Gå til innhold

Hvor er pakken min?


LAo

Anbefalte innlegg

Hei! Lurte på hvor lang tid det tar til pakken min kommer ca? De siste gangene jeg har bestilt så kommer pakken til posten samme dag som flyet lander i Norge (Se i bilder). Nå har det gått 4 virkedager. Kan det hende at de har mistet pakken min? Syns det er rart siden de pleier å behandle pakkene ganske fort etter de har ankommet Norge.

D7E03C21-6893-447B-94D2-0177DD6EA7DA.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Frank Olsen skrev (Akkurat nå):

Siden det står arrived at place of delivery... ?

Ja, vanligvis når jeg får opp meldingen, så får jeg de andre oppdatering som er etter i samme dag eller dagen etter. Nå har det gått 4 dager så bekymrer meg litt

Lenke til kommentar

Kan være så lett som at de har glemt å gi beskjed. Da kan du hente pakken der du pleier å hente den.

Men i dette tilfellet ser det ut som pakken fortsatt er inne i toll/klarering. 

Kan være de trenger litt tid pga korona eller noe?

Endret av Iki
Lenke til kommentar
Iki skrev (11 minutter siden):

Kan være så lett som at de har glemt å gi beskjed. Da kan du hente pakken der du pleier å hente den.

Men i dette tilfellet ser det ut som pakken fortsatt er inne i toll/klarering. 

Kan være de trenger litt tid pga korona eller noe?

Ja får håpe det :)

Lenke til kommentar

Stusser på feil skrivemåter for Oslo - dvs Osló og Oslu - er dette en reell pakkesporing du har gjort på web eller kan det være fake melding som tekstmelding?

Men (hvis reell) sporing i DHL, UPS osv,  kan godt være pakken er til tollbehandling ennå - det går fort noen dager med det også før den sendes videre og evt Bring bruker en liten uke.

Lenke til kommentar
Rune_says skrev (4 minutter siden):

Stusser på feil skrivemåter for Oslo - dvs Osló og Oslu - er dette en reell pakkesporing du har gjort på web eller kan det være fake melding som tekstmelding?

Men (hvis reell) sporing i DHL, UPS osv,  kan godt være pakken er til tollbehandling ennå - det går fort noen dager med det også før den sendes videre og evt Bring bruker en liten uke.

Ja skal prøve å vente til neste uke

Lenke til kommentar
LAo skrev (1 minutt siden):

Ja skal prøve å vente til neste uke

Leser litt nøyere så ser det ut til at tollbehandling er ferdig.  Pickup point bør du evt ha fått beskjed om.  Men har også vært borti at pickup point var ute av drift og da ble det videresendt post i butikk som heller ikke var nærmeste butikk for meg... men fikk vel oppdatering i sporingen om det ca samme dag...

Lenke til kommentar
Rune_says skrev (Akkurat nå):

Leser litt nøyere så ser det ut til at tollbehandling er ferdig.  Pickup point bør du evt ha fått beskjed om.  Men har også vært borti at pickup point var ute av drift og da ble det videresendt post i butikk som heller ikke var nærmeste butikk for meg... men fikk vel oppdatering i sporingen om det ca samme dag...

Hvor leste du det?

Lenke til kommentar
Rune_says skrev (1 minutt siden):

Leser litt nøyere så ser det ut til at tollbehandling er ferdig.  Pickup point bør du evt ha fått beskjed om.  Men har også vært borti at pickup point var ute av drift og da ble det videresendt post i butikk som heller ikke var nærmeste butikk for meg... men fikk vel oppdatering i sporingen om det ca samme dag...

Jeg pleier å hente disse pakkene fra min nærmeste postbutikk, men når jeg sjekker postappen så står det ikke at den er i Norge, siste oppdateringen der er «sendt fra avsender land»

Lenke til kommentar
LAo skrev (3 minutter siden):

Jeg pleier å hente disse pakkene fra min nærmeste postbutikk, men når jeg sjekker postappen så står det ikke at den er i Norge, siste oppdateringen der er «sendt fra avsender land»

Hadde dette på en pakke fra Singapore to ganger, da ble varene liggende som "sendt fra avsenderland" i to uker.

På sporingen til fraktselskapet skrev de at pakken var ankommet Norge, men den var da egentlig ombord et skip som var på tur til Norge. 

Lenke til kommentar
Iki skrev (Akkurat nå):

Hadde dette på en pakke fra Singapore to ganger, da ble varene liggende som "sendt fra avsenderland" i to uker.

På sporingen til fraktselskapet skrev de at pakken var ankommet Norge, men den var da egentlig ombord et skip som var på tur til Norge. 

Skjønner. Vet du hvor lang tid det tok fra det sto «pakken ankommet i Norge» til den kom til deg?

Lenke til kommentar
LAo skrev (24 minutter siden):

Hvor leste du det?

Riktigere å si at jeg antar det - men absolutt rom for flere tolkninger...  

DHL express har jeg blitt imponert over - 4 dager der to dager var helg for leveranse av eBay pakke fra Tokyo.

Vanlig UPS har jeg ikke alltid vært så imponert over... ofte tar Bring over og sånn går no dagan...  

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar
LAo skrev (2 timer siden):

Skjønner. Vet du hvor lang tid det tok fra det sto «pakken ankommet i Norge» til den kom til deg?

Pakkene jeg fikk hadde "arrived at destination" i to uker, dette på sporingen fra selve leverandøren. 

På posten sin sporing stod det "sendt fra avsenderland" i de to ukene.

Etter det forandret begge seg til at pakken var i Oslo, hvor de da ble liggende i 3 dager, så "sortert og videresendt"

Deretter "under transport" i to dager til før jeg endelig fikk pakkene.

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 minutt siden):

Pakkene jeg fikk hadde "arrived at destination" i to uker, dette på sporingen fra selve leverandøren. 

På posten sin sporing stod det "sendt fra avsenderland" i de to ukene.

Etter det forandret begge seg til at pakken var i Oslo, hvor de da ble liggende i 3 dager, så "sortert og videresendt"

Deretter "under transport" i to dager til før jeg endelig fikk pakkene.

Skjønner. For meg så står det «Oslo, Arrive at the place of delivery».

burde kanskje vente til neste uke da?

Lenke til kommentar
LAo skrev (5 minutter siden):

Skjønner. For meg så står det «Oslo, Arrive at the place of delivery».

burde kanskje vente til neste uke da?

Jeg hadde nok ventet i rundt 10-12 dager, etter det hadde jeg oppsøkt stedet hvor jeg vanligvis mottar pakkene. Eventuelt et postkontor. For å se om de kunne hjelpe.

Er vel også mulig du har kontaktinformasjon fra selger eller dem som frakter pakken til Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...