Gå til innhold

Tur til New York med svært billig hotell


Anbefalte innlegg

Hei.
Det som mange sa kom til å skje har skjedd, bare med en "underlig" vri.

Jeg fikk først en melding som forklarte at det hadde vært noe feil i systemet og at den korrekte prisen var 770ish dollar isteden (min booking var på rundt 200ish dollar)

Så fikk jeg etter et par dager enda en ny melding hvor jeg ble fortalt at det hadde vært en feil i systemet (enda en? gudene vet) og at det korrekte prisen ville være 1050ish dollar

Så gikk det en ukes tid og nå har jeg fått en tredje melding hvor jeg nå igjen har blitt fortalt at det var en feil i systemet (altså...) og den korrekte prisen nå er 2350ish dollar


Er dette lov/ok eller hvor mange ganger kan de bare forhøye prisen/skylde på feil i systemet? Slik det er nå kan jeg jo aldri vite om de ikke bare kommer til å fortsette å heve prisene flere ganger jo nærmere man (eventuelt) kommer til reisedatoen
Jeg kunne skjønt at de en gang skylder på feil pris/feil i systemet, men etter det kan de vel ikke bare fortsette med det, eller?

Hvordan er dette også i forhold til (eventuelt) bestilte flybilletter etc?

Edit. Så vidt jeg ser/skjønner er den prisen jeg nå har blitt forespeilet den prisen man pr i dag kan booket for gjennom booking.com/full pris. Ettersom det var et tilbud synes jeg det er veldig spesielt det også at de bare kan justere det opp til dagens pris når jeg "slo til" på et tilbud.

Endret av wampster
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
wampster skrev (5 minutter siden):

Hei.
Det som mange sa kom til å skje har skjedd, bare med en "underlig" vri.

Jeg fikk først en melding som forklarte at det hadde vært noe feil i systemet og at den korrekte prisen var 770ish dollar isteden (min booking var på rundt 200ish dollar)

Så fikk jeg etter et par dager enda en ny melding hvor jeg ble fortalt at det hadde vært en feil i systemet (enda en? gudene vet) og at det korrekte prisen ville være 1050ish dollar

Så gikk det en ukes tid og nå har jeg fått en tredje melding hvor jeg nå igjen har blitt fortalt at det var en feil i systemet (altså...) og den korrekte prisen nå er 2350ish dollar


Er dette lov/ok eller hvor mange ganger kan de bare forhøye prisen/skylde på feil i systemet? Slik det er nå kan jeg jo aldri vite om de ikke bare kommer til å fortsette å heve prisene flere ganger jo nærmere man (eventuelt) kommer til reisedatoen
Jeg kunne skjønt at de en gang skylder på feil pris/feil i systemet, men etter det kan de vel ikke bare fortsette med det, eller?

Hvordan er dette også i forhold til (eventuelt) bestilte flybilletter etc?

Med mindre du kan vise at det er et svindel og ikke bare dårlig kompetanse så kan du bare klage på det.   Jeg er sikkert hvis du ringer selskapets complaint avdelingen får du noe ut av det, særlig hvis du viser hvor sint du er. 

Lenke til kommentar

Skal du komme i mål her så bare forhold deg til booking-com og ikke hotellet. De har nok sikret seg slik at det kun er hotellet som taper ved feilprising. Har selv tatt uklarheter via dem og hotellet tapte stort på mitt opphold.

Men som tidligere sagt så gjelder det å betale med én gang om man kommer over slike priser. Om man skal betale på hotellet så trenger ikke hotellet engang feilprisning som påskudd for å kansellere din booking. Det holder at det blir fullt og de kan selge rommet ditt til en høyere pris så kan bookingen din ryke. Mange steder er hotellprisen i USA mangedoblet de siste 3 årene og de kan være ganske kyniske.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
robertaas skrev (7 timer siden):

Skal du komme i mål her så bare forhold deg til booking-com og ikke hotellet. De har nok sikret seg slik at det kun er hotellet som taper ved feilprising. Har selv tatt uklarheter via dem og hotellet tapte stort på mitt opphold.

Men som tidligere sagt så gjelder det å betale med én gang om man kommer over slike priser. Om man skal betale på hotellet så trenger ikke hotellet engang feilprisning som påskudd for å kansellere din booking. Det holder at det blir fullt og de kan selge rommet ditt til en høyere pris så kan bookingen din ryke. Mange steder er hotellprisen i USA mangedoblet de siste 3 årene og de kan være ganske kyniske.

Støtter den.
Jeg har selv gode erfaringer med å ta direkte kontakt med Booking/Hotels.com - istedenfor hotellet direkte. Fallgruven er derimot om du velger "betal på overnattingsstedet" - et valg som booking.com ofte har. Det beste er å betale med en gang, slik at du får bekreftelsen - og ferdig med det. 

Men slik du forteller det. Tror jeg nok du har mistet denne muligheten for godt. 

Dersom hotellet tilhører et større konsert som bryr seg om sitt rykte. Kan du forsøke å skrive historien din på Trustpilot og lignende. Ofte har jeg blitt kontaktet i ettertid av en slik anmeldelse, der de "pent" ber meg om å fjerne anmeldelsen, der jeg sitter på forhandlingskortet. Jeg har ofte fått refundert penger og andre ting. Etter å ha gjort det. Ganske morsomt når de plutselig blir veldig ydmyke og skriver "Ja, vi er fremdeles uenige med deg. Men velger allikevel å refundere...." osv. Hehe.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...