Gå til innhold

Nintendo setter ikke opp prisen på alle spill – vil vurdere fra spill til spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sidekick skrev:

Var ikke argumentet for digitale spill at de ville bli billigere for forbrukeren siden vi slapp mellomleddet som produserte disc, cover? Ser ut som det ikke gjelder lenger, over hele fjøla.

Det gjelder ikkje *litt* eingong, tvert i mot. Eg kjøpte den 1000 kr dyrere PS5-versjonen med diskleser, men har fortsatt spart penger på å kunne kjøpe billigere spel fysisk enn digitalt. Oftast ein hundrelapp eller to billigare fysisk ved release minst. Kjøper Hogwarts Legacy i dag til 500kr fysisk på Obs, mens det koster 749 for samme standardversjon på Playstation Store.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Etter jeg fikk meg Gamepass ultimate for 3år siden så har jeg vel bare handlet 3 spill til full pris og det vare Elden Ring, Metroid Dread og nå Metroid Prime Remastered. Sistnevnte kom jo ut med en meget rimelig pris til å være Nintendo (399kr) så det ble kjøp så snart det var tilgjengelig. Har lyst på både Last of Us Part 1 og Hogwarts Legacy nå, men blir nok å avvente til de kommer på tilbud. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte fysisk utgave for 649kr inkludert frakt. Regner med det er verdt prisen på grunn av kvalitet og størrelse på spillet. Er heldigvis sjeldent jeg kjøpe spill i den prisklassen. Rundt juletider så hamstret jeg diverse billige PC og Switch spill på tilbud som jeg har mye glede av akkurat nå. Nintendo er sære som aldri kjører på med prisdumping på spillene sine slik andre gjør. Nintendo har mange «simple» og eldre spill til fullpris jeg gjerne ønsker meg, men som jeg ikke synes er verdt å betale 600kr for.

Endret av PosteMonopolet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kostnadene for å utvikle spillene er jo i all hovedsak historie, så hvis prisene øker er det vel ikke egentlig spillene man betaler for.

Ser ofte at konsoller er kunstig lavt priset, mens spillene er dyrere enn på f.eks. PC. Inngangsbilletten er lavere, men spillinga blir dyrere på sikt om man er opptatt av spill.

Nintendo er i en litt unik posisjon, hvor de kan tillate seg å ta mer betalt. Produktene deres har vel aldri vært spesielt billige, men de lager mye bra da, det må jeg si. Må innrømme at jeg har fundert på en Switch en stund, men jeg synes det er i overkant kostbart, og det hjelper ikke akkurat med de tekniske problemene maskinene har hatt og tydeligvis ennå ikke er løst.

Endret av Verm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...