Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Varierende smerte i albue


Sjørøver

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at jeg av og til får veldig vondt i albue. Av og til får jeg vondt av relativt lett belastning over en eller flere dager. Lange dager med mye bæring av esker, opp og ned stiger, støping og andre varierende aktiviteter. Nå i det siste får jeg mer akutt vondt. Kommer ganske kjapt når jeg murer med naturstein. Steinene er egentlig for store for meg og det tar alt jeg har av krefter. Får ikke vondt noen andre steder i kroppen, kun albuene. 

 

Jeg vil beskrive smerten som på innsiden av albuen opp og nedover samt på bakside litt under nederste feste av triceps. Det er ikke noe stikkende smerter. Jeg har full mobilitet. Det verker og er veldig ubehagelig. Smertene forsvinner relativt kjapt med hvile. 

 

Jeg tror ikke det er betennelse siden det forsvinner kjapt igjen? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nærliggende å tro at smertene har med belastning å gjøre, også fordi du selv påpeker det.
Smerter i ledd har ikke alltid en lett entydig forklaring. Primær smerte har en forklaring, mens sekundær smerte kan komme av noe helt annet. Smertene kan oppleves ulikt.
For å vite hvilken måte problemet skal behandles på, må det selvfølgelig diagnostisering til. Det naturlige er å oppsøke fastlegen. Men jeg ville også ha vurdert fysioterapeut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...