Som statsminister av et suverent land har hun full mulighet til å ta en rekke grep for å sikre Italias grenser og sørge for at illegale migranter ikke løper rundt i landet. Slutt å skyld på EU og gjør jobben din, Meloni. 

Du har ikke mye erfaring med EU sin klamme hånd ser jeg. Ei har du trolig hørt om den europeiske menneskerettsdomstolen i Strasbourg.
EU har sin fulle rett til å straffe både land som helhet og enheter innad i et land.
Suverenitet har fått en noe diffus mening når det er snakk om EU. EU kan f.eks bøtelegge Miljødirektoratet i Norge selv om vi ikke er fulle medlemmer dersom de mener at Miljødirektoratet har store alvorlige avvik i hvordan de håndhever regler i Norge som er satt av EU.

Når det kommer til domstolen i Strasbourg kan de veldig enkelt til og med dømme overhoder av suverene stater...

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trontron skrev (Akkurat nå):

Du har ikke mye erfaring med EU sin klamme hånd ser jeg. Ei har du trolig hørt om den europeiske menneskerettsdomstolen i Strasbourg.
EU har sin fulle rett til å straffe både land som helhet og enheter innad i et land.
Suverenitet har fått en noe diffus mening når det er snakk om EU. EU kan f.eks bøtelegge Miljødirektoratet i Norge selv om vi ikke er fulle medlemmer dersom de mener at Miljødirektoratet har store alvorlige avvik i hvordan de håndhever regler i Norge som er satt av EU.

Når det kommer til domstolen i Strasbourg kan de veldig enkelt til og med dømme overhoder av suverene stater...

Hvis Ungarn og Polen, to av Melonis foregangsland, klarer å skjøtte sine grenser, og kaste ut illegale migranter, er det ingen grunn til at Italia ikke skal klare det samme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, VifteKopp said:

Hvis Ungarn og Polen, to av Melonis foregangsland, klarer å skjøtte sine grenser, og kaste ut illegale migranter, er det ingen grunn til at Italia ikke skal klare det samme. 

Og du verden så mye kritikk de har fått for det.
EU prøver fremdeles å kreve ca. 220.000 kr per asylsøker Polen avviste fra 2015 til 2022. Dette er en pågående rettssak.
Det er i tillegg verre å sende eksisterende folk vekk enn å hindre at de kommer inn.

Jeg sier på ingen måte at Meloni har gjort en god jobb. Bare vær klar over at det er sterkere krefter enn henne selv som også jobber imot henne.

Endret av Trontron
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trontron skrev (2 minutter siden):

Og du verden så mye kritikk de har fått for det.
EU prøver fremdeles å kreve ca. 220.000 kr per asylsøker Polen avviste fra 2015 til 2022. Dette er en pågående rettssak.
Det er i tillegg verre å sende eksisterende folk vekk enn å hindre at de kommer inn.

Jeg sier på ingen måte at Meloni har gjort en god jobb. Bare vær klar over at det er sterkere krefter enn henne selv som også jobber imot henne.

Jeg skjønner fremdeles ikke hva det er EU gjør som hindrer Meloni i å sende illegale innvandrere ut av landet

Lenke til kommentar
1 minute ago, VifteKopp said:

Jeg skjønner fremdeles ikke hva det er EU gjør som hindrer Meloni i å sende illegale innvandrere ut av landet

EU-regler.
Hun har rett og slett ikke lov før de har vært gjennom en lang og tidkrevende byråkratisk prosess.
Men hun burde definitivt gjøre mer for å hindre at flere kommer, og det haster.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
44 minutes ago, VifteKopp said:

Hvilke EU-regler er det som hindrer Meloni i å sende ut illegale immigranter?

Sikkert flere, men her har du en del detaljerte direktiver Italia MÅ følge.. 
Spesifikt for ditt spørsmål vil svarene ligge i de to første lenkene.

DIRECTIVE 2013/32/EU OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 26 June 2013 on common procedures for granting and withdrawing international protection (recast)

DIRECTIVE 2013/33/EU OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 26 June 2013 laying down standards for the reception of applicants for international protection (recast)

 

DIRECTIVE 2011/95/EU OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 13 December 2011 on standards for the qualification of third-country nationals or stateless persons as beneficiaries of international protection, for a uniform status for refugees or for persons eligible for subsidiary protection, and for the content of the protection granted

 

Regulation (EU) No 604/2013 of the European Parliament and of the Council of 26 June 2013 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an application for international protection lodged in one of the Member States by a third-country national or a stateless person (recast)

 

REGULATION (EU) No 603/2013 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 26 June 2013 on the establishment of 'Eurodac' for the comparison of fingerprints for the effective application of Regulation (EU) No 604/2013 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an application for international protection lodged in one of the Member States by a third-country national or a stateless person and on requests for the comparison with Eurodac data by Member States' law enforcement authorities and Europol for law enforcement purposes, and amending Regulation (EU) No 1077/2011 establishing a European Agency for the operational management of large-scale IT systems in the area of freedom, security and justice (recast)

Endret av Trontron
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (9 timer siden):

Meloni og hennes støttespillere må slutte å skylde på andre. Hun er valgt inn, blant annet, for å stoppe den irregulære migrasjonen til Italia og da må hun ta det ansvaret og bruke virkemidlene hun har tilgjengelig som statsminister av et suverent land. Ikke skylde på EU fordi Lampedusa er underbemannet og papirløse afrikanere selger juggel på italienske strender. 

Problemet er nok mer komplekst enn som så. Den lille taperen i Kreml gnir seg i hendene over alt som setter fienden under press. At han har en liten finger med i spillet om uroen i Sverige, folkevandring fra Afrika til Europa osv er hevet over tvil.

Gjensidige metoder som ikke er helt ukjente fra den kalde krigen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
30 minutes ago, Inspector said:

Problemet er nok mer komplekst enn som så. Den lille taperen i Kreml gnir seg i hendene over alt som setter fienden under press. At han har en liten finger med i spillet om uroen i Sverige, folkevandring fra Afrika til Europa osv er hevet over tvil.

Gjensidige metoder som ikke er helt ukjente fra den kalde krigen.

De fire landene som har bidratt mest til dette er Tyskland, USA, Frankrike og Israel i den rekkefølgen.
Russland har hatt tilnærmet null påvirkningskraft på dette emnet.

Endret av Trontron
Lenke til kommentar
Trontron skrev (1 time siden):

De fire landene som har bidratt mest til dette er Tyskland, USA, Frankrike og Israel i den rekkefølgen.
Russland har hatt tilnærmet null påvirkningskraft på dette emnet.

Hvem har mest å tjene på at EU (og USA) kommer under press  i form at flyktningkriser, gjengkonflikter, energikriser og politisk uro ?

Den lille taperen i Kreml er ikke alene, men han bruker for tiden alle de gamle KGB-verktøyene han har til rådighet…

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...