Gå til innhold

Våknet til død iPhone 14 Pro... What to do?


Anbefalte innlegg

Jepp...

Som overskriften sier. Våknet i natt, skulle sjekke telefonen kjapt, men den var helt død. Tenkte først den var tom for batteri, men laderen stod i. I morges prøvde jeg en ny lader, men fremdeles stein død. Ikke engang trådløs lading.

Dette er en iPhone 14 Pro 256GB som ble kjøpt ved lansering fra Apple. Aldri vært utsatt for fall, fukt, uvettig bruk, etc.. Det fantastiske er at jeg akkurat nå har MacBook Air`n min på service for en feil som var på skjermen da jeg kjøpte den, så nå er jeg rimelig naken... Og jeg driver en bedrift for meg selv der jeg er avhengig av disse verktøyene.

Så, er det noen som har noe tips til kjapp gjenopplivning? Eller er det bare å bite i det sure eple å svi av 15290 kr på en ny, og heller sende inn denne på service senere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (4 timer siden):

Kjapp gjenoppliving:

Jeg fant denne på Google, kanskje den bare trenger restart.

 

Takk. Jeg har andre telefoner, men må ha minst er Apple produkt. Jobb spesifikt... 

Men holy! Det fungerte! Tusen millioner takk!!🙌🙌🙌🙌🙌

Endret av torbjornhb
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det er veldig viktig med redundans på telefon. Når man har opplevd at telefonen plutselig blir borte/ødelagt, så skjønner man hvor avhengig man er av den.

Ha alltid minst en ekstra telefon i husstanden. Så lenge man bruker online backup, så er ny telefon oppe og går på et kvarter.

Jeg har smartklokke også, sånn at jeg får startet bilen, betalt i butikken og åpnet garasjen i mellomtiden mens backupen blir lest inn på ny telefon.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (7 minutter siden):

Det er veldig viktig med redundans på telefon. Når man har opplevd at telefonen plutselig blir borte/ødelagt, så skjønner man hvor avhengig man er av den.

Ha alltid minst en ekstra telefon i husstanden. Så lenge man bruker online backup, så er ny telefon oppe og går på et kvarter.

Jeg har smartklokke også, sånn at jeg får startet bilen, betalt i butikken og åpnet garasjen i mellomtiden mens backupen blir lest inn på ny telefon.

 

Ja... Dette høres luksus ut, men jeg har både en Samsung Galaxy S22 Plus, Fold4 og Huawei P40 Pro. Likevel er jeg helt avhengig av en iPhone. Men dette er jo jobbrelatert også da, og jobb og livsstil glir over i hverandre på en måte som gjør at jeg "alltid er på". 

Men man oppdager som du skriver hvor avhengig man er av riktig og godt verktøy. Og akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg har iphonen tilbake 🙂. Nå må jeg jobbe - men lystbetont! 😅

Lenke til kommentar

Bra, det ordner seg. Bedriften må uansett ha (mulig det er din egen bedrift 😊) en reserveløsning for slike tilfeller. Du kunne like gjerne ha mistet telefonen på bakken. 

Endret av plankeby
Så det er din egen bedrift... Da blir det sårbart uten ekstra telefon...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
plankeby skrev (1 time siden):

Bra, det ordner seg. Bedriften må uansett ha (mulig det er din egen bedrift 😊) en reserveløsning for slike tilfeller. Du kunne like gjerne ha mistet telefonen på bakken. 

Takk 🙂. Ja, det var derfor jeg umiddelbart var bestemt på å kjøpe ny, og å sende inn denne på garanti. Jeg eier den selv ja, så prosessen for beslutning er veldig kort ☺️

Lenke til kommentar
15 hours ago, torbjornhb said:

Så, er det noen som har noe tips til kjapp gjenopplivning? Eller er det bare å bite i det sure eple å svi av 15290 kr på en ny, og heller sende inn denne på service senere?

Hei. Glad du fant ut en måte å foreta full restart. Men en iPhone 14 er fortsatt under garanti. Hvorfor ville du da svi av 15000 på en ny? Du har vel krav på lånetelefon?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Øystein H skrev (7 timer siden):

Hei. Glad du fant ut en måte å foreta full restart. Men en iPhone 14 er fortsatt under garanti. Hvorfor ville du da svi av 15000 på en ny? Du har vel krav på lånetelefon?

 

Takk. Jeg har forklart dette så mange ganger gjennom posten at det er ikke vits i å gjøre det på nytt 🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...