Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har glede av å se totalt forskjellige lag konkurrere på helt ulike vilkår ?

Stiansen og Fuentes blir tapere gang på gang fordi de ikke driver ekstremsport til daglig. Er det god tv å skape tapere ?

Er evigvarende og repeterende kraftanstrengelser kjedelig eller god underholdning. ?

La dette være siste sesong av dette utslitte konseptet….

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er kjekt å se på. Faktisk en av mine favorittserier i Norge. 

At lagene er ulike gjør at man enklere kan assosiere seg til de ulike deltagerne. Selve konkurranseaspekter i serien er ikke så spennende for min del. Men det å se norsk natur, ulike aktiviteter - og at noen mestrer ulike ting forskjellig. Det syns jeg bare er motiverende og fint. Jeg syns det klarer å skape en god balanse mellom de ulike lagene. 

Men du må bare skru av @Inspector. Smaken er som baken. Liker du ikke det du ser, er det bare å skru av..... Istedenfor å klage & syte på nett. Det er ganske mye jeg personlig syns er søppel som går på tv. Type Ex on the beach for å nevne noe. Men mange har glede av å se på det. Selv om det ikke er min smak. Men jeg holder meg for god til å kaste dritt om deltagere og konseptet på internett fordi om. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Klage på alle programmer man ikke liker som 'søppel-tv'. DET er et utslitt konsept det. 

Tusenvis av kanaler, streaming-plattformer, Youtube. Merkelig at dette, Farmen o.l skal irritere så fryktelig, når det finnes så enormt mange alternativ. Ellers er jo alltid det sunneste alternativet å skru av tv-en og ta seg en tur ut selv. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (13 timer siden):

Ja, det er kjekt å se på. Faktisk en av mine favorittserier i Norge. 

Helt enig. Fin natur, ulike folk, til dels artige konkurranser. Det er ikke bare fysikk det handler om heller, det handler om å kunne løse oppgaver, arbeide som et lag, kjenne på smerte og takle det å gå i kjelleren. At noen er bedre stilt enn andre gjør at man får et spekter av opplevelser, og ikke bare fighting og konkurranse. Bra for dynamikken. Man kan også se hvordan de ulike bakgrunnene til deltakerne kommer til fordel eller ulempe i de forskjellige oppgavene også, som er artig på samme måte som i MM synes jeg. Så er det artig å se at influensere og "byfolk" blir satt ut i tøff norsk natur, og få oppleve det som er Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pliscin skrev (25 minutter siden):

Helt enig. Fin natur, ulike folk, til dels artige konkurranser. Det er ikke bare fysikk det handler om heller, det handler om å kunne løse oppgaver, arbeide som et lag, kjenne på smerte og takle det å gå i kjelleren. At noen er bedre stilt enn andre gjør at man får et spekter av opplevelser, og ikke bare fighting og konkurranse. Bra for dynamikken. Man kan også se hvordan de ulike bakgrunnene til deltakerne kommer til fordel eller ulempe i de forskjellige oppgavene også, som er artig på samme måte som i MM synes jeg. Så er det artig å se at influensere og "byfolk" blir satt ut i tøff norsk natur, og få oppleve det som er Norge.

Jeg tror også det kan være inspiserende å se at selv "byfolk" mestrer ganske tunge ting ute i naturen. Det kan gi inspirasjon til andre, som kanskje ikke har så veldig stor tro på egne ferdigheter. Slik at det tørr å våge seg ut på tur. 

Litt av det samme konseptet hadde jo Monsen, der han fikk besøk av kjendiser med mildt sagt varierende bakgrunn. 

Skal jeg kritisere noe, så vil jeg påstå at denne "kjendis-kulturen" er litt vel oppbrukt. Men, ofte så har jeg ikke snøring på hvem disse kjendisene er uansett. Ta han influenser-fyren fra forrige sesong, Cristian tror jeg han het. Han hadde vel knapt ligget ute i telt før. Men kom seg allikevel helt frem til finalen tror jeg? Det gjør jo at Ex on the beach -klientellet (kanskje) også benker seg foran 71 grader Nord og får inspirasjon når de ser sitt forbilde (skrekk å gru) mestre også slike ting. Ikke bare alkohol, drama og fest på Ex on the beach (regner med det er det som foregår i disse programmene... har ikke snøring ;p)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med de to siste her. 

Litt morsomt også den episoden der Ylven og Myrvold sykla på og førstnevnte messet om hvordan de måtte ha dratt bra fra Løke og de øvrige med det tempoet de hadde holdt. Så har de vært noen minutter ved post, før Løke kommer syklende etter å ha bokstavelig talt dratt Rikke opp bakken etter nakken. Det var et forfjamsa fjes på hockeygutta da.😀

Syns for øvrig Action Frank gjør en god figur frem til nå. Han viser både omtanke og tålmodighet, i alle fall langt mer enn man kunne forvente av en person som på mange måter spiller en karikert versjon av seg selv i media. Jeg visste derimot at det er mer ved han fra tidligere. Rikke er også tøff. Hun henger bra med, noe som er sterkt med tanke på at Løke er henne sterkt overlegen fysisk. 

Lenke til kommentar
Revie skrev (35 minutter siden):

Enig med de to siste her. 

Litt morsomt også den episoden der Ylven og Myrvold sykla på og førstnevnte messet om hvordan de måtte ha dratt bra fra Løke og de øvrige med det tempoet de hadde holdt. Så har de vært noen minutter ved post, før Løke kommer syklende etter å ha bokstavelig talt dratt Rikke opp bakken etter nakken. Det var et forfjamsa fjes på hockeygutta da.😀

Syns for øvrig Action Frank gjør en god figur frem til nå. Han viser både omtanke og tålmodighet, i alle fall langt mer enn man kunne forvente av en person som på mange måter spiller en karikert versjon av seg selv i media. Jeg visste derimot at det er mer ved han fra tidligere. Rikke er også tøff. Hun henger bra med, noe som er sterkt med tanke på at Løke er henne sterkt overlegen fysisk. 

Litt uenig det med Frank. I en "perfekt verden" - skal alltid de sterkeste gå bakerst og hjelpe de svake fremover. Slik han også gjorde i klatreveggen en gang. Dette er også noe man blir lært opp til i Forsvaret. At han alltid er 50 meter foran og ser bak seg i ny og ne, og at Rikke derfor må jage Frank - gjør jobben bare tyngre for de (i dette tilfelle, henne..) som ligger bak. Det er ingen god følelse å ligge bakerst i et team når man allerede vet man er svak. 

Men så ser man heller ikke hele realiteten slik den er på tv. Så blir litt dumt av meg å kritisere basert på 40 minutter klipp-og-lim tv, når de har holdt på i flere døgn. Man ser kanskje 1% av realiteten på tv.

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (18 minutter siden):

Litt uenig det med Frank. I en "perfekt verden" - skal alltid de sterkeste gå bakerst og hjelpe de svake fremover. Slik han også gjorde i klatreveggen en gang. Dette er også noe man blir lært opp til i Forsvaret. At han alltid er 50 meter foran og ser bak seg i ny og ne, og at Rikke derfor må jage Frank - gjør jobben bare tyngre for de (i dette tilfelle, henne..) som ligger bak. Det er ingen god følelse å ligge bakerst i et team når man allerede vet man er svak. 

Men så ser man heller ikke hele realiteten slik den er på tv. Så blir litt dumt av meg å kritisere basert på 40 minutter klipp-og-lim tv, når de har holdt på i flere døgn. Man ser kanskje 1% av realiteten på tv.

Jeg skjønner selvsagt hva du mener, men han bærer også sekk, sykkel og drar med seg teammedlemmet selv. At det er tungt å ligge litt bak, det kan jeg absolutt forstå. Har også både vært i militæret og en del av lagidrett i "alle" år, så dette med å være et lag er noe jeg kjenner godt til. Poenget var egentlig at jeg syns vi får se en utgave av Løke som ikke er like brautende og eksempelvis oppfarende over at lagkameraten henger litt bak - som man kanskje kunne forventa. 

Jeg har derimot ingen problemer med å forstå om han fortsatt ikke er favoritten til alle seerne! Til det er han uansett litt "for mye". 

Jeg kjøper derimot ikke TS påstand om å "skape tapere" Kanskje har Stiansen og Fuentes en langt finere tur enn de som jager om å slå hverandre hele tida. Dessuten er fysikken som den er, og ikke nødvendigvis alt selv i den konkurransen. Vi så jo eks første episodene, hvor jegertvillingene knuste alle grunnet samarbeid og orienteringsevne. 

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (15 timer siden):

Joda, forsto hva du sa @Revie :)

For min del, er både Stiansen og Fuentes like gode som Løke. Fordi utgangspunktet de hadde er såpass ulike. Er jo også det som skaper god underholdning. Det er mange måter å gå tur på. 

Gå på tur ? Det er faktisk noen som vinner gratis bilhold for en lang periode.
Det blir ikke Stiansen/Fuentes så lenge de andre åpenbart blir favorisert.

Dette er en kjedelig og repeterende konkurranse hvor kreativiteten hos programskaperne nærmer seg absurditet

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Inspector skrev (På 11.2.2023 den 7.13):

Gå på tur ? Det er faktisk noen som vinner gratis bilhold for en lang periode.
Det blir ikke Stiansen/Fuentes så lenge de andre åpenbart blir favorisert.

Dette er en kjedelig og repeterende konkurranse hvor kreativiteten hos programskaperne nærmer seg absurditet

Var det en bombe at Stiansen/Fuentes måtte forlate den favoriserende «konkurransen» i dag ?

Flere enn meg som synes at konseptet er brukt opp og repeterende til det kjedsommelige ?

Nå er det på høy tid å fornye eller avvikle……

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (På 5.3.2023 den 21.12):

Var det en bombe at Stiansen/Fuentes måtte forlate den favoriserende «konkurransen» i dag ?

Flere enn meg som synes at konseptet er brukt opp og repeterende til det kjedsommelige ?

Nå er det på høy tid å fornye eller avvikle……

 

Hvorfor fortsetter du å se på serien - når du uansett mener det er så ræva og kjedelig?

Løsning på "problemet" ditt: Ikke se på serier du ikke liker. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (51 minutter siden):

 Hvorfor fortsetter du å se på serien - når du uansett mener det er så ræva og kjedelig?

 Løsning på "problemet" ditt: Ikke se på serier du ikke liker. :) 

Jeg har ikke fulgt noe særlig med på noen  sånne "reality-konsepter" i flere år nå. Men jeg får likevel med meg at TV-kanalene forsøker å promotere disse reality-seriene på folk. Hvis jeg for eksempel følger med på ett annet TV-program, og de har pauser så viser de ofte enkelte klipp fra for eksempel 71 grader Nord. I håp om at flere seere skal følge med "den og den kvelden, til XX klokkeslett" liksom. 

I tillegg blir det vel lettvinte oppslag i forskjellige nettaviser på grunn av alle disse reality-seriene. "sjokk-avsløring" fra Farmen. Eller at en eller annen røkt ut fra ditt eller datt TV-program. Man kan jo selvfølgelig ikke velge hva slags overskrifter som kommer til å rulle over skjermen når man scroller gjennom en nettavis. :fun:

Dermed får man selvfølgelig stappet sånne ting langt ned i halsen, uansett om man ønsker dette - eller ikke. 

Lenke til kommentar
WeirdFace skrev (6 minutter siden):

Dermed får man selvfølgelig stappet sånne ting langt ned i halsen, uansett om man ønsker dette - eller ikke. 

Nuja. Det handler mye om hvilken medier man velger også. Jeg har ikke sett så mye til "sjokk-avsløringene" på Farmen eller lignende serier. Derimot var det mye pes om dette Maskorama-greiene. Et fjollete konsept i mine øyne, som til og med ble promotert på Dagsrevyen på NRK. Da syns jeg det ble litt vel mye oppstyr. Men så har jeg jo selv et valg om jeg vil se på programmet eller ikke. Noe jeg valgte å ikke gjøre. Så selv om man blir eksponert for noe, betyr det ikke at du må konsumere.

Men, så har jo mange hatt glede av denne Maskorama-serien også. Men skulle jeg kjørt @Inspector-stil, burde jeg kanskje lage en tråd her inne hvor jeg skriver hvor ræva det er med folk som egentlig ikke kan synge bak en rar maske som hopper og spretter på scenen mens kjendiser klapper på tribunen. 😜 hehe

Ser jeg reklame for sjokolade - føler jeg ikke en ekstra trang for å kjøpe akkurat den sjokoladen på butikken.

 

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (På 7.3.2023 den 16.47):

Hvorfor fortsetter du å se på serien - når du uansett mener det er så ræva og kjedelig?

Løsning på "problemet" ditt: Ikke se på serier du ikke liker. :) 

Ikke lett når fruen foretrekker serien foran strikketøyet…….

At to episoder ble brukt til et oppkonstruert turist-rollespill på Røros inkludert kobbertyverier og gamle svenske muskedundere, viser bare at programskaperne har gått tomme for ideer.
Ser ut til at avtalt antall episoder langt overgår antall relevante temaer slik at de må fylle opp med alt de finner på underveis.
Neste episode skal visstnok inkludere turfølge uten erfaring fra friluftsliv…..

Ikke mye som minner om originalkonseptet……

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Årets utgave følger samme konsept; en evigvarende og repeterende konkurranse i å bevege seg i norsk natur, hvor idrettsutøvere favoriseres. En mengde off topic quiz-spørsmål om alle mulige temaer gjør ikke serien mer interessant.

https://kampanje.com/medier/2023/09/71-grader-nord--norges-toffeste-kjendis-gar-mot-seervekst/

Nytt av året er et par hvor coole rastafletter, tøvete oppførsel, silikon og botox er hovedinteressene. Programskaperne har åpenbart gått tomme for relevante ideer og koker nå suppe på spiker for å få oppmerksomhet, primært hos ungdommen.

Dette blir kjedelig i lengden……

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...