Gå til innhold

e-sim fra utenlandsk leverandør - er det mulig?


Anbefalte innlegg

Mange synes vi betaler for mye i Norge og siden e-sim nå er på plass vil det da være en enkel mulighet å kjøpe abonnement i et annet land?

Tidligere har det vært litt problematisk med utenlandsk sim siden man ofte må ha bostedsadresse og personnummer i landet man ønsker kjøpe i. Jeg tenker at e-sim kanskje åpner for å forenkle dette og at man kan kjøpe pre-paid (kontanktort) på denne måten.

Noen som har tips og erfaring på dette området?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
59 minutes ago, Trulss said:

Tidligere har det vært litt problematisk med utenlandsk sim siden man ofte må ha bostedsadresse og personnummer i landet man ønsker kjøpe i. Jeg tenker at e-sim kanskje åpner for å forenkle dette...

Hvorfor tenker du at e-sim har andre krav til registrering?

Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tenker du at e-sim har andre krav til registrering?

Jeg tenker at man får kjøpt kontantkort med forholdsvis stor datakvote uten registrering i svært mange land og at dette burde være tilgjengelig via e-sim også.

Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (55 minutter siden):

Kanskje man kan kjøpe kontantkort i EU og bruke det i Norge under "Roam like home".

Ja, fint om noen har konkrete tips til land/operatør! Men kan like gjerne være noe asiatisk som støtter bruk i utlandet (Norge) en måneds tid. Poenget er man kan bruke e-sim som forenkler prosessen, og at man gjerne kan ha et forhåndsbetalt abonnement eller et som er tilknyttet kredittkortet slik som Nice opererer i Norge.

 

Dagner skrev (55 minutter siden):

Jeg bruker for tiden Airalo i Afrika og det er ikke akkurat billig. Ser at jeg kan få 10GB til 14 dollar i Norge, mye bedre deal enn jeg har her jeg er nå, men ikke så bra at jeg fortsetter med eSim i Norge.

Glimrende løsning som er velegnet til sitt bruk :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Mange av disse internasjonale e-sim operatørene tilbyr priser i Norge som er bedre enn de norske operatørene. Kanskje noe man skal vurdere og teste ut. Etter hva jeg har hørt er det ikke alle som støtter deling via hotspot, noe som er litt synd men om man etterspør dette så kanskje de etterkommer kundenes krav med tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...