Gå til innhold

Dette var ikkje så mykje å rope hurra for


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gunfreak skrev:

Ray tracing er en av de minst imponerende spill teknologiene ever.

I moderne spill ser jeg nesten ikke noe forskjell. Eneste stedet Ray tracing ser ut til å ha noe for seg er når de bruker det på 25 år gamle spill. Da har det stor effekt.

Avhenger av implementering og utgangspunkt. Eldre spill bruker ofte path tracing, da dem krever mindre ressurser, noe som gir bedre effekt. Der har man også vanligvis dårligere lys fra starten av. I nye spill er det så mange lyskilder bakt inn at man kun ser forskjell på refleksjoner. Men nå kommer cyberpunk snart med path traced oppdateringen sin, og da ser man faktisk en grei forskjell.
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):
Gunfreak skrev (3 timer siden):

Ray tracing er en av de minst imponerende spill teknologiene ever.

I moderne spill ser jeg nesten ikke noe forskjell. Eneste stedet Ray tracing ser ut til å ha noe for seg er når de bruker det på 25 år gamle spill. Da har det stor effekt.

Avhenger av implementering og utgangspunkt. Eldre spill bruker ofte path tracing, da dem krever mindre ressurser, noe som gir bedre effekt. Der har man også vanligvis dårligere lys fra starten av. I nye spill er det så mange lyskilder bakt inn at man kun ser forskjell på refleksjoner. Men nå kommer cyberpunk snart med path traced oppdateringen sin, og da ser man faktisk en grei forskjell.

Ray-traced global illumination utgjør også en klar forbedring i nye spill mtp en generelt mye mer realistisk lyssettning. Hvis ikke hadde heller ikke path-tracing gjort mye utover refleksjoner i nye spill. Digtal foundry sine videoer av CP2077, Dying Light 2 og METRO Exodus enhanced edition viser dette ganske greit.

Men det er alltids dem som ikke har øye for slike ting i det hele tatt.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Kommer ann på spillet når det kommer til RT.

Jeg var ikke now særlig for det når det kom. Men som med alt annet. Ting tar tid for å modne.

Dying light 2 var mitt første møte med RT. Og ble regelrett skuffet... Litt sånn.. Thats it?

Holder nå på å tygge meg igjenom Hogwarth. Der ser jeg tydelig forskjell med RT on eller off. Og der for meg er RT on et must. Uten så er spillet grått og kjedelig.

Cyberpunk er da neste på listen også får vi se der da :)

Men jeg kan forstå de som sier RT suger og de som sier det motsatte. Sånn jeg ser det så kommer det HELT ann på spillet og hvordan det har blitt implimitert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...