Gå til innhold

Hvor er pakken min?


LAo

Anbefalte innlegg

Iki skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde nok ventet i rundt 10-12 dager, etter det hadde jeg oppsøkt stedet hvor jeg vanligvis mottar pakkene. Eventuelt et postkontor. For å se om de kunne hjelpe.

Er vel også mulig du har kontaktinformasjon fra selger eller dem som frakter pakken til Norge.

Ja spurte de, fikk bare det her . «Friend, according to the tracking info, your parcel might be waiting for the customs still, you could wait for the next update or contact the local customs for this first» kontaktet posten etter det men de sa bare at nyeste oppdateringen er «sendt fra avsenderlandet» men skal ta tipset ditt og vente litt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sikkert 100 pakker som alle står med "Oslo, Arrive at the place of delivery" (noen har også "deleviry" istedefor "delivery") selv om de  for lengst er levert i Bergen.... Har også hundrevis av "NOOSL / Despatched  to overseas" for ikke å glemme klassikeren hos Posten selv: "Sendingen er sendt fra avsenderland.".. Ingen av de klarer å skrive "line haul" korrekt heller, det blir alltid skrevet "line hual".. Virker som at hele verden bare gav opp å oppdatere sporing under Covid og selv nå i ettertid blir selv pakker merket "Carrier note: Delivery failed. The item cannot be delivered and will be returned" til slutt levert uten at sporingen oppdateres med korrekt status..

Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS skrev (1 minutt siden):

Jeg har sikkert 100 pakker som alle står med "Oslo, Arrive at the place of delivery" (noen har også "deleviry" istedefor "delivery") selv om de  for lengst er levert i Bergen.... Har også hundrevis av "NOOSL / Despatched  to overseas" for ikke å glemme klassikeren hos Posten selv: "Sendingen er sendt fra avsenderland.".. Ingen av de klarer å skrive "line haul" korrekt heller, det blir alltid skrevet "line hual".. Virker som at hele verden bare gav opp å oppdatere sporing under Covid og selv nå i ettertid blir selv pakker merket "Carrier note: Delivery failed. The item cannot be delivered and will be returned" til slutt levert uten at sporingen oppdateres med korrekt status..

Ja syns også at de gjør det veldig vanskelig. Så det kan hende at pakkene er hos posten nå? Har ikke mottatt noe hentekoden, står bare «sendt fra avsenderland» på posten

Lenke til kommentar

Om pakkene ligger en liten evighet hos Posten eller utlandsk speditør har fint lite å si, du må bare smøre deg med tålmodighet uansett. Klager du til Posten så vil de be deg vente. Klager du til selger så vil de normalt be deg vente. Fortsetter du klagingen hos Posten så vil de til slutt henvise til et tapt-forsending-skjema som uansett kun avsender kan fylle ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har også vært ute for at Posten sa "Sendingen er sendt fra avsenderland." i tre uker. Pakke bestilt fra Frankrike.

La Poste sin status var samtidig "Your parcel is ready to be forwarded from its shipping region. It will be given to the carrier for forwarding."

Ganske motsigende kommunikasjon...tror jeg. Posten sier den har forlatt Frankrike, mens La Poste sier den er klar til å forlate landet?

Butikken svarte omsider:

Quote

after looking at your order, it seems the tracking has been indeed stopped at some point as we weren't aware of this.

Due to the health crisis, we're going through, our carriers might experience transit and delivery problem.
I'd like to send a new package on your way at our expense and apologize for the inconvenience.

 

 
Health crisis? Snakker de om covid? 🤔 De sendte iallfall nytt produkt, så får vi se hvor mange uker det tar.

 
 
Lenke til kommentar
kote skrev (3 minutter siden):

Jeg har også vært ute for at Posten sa "Sendingen er sendt fra avsenderland." i tre uker. Pakke bestilt fra Frankrike.

La Poste sin status var samtidig "Your parcel is ready to be forwarded from its shipping region. It will be given to the carrier for forwarding."

Ganske motsigende kommunikasjon...tror jeg. Posten sier den har forlatt Frankrike, mens La Poste sier den er klar til å forlate landet?

Butikken svarte omsider:

 
Health crisis? Snakker de om covid? 🤔 De sendte iallfall nytt produkt, så får vi se hvor mange uker det tar.

 
 

Syns posten burde ha mer detaljert informasjon om pakkene som alle andre butikker. For meg så står det også «sendt fra avsender land» men når jeg spurte butikken igår så sa de at pakken er i Norge på «customs». Får bare vente imorgen og se om noe nytt skjer

Lenke til kommentar
kote skrev (5 minutter siden):

Jeg har også vært ute for at Posten sa "Sendingen er sendt fra avsenderland." i tre uker. Pakke bestilt fra Frankrike.

La Poste sin status var samtidig "Your parcel is ready to be forwarded from its shipping region. It will be given to the carrier for forwarding."

Ganske motsigende kommunikasjon...tror jeg. Posten sier den har forlatt Frankrike, mens La Poste sier den er klar til å forlate landet?

Butikken svarte omsider:

 
Health crisis? Snakker de om covid? 🤔 De sendte iallfall nytt produkt, så får vi se hvor mange uker det tar.

 
 

Må nok være covid ja

Lenke til kommentar
45 minutes ago, LAo said:

For meg så står det også «sendt fra avsender land» men når jeg spurte butikken igår så sa de at pakken er i Norge på «customs».

Jeg kan ikke fatte at butikken har noe mer informasjon om pakkens status enn sporingssystemet, med mindre de har kontaktet postvesenet/fraktselskapet direkte. Det er de pliktige til å gjøre tror jeg. Her er tilsynelatende grunnleggende forbrukerrettigheter du har i EU. Gjelder det for Norge? Jeg aner ikke.

Jeg har en følelse av at det finnes mer informasjon i systemet enn det man kan se på div. sporingssider. Eller så tror jeg at pakker muligens kan fraktes uten å spores hvis de har det svært travelt. Det er kanskje ikke automatikk i at alt blir scannet av ulike årsaker. Eller glitcher og tekniske feil hender.

Lenke til kommentar

Ufattelig at det ikke blir kommunisert til den som venter på pakken. Jeg har en følelse av at det står en masse kasser på et lager i Sandefjord eller noe i ukesvis før de kontrollerer. Og ingen har giddet å oppdatere sporingsstatusen. Tror ikke på høyere effektivitet hos Tollvesenet enn absolutt nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...