Gå til innhold

Ice wifi tale


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke Iphone, men har benyttet tale over Wifi med Ice noen år (i samme by som trådstarter), det virker bra. Har en mobil fra 2018, der heter det VoWiFi, voice over WiFi.

Iphone har ikke vært med på listen over mobiler på tale over WiFi, trolig noe med rettigheter og egne standarder hos Apple. Bra Apple tilpasser seg.

Kjekk funksjon.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Det er apple som har et regime angående wifi tale.

Samtidig fant jeg ut at man kan velge alternativ for lydkansellering (fokus på stemmen) i vanlige telefonsamtaler med iPhone, og da hører mottaker, uansett modell, kun min stemme i telefonsamtaler. 

Det virker så bra at jeg kan skru på lyden høyt fra hjemmekino anlegget i stua og spille musikk. Den andre hører kun bittelitt lyd når jeg snakker, men er en helt annen verden når denne funksjonen er deaktivert. Håper dette også kommer til Android telefoner i nær fremtid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kynxx skrev (22 minutter siden):

Samtidig fant jeg ut at man kan velge alternativ for lydkansellering (fokus på stemmen) i vanlige telefonsamtaler med iPhone, og da hører mottaker, uansett modell, kun min stemme i telefonsamtaler. 

Det virker så bra at jeg kan skru på lyden høyt fra hjemmekino anlegget i stua og spille musikk. Den andre hører kun bittelitt lyd når jeg snakker, men er en helt annen verden når denne funksjonen er deaktivert. Håper dette også kommer til Android telefoner i nær fremtid

Tru om "Clear Calling" på pixel 7 serien er det samme, el lignende..?

Lenke til kommentar

Mulig at det er tilfelle «kjært barn har mange navn». Jeg er glad for at det eksisterer. Jeg bruker telefonen mye i jobb og privat. Sistnevnte er med personer som helst ser at jeg skal sitte stille uten å røre på meg mens jeg snakker med de i timesvis. Til det har jeg for mye bokstav-diagnoser til å orke noe sånt. Ergo er lydkansellering guds gave til en slik urolig sjel som meg 😅

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (2 timer siden):

For oss som har hatt iPhone og Telenor i mange år i og utenfor Frekstad, så er jo dette ikke noe nytt….

Jeg kan ikke huske å ha nevnt Telenor noe sted? Jeg har ice fordi for meg, er det den beste løsningen. Da bryr jeg meg om de tjenestene de tilbyr, ikke hva andre fomler med. 🤓

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kynxx skrev (5 minutter siden):

Jeg kan ikke huske å ha nevnt Telenor noe sted? Jeg har ice fordi for meg, er det den beste løsningen. Da bryr jeg meg om de tjenestene de tilbyr, ikke hva andre fomler med. 🤓

Sånt skjer, alltid noen som er raske på kommentaravtrekkeren uten å ha lest trådens overskrift. 

Av nysgjerrighet så oppfatter jeg det slik at IPhone da bare har støttet visse operatører på tale over WiFi fram til nå? 

Forøvrig syntes, jeg flere burde ha Ice da vi trenger at Telenor og Telia ikke blir alene i markedet. 

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (28 minutter siden):

Jeg har fått med meg at du sverger til Ice, uten at jeg skjønner hvorfor. 
Så det jeg mente, var velkommen etter….

Har hoved sim, tvilling sim og data sim. 8+1000 GB/mnd der jeg bruker en MBB router hjemme til internett, som gir 10 mbit. Jeg leier og har ikke mulighet til å ha fast bredbånd.  Jeg har 2 telefoner som jeg veksler på å bruke

alt til den nette sum av 366kr/mnd. Med Strim abonnement til 399 har jeg en god pris på internett, tv og telefoni der jeg aldri tenker på kvote, per måned.

Bäcker skrev (6 minutter siden):

Tilbyr ICE (ikke NiceMobil, altså) sSIM?

Ja, og det fungerer godt. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...