Gå til innhold

Er det egentlig noen som kan konkurrere med macbook?


Anbefalte innlegg

Har brukt macbooks i snart 10 år nå, men lurer på å bytte ut macbook, iphone og klokke med windows og android. Hvorfor? Prisen vel. Å gjør et generasjonsskifte i Apple verden gjør at man må ut med sikkert 40 laken, noe jeg synes er litt drøyt.

Men finnes det egentlig maskiner som kan konkurrere mot kraften til M2, batteritiden til systemet, og den utrolige byggekvaliteten Apple bringer til bordet? Vil veldig gjerne høre fra noen som har tatt spranget den siste tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RaymondK skrev (33 minutter siden):

Men finnes det egentlig maskiner som kan konkurrere mot kraften til M2

Ren ytelse? absolutt, men Intel kan ikke konkurrere på strømforbruk/ytelse. Så batteritiden vil være kortere.
Når det gjelder byggekvalitet, så er Mac-ene laget av mer kostbare materialer, men jeg vil ikke si at de tåler mye slitasje.
Ulike typer plastikk ser ikke like fancy ut, men de tåler mer juling.

Maskiner i samme prisklasse er sammenlignbare når det gjelder den øvrige byggekvaliteten, IMHO.

Men hvis du er ute etter kombinasjonen, bra ytelse og god batteritid, så er Mac sin M1/2 SOC uslåelig per i dag.

Mye kommer an på hva du skal bruke maskinen til, Intel og f.eks en Nvidia GPU kan være en bedre kombo når det kommer til ren ytelse.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Det mange glemmer i helle Apple VS resten diskusjonen er økosystemet og programvaren du får med når du velger Apple. Bare det er verdt mye. Jeg har aldri brukt Apple selv, men når folk spør meg så anbefaler jeg sjelden å bytte over til Windows og Android så lenge de alerede er fornøyd med Apple.

Lenke til kommentar
Kikert skrev (22 timer siden):

Det mange glemmer i helle Apple VS resten diskusjonen er økosystemet og programvaren du får med når du velger Apple.

Jeg får heller inntrykket av at det er det alle er var på, at du får dette økosystemet og noe annet valg får du ikke, i motsetning til android der du har faktisk fritt valg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker økosystemet, kanskje ikke fult ut. Bruker f.eks proximty med klokka slik at maskinen låser seg opp når jeg våkner den.

copy paste mellom mobil og pc, bruker det overraskende mye til passord og linker.

Har telefonen på lydløs og vibrasjon på klokka, veldig greit å slippe å ta med seg mobilen overalt.

Fjernkontroll til appletv på mobilen fungerer veldig bra. Har en app til LG TV-en som bruker år på å starte opp. Da kan jeg like gjerne reise meg og hente fjernkontrollen de gangene den sier at den kommer til å slå seg av om 5 min.

Hadde sikkert klart meg uten, men hvorfor skulle jeg nedgradert?

Det går kanskje an å få lignende funksjonalitet med apper osv, men har opplevd at ikke det fungerer like sømløst.

Lenke til kommentar
9 hours ago, skaftetryne32 said:

Jeg får heller inntrykket av at det er det alle er var på, at du får dette økosystemet og noe annet valg får du ikke, i motsetning til android der du har faktisk fritt valg. 

Økosystem til android fungerer OK. Kjøpte en Samsung klokke til jul, til dama som hadde en Huawei, den tiden de fortsatt var på android. Endte opp med å kjøpe henne en Samsung telefon til bursdagen da den koblet ut hele tiden og hun endte opp med å ikke motta varsler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...