Gå til innhold

Når voldsutøver har startet å jobbe samme sted som deg..


Gaea

Anbefalte innlegg

Gaea skrev (4 timer siden):

Takk, dette er slik info som er veldig relevant og viktig for meg å vite. Kan jeg si noe til sjefen min? Eller må jeg også anmelde for å kunne si noe som helst? Har ikke planer om å "oute" ham med navn uansett på arbeidsplassen men mer info at er en på arbeidsplassen som jeg må passe meg litt for, og at man kanskje kan være litt restriktiv med å dele ut informasjon om meg for uvedkommende, samt kanskje litt forståelse rundt hvorfor jeg kun kan være på den hovedavdelingen som ikke ligger i samme bygg som min eks. (Holder stort sett til i nabobygget til eksen, men det hender at vi sørver to andre avdelinger i tillegg v/behov)

Jeg ville vel sagt noe til sjefen din, men det er viktig at detaljene blir vage.

Ville sagt noe sånt som at du har oppdaget at det er en på sykehuset som har en historie med deg, og at det vedkommende har gjort er ulovlig. Deretter vært ærlig på at du ikke har anmeldt det ennå, men at det er noe du har vært i behandling for i lengre tid, slik at det er ikke noe nytt og stammer flere år tilbake i tid.
Deretter spurt sjefen hvordan vedkommende ønsker at dere går frem. 

Om sjefen da ber om mer detaljer, så er det greit å dele det. Om ikke, så ville jeg ventet med å dele detaljer før du hadde anmeldt noe. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gaea skrev (7 timer siden):

Ja, jeg var en egentlig i prosess med å vurdere ammeldelse, pratet med politiet sist i høst som sa at jeg burde vurdere å få anmeldt før det evt blir foreldet, men nå har jeg blitt ganske usikker i og med at jeg kan risikere å møte ham. Vi jobber stort sett ikke i samme bygg, av og til kan det forekomme. Har dokumentasjon på at jeg har fått skader etter voldtekt og draptrusler og psykisk vold.

Husk at du kan be om besøksforbud så du slipper å måtte forholde deg til ham. Selvsagt kan det muligens bli en liten utfordring at besøksforbud innebærer at han ikke får jobbe, for der må de foreta en interessavveining. Men det kan du jo snakke med politiet om. Hvis du faktisk har dokumentasjon så vil du kanskje ha en sterk sak, og det vil øke sannsynligheten for at avgjørelsen om det blir besøksforbud eller ikke går i ditt favør.

Hvis han er en eks av deg så vil du antakelig også få en bistandsadvokat som hjelper deg med i hovedsak det juridiske, men også å tale din sak generelt, følge opp kontakt med politiet, osv.

Jeg synes for det første ikke du skal måtte forholde deg til vedkommende i det daglige, og for det andre kan det være han har gjort lignende mot andre, slik at du ikke bare hjelper deg selv men også potensielt andre som han har med å gjøre.

Hvis du trenger noen å snakke med om dette, kan du også henvende deg til lokalt krisesenter, eller Støttesenteret for kriminalitetsutsatte.  

Gaea skrev (6 timer siden):

Hvordan vil det bli i praksis, når man jobber på samme sted? Kan han f.eks jobbe på samme sted, men må unngå meg hvis våre veier krysses? 

Det er veldig vanskelig å si. Det vil nok avhenge veldig av saken. Hvis saken er grov nok og det vurderes som godt nok dokumentert, kan det være snakk om pågripelse og varetektsfengsling. Det er kanskje mindre aktuelt hvis det ligger litt tilbake i tid, med mindre det f.eks. er viktige bevis som kan forsvinne hvis han ikke varetektsfengsles.

Så er jo spørsmålet om det er praktisk mulig at dere begge kan jobbe men samtidig ikke møte på hverandre på jobb. Da vil det kanskje være enklere å få besøksforbud enn hvis dere garantert vil møte på hverandre.

Men uansett må jo politiet veie din og hans situasjon opp mot hverandre.

Og igjen, ved en anmeldelse av vold i nære relasjoner, vil du sannsynligvis få en bistandsadvokat som gir deg råd og hjelper deg å ivareta rettighetene dine.

Endret av Markiii
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Leatherass skrev (5 timer siden):

Uten sammenligning forøvrig, så kan du se Wallin vs Virtanen, hvor kvinnen som som anklaget mannen tapte rettsaken, og må betale ganske mye i erstatning pga disse påstandene.

I denne saken ser det ut til å ha vært snakk om at det ble sagt offentlig. Det ble skrevet i en bok. En samtale med nærmeste sjef under fire øyne er selvsagt ikke straffbart. Jeg synes ikke du skal trekke inn irrelevante saker som dette.

Sitat

Skulle du f.eks anklage vedkommende for voldtekt, og så blir saken henlagt, så kan vedkommende kreve ganske mye i oppreisning fra deg. 

Det er svært lite sannsynlig. Det er ikke slik at alle som anmeldes kan få erstatning fra den som anmeldte, selv om saken henlegges.

Dette blir uansett helt feil fokus. TS skal ikke gå rundt og være redd for motsøksmål. De blir raskt henlagt uansett, så lenge det er hold i den opprinnelige saken. Og har man faktisk dokumentasjon, og også vitner (fastlege), så står man enda sterkere.

Ikke skrem TS med lite sannsynlige scenarier. Hun vil ikke bli erstatningspliktig for noe som helst med mindre hun publiserer ærekrenkende uttalelser i en bok eller lignende.

Endret av Markiii
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (3 timer siden):

I denne saken ser det ut til å ha vært snakk om at det ble sagt offentlig. Det ble skrevet i en bok. En samtale med nærmeste sjef under fire øyne er selvsagt ikke straffbart. Jeg synes ikke du skal trekke inn irrelevante saker som dette.

Det er svært lite sannsynlig. Det er ikke slik at alle som anmeldes kan få erstatning fra den som anmeldte, selv om saken henlegges.

Dette blir uansett helt feil fokus. TS skal ikke gå rundt og være redd for motsøksmål. De blir raskt henlagt uansett, så lenge det er hold i den opprinnelige saken. Og har man faktisk dokumentasjon, og også vitner (fastlege), så står man enda sterkere.

Ikke skrem TS med lite sannsynlige scenarier. Hun vil ikke bli erstatningspliktig for noe som helst med mindre hun publiserer ærekrenkende uttalelser i en bok eller lignende.

Å si at man skal utøve forsiktighet er ikke å skremme TS med lite sannsynlige scenarioer. 
Det vil absolutt helt klart kunne få konsekvenser for TS om hun sier til leder og kollegaer at hun har blitt voldtatt av en annen ansatt på sykehuset, men det er ikke poenget i noe av det jeg sier. Det jeg sier er at TS er tjent med å være forsiktig i sin fremgang på jobben, og at hun bør snakke med leder noe diffust om situasjonen, og absolutt ikke noen kollegaer. 

Det er hevet over enhver tvil, at om slik informasjon blir spredt på sykehuset, uten at det foreligger en dom, så vil vedkommende det gjelder med stor sannsynlighet ikke jobbe der lengre, uavhengig av årsak. 

Det kan selvfølgelig få økonomiske og juridiske konsekvenser for TS. 

Jeg dro inn en sak, for det er den som er skrevet om i media. Det skrives enormt lite om tilsvarende saker som gjelder 2 ikke offentlige personer, da det er av veldig lav nyhetsinteresse for allmennheten, ergo skrives det ikke nyheter om det. Det finnes derimot flere saker, og noen av de er noe omtalt i offentligheten. 

F.eks Andrea saken, så ble det vurdert anmeldelse og søksmål mot Andrea for at hun navnga de 3 som voldtok henne. 

Det er helt klart at problemstillingen må behandles av politiet. Om ikke vil dette henge over TS i lang tid, spesielt når vedkommende jobber for samme arbeidsgiver. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Andrea publiserte navn på sosiale medier, etter at de hadde blitt frikjent i retten. Igjen, dette blir feil fokus. Det er ingenting som tyder på at TS tenker på å gå ut offentlig med noe. Hun tenker derimot å snakke med jobben, og det bør hun vurdere. Det blir feil å begynne å trekke inn ting som kan gjøre at TS ikke tør å gjøre noe med situasjonen sin, og som uansett er irrelevant. Det er vanskelig nok å være i situasjonen hun er i allerede, uten at det skal komme enda mer som bare forvirrer henne og kompliserer det hele ytterligere.

Men vi er nok enige om at hun først og fremst bør snakke med politiet, få seg bistandsadvokat, og ta imot råd fra fagfolk.

Endret av Markiii
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt til å nevne navn til sykehuset, sjef eller til kollegaer,  og jeg har tenkt til å utvise forsiktighet i jobbsammenheng. Derfor jeg opprettet tråden, for å finne litt ut hvordan jeg praktisk går frem uten at det får noen negative konsekvenser for meg selv.  Tryggheten min er det viktigste her nå, fremfor evt rettferdighet for meg. 

Jeg har allerede hatt stort økonomisk tap da jeg falt ut av arbeidslivet etter å ha levd med trusler og vold over tid og hatt utgifter ifbm med behandling. Har snakket med politiet ift voldsoffererstatning, og politimannen jeg har snakket med sa at jeg fortsatt kunne søke dette selv om saken evt blir henlagt, og rådet meg til å hente ut dokumentasjon om at jeg har PTSD-diagnose, dokumentasjon på at jeg har varige mén i underlivet etter voldtekt osv.  Må fortsatt uansett anmelde da. Jeg vegrer meg dog for å anmelde både fordi jeg ikke har råd til å bli saksøkt tilbake,  men også fordi jeg er redd for at det vil føre til en evt eskalering, og når voldsutøver i tillegg jobber samme sted og sjansen er vesentlig høyere for at jeg kan treffe på ham så føler jeg ikke at dette er trygt nok. 

Politiet har jeg snakket med flere ganger, jeg har bistandsadvokat og skal snakke med henne til uka. Han har gjort ting mot minst en annen kvinne til,  han ønsket at jeg skulle vitne for ham, men det ble ikke noe ut av den rettsaken der og jeg var så redd for ham at jeg egentlig bare var lettet for at det ble henlagt. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gaea skrev (1 time siden):

Jeg har ikke tenkt til å nevne navn til sykehuset, sjef eller til kollegaer,  og jeg har tenkt til å utvise forsiktighet i jobbsammenheng. Derfor jeg opprettet tråden, for å finne litt ut hvordan jeg praktisk går frem uten at det får noen negative konsekvenser for meg selv.  Tryggheten min er det viktigste her nå, fremfor evt rettferdighet for meg. 

Jeg har allerede hatt stort økonomisk tap da jeg falt ut av arbeidslivet etter å ha levd med trusler og vold over tid og hatt utgifter ifbm med behandling. Har snakket med politiet ift voldsoffererstatning, og politimannen jeg har snakket med sa at jeg fortsatt kunne søke dette selv om saken evt blir henlagt, og rådet meg til å hente ut dokumentasjon om at jeg har PTSD-diagnose, dokumentasjon på at jeg har varige mén i underlivet etter voldtekt osv.  Må fortsatt uansett anmelde da. Jeg vegrer meg dog for å anmelde både fordi jeg ikke har råd til å bli saksøkt tilbake,  men også fordi jeg er redd for at det vil føre til en evt eskalering, og når voldsutøver i tillegg jobber samme sted og sjansen er vesentlig høyere for at jeg kan treffe på ham så føler jeg ikke at dette er trygt nok. 

Politiet har jeg snakket med flere ganger, jeg har bistandsadvokat og skal snakke med henne til uka. Han har gjort ting mot minst en annen kvinne til,  han ønsket at jeg skulle vitne for ham, men det ble ikke noe ut av den rettsaken der og jeg var så redd for ham at jeg egentlig bare var lettet for at det ble henlagt. 

Det er politiet som står ansvarlig for anmeldelsen, ikke du. Det er offentlig påtale, hvilket betyr at det til syvende og sist er politiet som avgjør om man skal gå videre med saken eller ikke. Han kan ikke saksøke deg og få erstatning. Han kan prøve å anmelde deg for falsk anklage, men det blir med all sannsynlighet henlagt med en gang, med mindre det er noe som skulle si at din anmeldelse er åpenbart falsk. Selv om saken din eventuelt henlegges, så betyr ikke det at anmeldelsen var falsk, bare at politiet mente det ikke ville gå an å bevise ut over enhver tvil i retten.

Så det å bli saksøkt eller anmeldt for å anmelde denne saken er det siste du skal bekymre deg for. Det kan sikkert bistandsadvokaten din fortelle deg mer om også.

Og hvis du allerede har gitt informasjon til politiet om at du er utsatt for vold, kan det være de har plikt til å skrive anmeldelse. I enkelte saker har de ikke lov å la være å opprette anmeldelse, hvis de får kunnskap om alvorlige nok forhold. Da er det ikke du som er anmelder, men politiet selv. Det er på en måte ute av din kontroll.

Det er en risiko for at han kan eskalere situasjonen ved å gjøre andre ting mot deg, men også her bør du snakke med både politi og bistandsadvokat. Det er flere mulige måter å ivareta din sikkerhet på, som for eksempel besøksforbud og/eller voldsalarm. Er du akutt redd for at han skal gjøre deg noe, er også krisesenter en mulighet, for da har du et trygt sted å være en periode.

Endret av Markiii
Lenke til kommentar
Gaea skrev (På 11.2.2023 den 12.51):

Hva gjør man egentlig når man finner ut at den personen som har utøvd vold, voldtatt deg og kommet med drapstrusler har begynt å jobbe samme sykehus som deg? 

For den situasjonen er jeg nemlig i nå. Fant dette ut veldig nylig.  Jeg føler meg rådvill, egentlig. Jeg trives jo godt på jobben og vil jo fortsatt jobbe der. Skal prate med bistandsadvokat på onsdag og forhøre meg litt med henne, men jeg er veldig usikker på hva jeg skal si til sjefen og evt hva til kollegaer. 

Noen som har noen gode råd å gi? Hvordan skal jeg evt formulere dette her til sjefen? Bør HR involveres? 

Sjefen din må involveres og h*n bør vite litt om hvem denne personen er, ihvertfall hvilken avdeling det er så du kan slippe arbeidsoppgaver i det bygget, hvis det er mulig.
Jeg tror ikke du vil trenge voldsalarm på jobben, for jeg tviler på at han vil lage noe stort oppstyr der  av hensyn til sin egen jobb, men skulle du møte på ham gjentatte ganger og han slenger dritt, trusler, e.l, så sett på båndopptaker/videokamera litt diskret på mobilen når han tror at du ser på mobilen for å slippe å se på ham. 

Jeg er redd det vil oppstå mange rykter på arbeidsplassen om hvem den personen er hvis du involverer for mange kolleger i denne saken. Sjefen kan evnt. bare forklare at du ikke kan gå *dit* av personlige årsaker. Det verste som kan skje er at det blir pekt ut en syndebukk basert på rykter, som ikke har noe med saken å gjøre, det kan skade ham veldig mye. 

Å komme tidligere/dra senere fra jobb så du slipper å treffe på ham er også en mulighet, men det kan hende at du før eller siden må tåle å  møte ham, og eventuelt konfrontere ham hvis han sier/gjør noe.
Blir belastninga for stor til å jobbe der, så må du vurdere å bytte jobb , for han vil ikke miste jobben for noe som har skjedd i privatlivet, og dette ligger lang tid tilbake (hvis jeg forstår deg rett).  
Om du vil anmelde det må du egentlig avgjøre selv, men du behøver ikke å frykte motsøksmål hvis saken blir henlagt pga. bevisets stilling eller han blir frikjent i retten, så lenge du er sannferdig (ikke legge til noe, ikke trekke fra noe). 
Så bør du høre om hun som har anmeldt ham tidligere vil vitne til din fordel  eller om hun ønsker å legge saken bak seg og gå videre i livet. 

Du bør høre på advokaten du skal møte og søke om voldsoffererstatning uansett. Har du tillit til politiet og føler at de hjelper deg så godt de kan, så er det bra.  

Lenke til kommentar

Da skal jeg ikke i vegre meg for å anmelde med tanke på å bli saksøkt tilbake, i hvert fall, hvis jeg forstår folk riktig her. Det som da evt. holder meg tilbake fra å anmelde er da evt fare for meg.

Jeg tror heller ikke at jeg vil trenge voldsalarm på selve jobben, med hensyn til at han jo tross alt sannsynligvis er smart nok til å ikke påføre meg skade når det andre tilstede. Er mest redd for å treffe på ham alene, naturlig nok. Når jeg er på selve avdelinga mi som jeg tilhører mesteparten av tiden så er jeg nok trygg, jeg er nok trygg der det er folk, men jeg vet ikke hvor trygg jeg vil være alene. 

Jeg er muligens litt paranoid her, men kan han finne bostedsadressen min, gjennom systemene vi har på jobb? Jeg ønsker i hvertfall at det ikke at bostedsadresse skal være tilgjengelig for ham, spesielt ikke om jeg anmelder. Jeg har skiftet bostedsadressen siden sist vi hadde kontakt så han kjenner ikke til min nye. 

Drøftet litt med fastlegen min idag da jeg møtte på ham idag, han tilbød seg å være med meg til politiet ved evt. anmeldelse og pratet jo litt om evt tiltak. Tror aldri jeg har sett fastlegen min så forbanna på noen, for fastlegen min har jo fått sett hvor omfattende skader jeg har hatt/har, både fysisk og psykisk. Han mener at alle på jobb burde vite om det,  og at eksen min ikke skal få lov å styre livet mitt noe mer, men jeg hører hva dere sier i tråden og tar til meg rådene deres angående å ikke involvere for mange i dette, men å gjøre sjefen oppmerksom. Enda ikke sagt noe til henne, jeg tror det er klokt av meg å få pratet først med bistandsadvokaten. 

Godt tips å ta opp evt. samtaler i diskret med opptaker hvis jeg skulle bli trakassert igjen, for da har jeg enda ferskere dokumentasjon. 

Oppdaterer tråden her om det skjer noen utvikling i saken, eller om jeg får noen konkrete råd fra bistandsadvokaten som evt. kan være til nytte for noen andre som havner i samme situasjon som meg.  

Endret av Gaea
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Det er ikke lov å søke i offentlige systemer som ansatt, med mindre det er med tjenestemessig formål. Man skal uansett ikke søke på familier og folk man kjenner.

Med besøksforbud har politiet sanksjonsmulighet hvis han oppsøker deg, det vil si at det kan få konsekvenser for ham (bot, pågripelse, osv. avhengig av situasjonen) dersom han tar kontakt. En voldsalarm er en ekstra sikkerhet som gjør at du ikke trenger å finne telefonen din og taste nødnummeret. Da utløser du bare alarmen og så kommer politiet for å være sikker på at du er trygg.

Lenke til kommentar

Siden det foregikk omfattende misbruk på søk i offentlige systemer i ulike etater så har man for ca. 7 år siden iverksatt nye systemer for å tilstrekkelig overvåke dette for alle etater med sensitive personopplysninger. Jeg vil råde sterkt i mot å be noen om dette, da er alle involverte raskt i trøbbel. 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (10 minutter siden):

Det er ikke lov å søke i offentlige systemer som ansatt, med mindre det er med tjenestemessig formål. Man skal uansett ikke søke på familier og folk man kjenner

Mao på samme måte som at man ikke har lov å søke opp og lese om pasienter man ikke har behandlingsansvar for? 

Det skulle ikke vært noe legitim grunn for han å søke meg opp i og med at vi jobber på helt forskjellige avdelinger og de avdelingene samarbeider i utgangspunktet veldig lite.

Theo343 skrev (2 minutter siden):

Siden det var omfattende misbruk på søk i offentlige systemer i ulike etater så har man for ca. 7 år siden iverksatt nye systemer for å utfyllende overvåke dette for alle etater med sensitive opplysninger. Jeg vil råde sterkt i mot å be noen om dette, da er man raskt i trøbbel. 

Det høres i hvert fall betryggende ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde møte med bistandsadvokat, saken er ikke foreldet, men anmelder jeg så får han innsyn i sensitive helseopplysninger og opplysninger om hvor jeg bor. Jeg kan ikke si noe til jobben, ikke engang sjefen med mindre jeg anmelder, og det blir helt uaktuelt for meg å anmelde om han skal få tilgang til hvor jeg bor og jeg sensitive ting om min helse. 

Så jeg må egentlig bare kjenne på om jeg orker å jobbe samme sted som han, og bare innstille livet mitt etter ham. Jeg må bare akseptere at det ikke finnes noen rettferdighet eller trygghet for meg i denne situasjonen. Kjenner på apati og maktesløshet.. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gaea skrev (På 15.2.2023 den 16.35):

Hadde møte med bistandsadvokat, saken er ikke foreldet, men anmelder jeg så får han innsyn i sensitive helseopplysninger og opplysninger om hvor jeg bor. Jeg kan ikke si noe til jobben, ikke engang sjefen med mindre jeg anmelder, og det blir helt uaktuelt for meg å anmelde om han skal få tilgang til hvor jeg bor og jeg sensitive ting om min helse. 

Så jeg må egentlig bare kjenne på om jeg orker å jobbe samme sted som han, og bare innstille livet mitt etter ham. Jeg må bare akseptere at det ikke finnes noen rettferdighet eller trygghet for meg i denne situasjonen. Kjenner på apati og maktesløshet.. 

Han vil nok kunne finne ut hvor du bor, men med besøksforbud og straffesak på seg så vil han kanskje tenke seg om før han oppsøker deg.

Når du skriver at han får tilgang til sensitive ting om din helse, tenker du da på at politiet vil innhente din helsejournal og at han får innsyn i dette som dokument i straffesaken?

Lenke til kommentar
Markiii skrev (5 timer siden):

Når du skriver at han får tilgang til sensitive ting om din helse, tenker du da på at politiet vil innhente din helsejournal og at han får innsyn i dette som dokument i straffesaken?

Ja. Og fikk også vite av bistandsadvokaten at han heller ikke er pålagt noe taushetsplikt, sånn at han kan jo i teorien spre sensitive ting om meg og min helse, hvis han vil.

Markiii skrev (5 timer siden):

Han vil nok kunne finne ut hvor du bor, men med besøksforbud og straffesak på seg så vil han kanskje tenke seg om før han oppsøker deg

Bistandsadvokaten sa dette, er han i politiets søkelys i en straffessak, så er det utrolig dumt av han å gjøre noe mot meg. Men, jeg forstår virkelig ikke hvorfor man i det minste kan anomymisere/skjule opplysninger som bosted, det har INGEN relevans for saken hvor jeg bor. Jeg forstår jo til en viss grad at han må ha saksinnsyn i beviser som omhandler min helse, dog jeg synes det er ekkelt og sårt å tenke på at en som har gjort meg så vondt, skal sitte og lese ting om hvor ødelagt jeg har blitt både fysisk og psykisk av ham.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Quote

sånn at han kan jo i teorien spre sensitive ting om meg og min helse, hvis han vil.

Baksnakking og spredning av falske rykter i jobb har jeg aldri funnet en god metode på å motarbeide utenom å selv alltid forsøke å være tilstede der det foregår. Dvs. ikke være konfliktsky. Det får altfor mange ganger skjebnesvangre utfall i arbeidslivet når slikt får spre seg fritt.

Ledere som tillater det og i mange tilfeller deltar i det skulle aldri vært ansatt som leder. Men også det forekommer i stadig større grad. Spesielt om lederen har blitt saklig motsagt i et eller annet møte med flere tilstede.

Hos noen arbeidsgivere i dag kan man ikke en gang ta seg en ferie på mer enn 1 uke før slikt begynner å få grobunn. God forby at man blir sykemeldt i over 3 dager.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 minutter siden):

Baksnakking og spredning av falske rykter i jobb har jeg aldri funnet en god metode på å motarbeide utenom å selv alltid forsøke å være tilstede der det foregår. Dvs. ikke være konfliktsky. Det får altfor mange ganger skjebnesvangre utfall i arbeidslivet når slikt får spre seg fritt.

Ledere som tillater det og i mange tilfeller deltar i det skulle aldri vært ansatt som leder. Men også det forekommer i stadig større grad. Spesielt om lederen har blitt saklig motsagt i et eller annet møte med flere tilstede.

Akkurat dette dreier seg ikke om arbeidslivet, men det å anmelde versus å ikke anmelde og det at han kan spre sensitiv informasjon om meg til sine nære dersom jeg anmelder i og med at han da får saksinnsyn i min journal, og han heller ikke har taushetsplikt.  Han har delt fortrolig informasjon om meg før, så det vet jeg at han er i stand til.

Jeg vil forøvrig også presisere at mitt fokus på hvordan jeg forholder meg til sjef og evt kollegaer i denne saken ikke dreier seg om å hevne meg på eksen min og baksnakke og evt konsekvenser som at han skulle miste jobb - såvidt jeg vet han ikke gjort noe imot pasienter og det han har gjort mot meg har skjedd på fritiden, mens vi var sammen og tiden etterpå over noen år - alt som er viktig for meg er trygghet hjemme og på jobb og at jeg får ivaretatt min egen helse og får utøvd det yrket jeg elsker på en arbeidsplass hvor jeg stortrives med mine kollegaer, det er eneste grunn til at jeg kunne ønske at jeg kunne pratet med sjefen min rundt dette. Jeg skulle f.eks ønske at mine kollegaer skjønte at jeg har behov for å kun være på den ene avdelingen vi har ansvaret for og ikke de to andre som ligger i samme bygg som hvor min eks jobber, og at hvis eksen min og jeg møter på hverandre, at de forsto hvorfor jeg evt skulle bli redd/lei meg/preget av det. Joda, jeg skulle jo ideelt sett også ønske at han sonet straff for det han har gjort mot meg og betalt meg voldsoffererstatning, men det anser seg så usannsynlig at det ikke kommer til å skje, men jeg uansett ikke noe behov for å oute ham. Jeg har aldri hatt noen plan om å nevne han med navn osv. 

Fastlegen min er mer keen enn meg på melde eksen min til statsforvalter/helsetilsyn og forsøke å kjempe for at eksen mister autorisasjonen - fastlegen min har sett mine omfattende skader og han er rasende og mener at eksen min uskikket i yrket sitt og ikke bør ha pasientansvar - men bistandsadvokaten mente at man helst skulle anmelde i så fall, og det har jeg ikke så lyst til, ref mine tidligere begrunnelser i innlegg ovenfor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du må jo skjønne at bedriften ikke er så veldig interessert i ditt drama med eks-kjærester, men at du yter det du kan i jobben du får betalt for. De vil ikke kunne legge til rette hele tiden for deg og bare deg med å flytte på skift og passe på at du ikke jobber i samme hus som han.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...