Gå til innhold

Jobber 66% - Får jeg dagpenger?


Gjest 91ece...d2f

Anbefalte innlegg

Gjest 91ece...d2f

Hei. 

Har kommet i en (midlertidig) kinkig situasjon. 

Jeg ble ansatt i et bemanningsbyrå for å arbeide hos Norges største telecom-firma på engasjement. Den kontrakten går ut, og vil ikke bli fornyet. Jeg har jobbet 100% her i 15 mnd. Kontrakten min med bemanningsbyrået er på 66%.

Jeg trodde at jeg ville bli løst fra kontrakten med bemanningsbyrået når engasjementet hos kunden var over. Det blir jeg ikke. 

Dette skaper visse problemer for meg, all den tid stillingsbrøken er 34% lavere OG timelønna vil synke med 26%.

Jeg har to barn, boliglån og alt som hører med. På den inntekten jeg nå går over til vil ikke ting gå rundt. Jeg har derfor begynt å søke jobber, men det kan jo ta tid før jeg får napp der. 

Har jeg mulighet til å få dagpenger samtidig som jeg jobber 66%? Grensa går vel på 50%?

Isåfall vil det jo klart lønne seg å få 50% stilling fremfor 66%?

Håper  noen kan peke meg i riktig retning slik at jeg kan få ro i kroppen 

 

Anonymous poster hash: 91ece...d2f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 91ece...d2f skrev (På 13.2.2023 den 8.16):

Hei. 

Har kommet i en (midlertidig) kinkig situasjon. 

Jeg ble ansatt i et bemanningsbyrå for å arbeide hos Norges største telecom-firma på engasjement. Den kontrakten går ut, og vil ikke bli fornyet. Jeg har jobbet 100% her i 15 mnd. Kontrakten min med bemanningsbyrået er på 66%.

Jeg trodde at jeg ville bli løst fra kontrakten med bemanningsbyrået når engasjementet hos kunden var over. Det blir jeg ikke. 

Dette skaper visse problemer for meg, all den tid stillingsbrøken er 34% lavere OG timelønna vil synke med 26%.

Jeg har to barn, boliglån og alt som hører med. På den inntekten jeg nå går over til vil ikke ting gå rundt. Jeg har derfor begynt å søke jobber, men det kan jo ta tid før jeg får napp der. 

Har jeg mulighet til å få dagpenger samtidig som jeg jobber 66%? Grensa går vel på 50%?

Isåfall vil det jo klart lønne seg å få 50% stilling fremfor 66%?

Håper  noen kan peke meg i riktig retning slik at jeg kan få ro i kroppen 

 

Anonymous poster hash: 91ece...d2f

Siden du er ansatt i et bemanningsbyrå så ville jeg sjekket kontrakten om dette er en vanlig 66% stilling eller om den beregnes over 12 måneder. Det er vanlig i denne  bransjen at man får en stillingsprosent, men at denne gjennomsnittsberegnes iløpet av en 12 måneders periode, sånn at hvis man jobber 100% i 8 måneder og 0% i 4 måneder så vil det i gjennomsnitt bli 66% stilling. Da har arbeidsgiver oppfylt kontrakten og da har man ikke krav på lønn i de 4 månedene. Da kan man ha krav på dagpenger i de 4 månedene.

Hvis du derimot jobber 66% eller har krav på lønn for 66% stilling etter at engasjementet er over så har du ikke rett på dagpenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...