Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Redd for å date, men jeg har så utrolig lyst


Gjest b1f19...d5c

Anbefalte innlegg

Gjest b1f19...d5c

Hei. 

Jeg ser at dette forumet er mannsdominert og vil gjerne høre andres meninger, og eventuelt få råd. Jeg er en kvinne som trives veldig godt i forhold, men nå er det en del år siden sist jeg var i et. Har vært i ett forhold tidligere og det varte i en god del år, vi møttes gjennom felles bekjente. Alternativene jeg har i dag for å møte noen heller mot datingapper dessverre, da jeg ikke har noen sosiale hobbyer hvor jeg kan møte noen andre. Vennekretsen min er også vært begrenset. 

Skal også innrømme at jeg er redd for å date. Jeg har fulgt med på debattene om dating i media og på andre sosiale arenaer på nettet, og sitter igjen med litt vonde følelser rundt det. Syns også jeg ser lite til menn som ønsker forhold, men jeg regner med det er noen der ute som fortsatt ønsker det. Ønsker egentlig ikke å benytte for eksempel tinder, det virker som om mange bruker den appen for å få seg et ligg og det er jeg ikke interessert i. Jeg syns også det er vanskelig å dømme noen ut ifra utseende, om jeg ønsker å bli kjent med de på bakgrunn av bare det. En venninne av meg bruker tinder og har sett på henne sveipe noen ganger, veldig få har profiltekst og lignende.

Ønsker veldig gjerne å ha en mann i livet mitt som også ønsker å være der, men jeg er redd for å bli lurt om jeg f.eks bruker tinder. Jeg har skjønt såpass at jeg ikke burde stole så mye på hva han sier, men se hva han gjør. Om han f.eks "love bomber" i begynnelsen og er for ivrig når det kommer til sex så er det et rødt flagg. Om han vil tilbringe mye tid med meg og gjøre ting sammen med meg så er vel det et tegn på at han liker meg. Er det noen som kanskje vil tipse meg om hva jeg bør være på utkikk etter for å unngå å bli "brukt"? 

Anonymous poster hash: b1f19...d5c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker kanskje det ikke er noe verre enn å gjøre det klart tidlig av at du er ute etter noe langsiktig, og at du ønsker å ta det rolig frem. Da luker du bort noen av de som bare er ute etter å ha sex. 

Sats på menn som virker hyggelige, og er genuint interessert i å bli kjent. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest b1f19...d5c
PgUp skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker kanskje det ikke er noe verre enn å gjøre det klart tidlig av at du er ute etter noe langsiktig, og at du ønsker å ta det rolig frem. Da luker du bort noen av de som bare er ute etter å ha sex. 

Sats på menn som virker hyggelige, og er genuint interessert i å bli kjent. 

 

Du har rett, jeg tror jeg overtenker det hele litt. Jeg vil være åpen fra første stund av at jeg er ute etter noe langsiktig og at jeg ikke stresser. Er lenge siden jeg har vært intim og "nær" noen på den måten, så jeg kommer absolutt til å ta det rolig. 

Satser på hyggelige menn som jeg kan føre fine samtaler med og gjøre hyggelige ting med. :) Jeg faller definitivt for personlighet, er han en type jeg harmonerer med så blir han den kjekkeste for meg. 

Anonymous poster hash: b1f19...d5c

Lenke til kommentar

Ikke forhold deg til media når du skal vurdere tilstand på verden. Da virker alt håpløst.

 

Vurder tjenester som oppfordrer mer til prating heller enn Tinder. OKCupid var bra i sin tid. Hadde mange gode samtaler der. Møtte også to tidligere kjærester på plattformen. De har / hadde en quizbasert løsning der man blir matched med potensielle kandidater utifra hva dere begge svarer. Du kan også se hva de har svart slik at du lett kan vurdere kompatibilitet. Personlig syntes jeg det også var deilig å sette meg ved et tastatur og ha en lang samtale fremfor å sitte med mobilen. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest b1f19...d5c
Locrin skrev (14 minutter siden):

Ikke forhold deg til media når du skal vurdere tilstand på verden. Da virker alt håpløst.

 

Vurder tjenester som oppfordrer mer til prating heller enn Tinder. OKCupid var bra i sin tid. Hadde mange gode samtaler der. Møtte også to tidligere kjærester på plattformen. De har / hadde en quizbasert løsning der man blir matched med potensielle kandidater utifra hva dere begge svarer. Du kan også se hva de har svart slik at du lett kan vurdere kompatibilitet. Personlig syntes jeg det også var deilig å sette meg ved et tastatur og ha en lang samtale fremfor å sitte med mobilen. 

Det har du nok rett i. 

Jeg vil gjerne ta praten ansikt til ansikt så raskt som mulig. Gjør ingenting å bli kjent på nettet og skrive litt, men vil gjerne møtes i virkeligheten/snakke på telefon/facetime og lignende før man får noen forhåpninger, om det gir mening. Det er fint å skrive sammen, men enda bedre å snakke tenker jeg. Er kjedelig å ha flotte samtaler over tastaturet, men så møtes man og kjemien er ikke helt der plutselig. Har erfart det en gang tidligere i forbindelse med vennskap.

Anonymous poster hash: b1f19...d5c

Lenke til kommentar

Hei. 

I forhold til dating-apper så vil jeg si at nettsteder som "Møteplassen" er mer seriøse. 

Gjest b1f19...d5c skrev (15 timer siden):

Om han f.eks "love bomber" i begynnelsen og er for ivrig når det kommer til sex så er det et rødt flagg. Om han vil tilbringe mye tid med meg og gjøre ting sammen med meg så er vel det et tegn på at han liker meg.

Her er du inne på noe ja. Dersom han tar seg god tid og lar forholdet utvikle seg i rolig tempo framover, så er han nok mer å satse på. Dette merker du jo ganske fort. 

Lenke til kommentar
Gjest ab7b4...b4d
Athos2011 skrev (35 minutter siden):

I forhold til dating-apper så vil jeg si at nettsteder som "Møteplassen" er mer seriøse.

Min erfaring som mann er at disse sidene ikke fins seriøse.
Dem sier det er gratis men for å kunne gjøre noe annet en snoking må man betale ganske dyrt.
Jeg er helt gjennomsnittlig utseende og brukte god tid på en seriøs bio.
Jeg gav opp.
90% av "damene" der inne er gratismedlemmer med profiler som ikke er brukt på lang tid.

Jeg har prøvd møteplassen, sukker og match.
Møteplassen virker som dem minst seriøse av dem alle.

Du må ikke glemme at dem tjener mer på at du aldri får deg en partner en at du er der en mnd for så og få deg partner.

Personlig har jeg hatt best erfaring med å møte folk indirekte via jobb, via gaming og slike ting.
Har 

Anonymous poster hash: ab7b4...b4d

Lenke til kommentar
Gjest e4a84...832
Gjest ab7b4...b4d skrev (15 minutter siden):

Jeg har prøvd møteplassen, sukker og match.
Møteplassen virker som dem minst seriøse av dem alle.

Mulig jeg var heldig, men jeg har god erfaring med EliteSingles. Traff min partner der for noen år siden.

Anonymous poster hash: e4a84...832

Lenke til kommentar
Gjest 2fef0...191

Jeg poster anonymt denne gang. Noen har nevnt det at man overtenker og overanalyserer. Kjenner meg noe igjen i det, at man fort gjør noe mørkere eller større enn nødvendig.

En dårlig paralell men, når man leter etter noe man har mistet (gjenstand) så leter man stresset uten å finne det, brått dukker det opp når man ikke er stresset..

Anonymous poster hash: 2fef0...191

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...